Mark W
Newbie
Newbie

RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

ma jan 21, 2008 21:10

Helemaal TOP!!!!!!!!!!!!!!

Plak ze zelf ook op al m'n alfa's.

Afbeelding

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

ma jan 21, 2008 21:33

mar helemaal kloppen deed het toch al niet, bij de 75 en 164 stond QV ook voor een snellere motor, bij de 33 niet
Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar (alleen klopt het idd niet met het idee van Alfa dat de snelste versie altijd een QV is).

Wat mij betreft: een diesel zal nooit een QV zijn, marketing, marketing en nog eens marketing. Die marketingjongens slaan een beetje door, alle oude namen/termen worden weer uit de kast gehaald zonder al te veel respect voor de historie (of zijn wij een soort puristen?).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 21, 2008 21:46

Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar
ja, maar alleen bij een 33

bij een 164 en 75 is een QV toch echt wel sneller dan een gewone V6
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 21, 2008 21:58

Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar
ja, maar alleen bij een 33

bij een 164 en 75 is een QV toch echt wel sneller dan een gewone V6
OK, we zetten ' ook' tussen haakjes :) Het gaat om de richting waarin je redeneert, net als dat de optelsom van 1+4 altijd 5 is, maar 5 niet altijd de optelsom van 1+4 is. (je merkt het al, ik ben een rekenwonder :? )
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 21, 2008 22:00

Volgens mij komt deze hele discussie voornamelijk voort uit het feit dat we er nog aan moeten wennen dat diesels tegenwoordig volwaardige motoren zijn. Diesels hebben decennia lang model gestaan voor alles wat haaks stond op sportiviteit. Maar die tijd is voorbij, de diesel is volwassen geworden. We zullen diesels steeds meer in de racerij gaan zien en over 10 jaar kijken we op deze discussie terug en vragen we ons af waar we in godsnaam zo moeilijk over deden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jan 21, 2008 23:07

Volgens mij komt deze hele discussie voornamelijk voort uit het feit dat we er nog aan moeten wennen dat diesels tegenwoordig volwaardige motoren zijn. Diesels hebben decennia lang model gestaan voor alles wat haaks stond op sportiviteit. Maar die tijd is voorbij, de diesel is volwassen geworden. We zullen diesels steeds meer in de racerij gaan zien en over 10 jaar kijken we op deze discussie terug en vragen we ons af waar we in godsnaam zo moeilijk over deden.
Not. Diesel heeft niet het geluid, de emotie etc. Het is dat enkele leveranciers het ons door de strot willen duwen, maar een Diesel in een sport auto is gewoon zoals Jeremy C. al eerder aan gaf: de Mona Lisa met een snor. Dat hoort gewoon niet. Daar hoef je geen discussie over te voeren oid. Een turbo benzine motor rijdt in een sportauto altijd beter dan een turbo diesel.

Zelfde met RWD. Ook Alfa gaat er gelukkig weer naar terug. Zodra de accijns op Diesel naar het niveau gaat van benzine, rijden we met turbo benzine ipv turbo diesel. Dan kunnen we het diesel hoofdstuk sluiten. Mooi !
Laatst gewijzigd door Aernoudt op ma jan 21, 2008 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 21, 2008 23:08

75 is een QV toch echt wel sneller dan een gewone V6
Even een kanttekening.

Eerste serie 2.5V6 heette QV, ik denk domweg omdat dat het topmodel was.

Vervolgens kwam de 3.0, en die heette 'America' omdat het feitelijk een USA-spec auto was.

De America werd opgevolgd door de QV. De QV is marginaal sneller en krachtiger, maar het is dus niet zo dat er een gewone V6 leverbaar was en daarnaast een 'snelle' QV variant.

En verder blijf ik bij mijn mening (let op: mening!) dat een diesel NOOIT de beleving van een benzinemotor zal bieden. Snel, efficiënt, prettig voor dagelijks? Dat is een diesel tegenwoordig allemaal. Maar er is geen enkele auto waar ik, puur voor de lol, de dieselvariant, als geld geen rol speelde, zou verkiezen boven de benzinevariant.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista

ma jan 21, 2008 23:12

Daar hoef je geen discussie over te voeren oid.
Waarom doe je dat dan?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 21, 2008 23:30

Alsof ze in de jaren 70, 80 en 90 geen marketing mensen hadden. Jongens jullie maken jezelf alleen maar belachelijk. Het zijn dezelfde soort mensen welke toen bepaalde waar QV/Imola/QO/America/GTA/etc. als die dat nu doen. Maar omdat er nu ineens een diesel motor inhangt in plaats van een V6 met 24 kleppen, het liefste 3,7liter inhouden en 4 turbo's, mag het niet?

:moon:

Ga lekker bij mijn opa en oma achter de geraniums zitten, stil stand is achteruit gang, maar jullie rennen gewoon achteruit!
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 21, 2008 23:35

Not. Diesel heeft niet het geluid, de emotie etc. Het is dat enkele leveranciers het ons door de strot willen duwen, maar een Diesel in een sport auto is gewoon zoals Jeremy C. al eerder aan gaf: de Mona Lisa met een snor. Dat hoort gewoon niet. Daar hoef je geen discussie over te voeren oid. Een turbo benzine motor rijdt in een sportauto altijd beter dan een turbo diesel.

Zelfde met RWD. Ook Alfa gaat er gelukkig weer naar terug. Zodra de accijns op Diesel naar het niveau gaat van benzine, rijden we met turbo benzine ipv turbo diesel. Dan kunnen we het diesel hoofdstuk sluiten. Mooi !
(los van het feit dat ik zelf ook een Alfa diesel bezit), BEN IK HET VOLMONDIG EENS MET BOVENSTAANDE SPREKER :wink:
(en daarom heb ik ook een bezine turbo in het gamma )

Kort samengevat: voor mij GEEN QV op CV ketels :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 21, 2008 23:45

[volledig off topic, de aloude diesel-benzine discussie]

De enige reden dat diesel zo'n technologiesprong heeft gemaakt de laatste jaren is de fiscale stimulans die de diverse overheden daar tegenover stellen. Deze creëert de vraag naar diesel, want het verschil in running costs tussen benzine en diesel werd zo groot dat een groot deel van de consumenten wel diesel móest rijden. De industrie wil verkopen, ergo wie ongeveer begin jaren 90 veel auto's aan de man wilde brengen en de concurrentie het nakijken wou geven zorgde dat hij de minst onprettige diesel (dat formuleer ik even expres zo, in die tijd wa diesel best onprettig) bouwde. Zie de VW groep die met de TDI toch wel de doorbraak had: een TDI was vlot, zuinig, en klonk als een trekker, maar dat nadeel was overkomelijk gezien de voordelen. De ontwikkeling van de diesel kwam in een indrukwekkende stroomversnelling, en stap in een moderne diesel en je kunt niet anders dan er respect voor hebben. En een diesel kan in zekere zin ook sportief zijn, het hangt van je definitie van sportief af natuurlijk. Puur cijfermatig kan een diesel prima partij bieden aan een benzine. Maar als je in je definitie van sportief ook beleving zoals geluid mee wilt nemen, schiet een diesel toch wat tekort. Kijk naar Le Mans: de Audi's winnen en gaan echt heel hard, maar voor je beleving als live toeschouwer is een low-tech Panoz veel leuker.

Als de consument het voor het zeggen had gehad, zonder het kosten-aspect, had de dieselmotor een marginaal bestaan geleid, al was het maar omdat een moderne diesel een godsvermogen kost om te produceren met al die verfijnde techniek. Mede daardoor is benzine (TSI etc) nu een inhaalslag aan het maken: de dieselvariant van dezelfde auto wordt met de nieuwste emissie-eisen zo veel duurder om te produceren (en dus duurder voor de consument) dat een hoog-efficiënte benzinemotor weer interessant wordt.

Volgende stap is HCCI, wat de Otto- en dieselprocessen combineert, afhankelijk van de omstandigheden. En dan, lieve mensen, kunnen we de strijdbijl begraven :mrgreen:
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma jan 21, 2008 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 21, 2008 23:50

Kort samengevat: voor mij GEEN QV op CV ketels :wink:
Michel, in Nederland draaien de meeste CV ketels op gas, je wilt toch niet zeggen dat ik in een CV ketel rij??? :wink: 8)
Ga lekker bij mijn opa en oma achter de geraniums zitten, stil stand is achteruit gang, maar jullie rennen gewoon achteruit!
Alsof eeb QV badge op een diesel plakken vooruitgang is :wink:

Heh, eindelijk weer een leuke discussie :wink:

Maar beweert iemand dat de dieseltechniek een technologische achteruitgang is? We hebben het wederom over emotie, en dat mogen wij best hebben bij ons merk. Naar mijn mening is die QV badge op diesels net zoiets als de naam GTA op de 147 en 156, niets ten nadele van die wagens, maar wat is er nu A aan?
Dus marketingmannen van Alfa, stof een andere leuke naam af maar raak ons troetelkindje QV niet aan...
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Aernoudt
Guru
Guru

di jan 22, 2008 00:01

.... Naar mijn mening is die QV badge op diesels net zoiets als de naam GTA op de 147 en 156, niets ten nadele van die wagens, maar wat is er nu A aan?
Dus marketingmannen van Alfa, stof een andere leuke naam af maar raak ons troetelkindje QV niet aan...
Dat ben ik met je eens: fijne "tourismo's", bepaald niet lichtgewicht... en al helemaal geen super sport/semi race auto's wat de GTA's destijds wel waren. Wellicht dat er nog eens een 159GTA komt, met carbon carroserie, dikke V8 (of V6 + kompressor) en 1250 kilo 8)

@Yuri: Le Mans konden die VAG frikandellen enkel winnen ivm aanpassing van het regelement. Specifiek vermogen van een benzine motor met turbo is groter dan dat van een diesel bij gelijke cylinder inhoud.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 22, 2008 00:03

@Yuri: Le Mans konden die VAG frikandellen enkel winnen ivm aanpassing van het regelement. Specifiek vermogen van een benzine motor met turbo is groter dan dat van een diesel bij gelijke cylinder inhoud.
Klopt, maar goed: winnen is winnen en de winnaar heeft altijd gelijk. Een belangrijk deel van racen is de reglementen maximaal in je voordeel gebruiken.

Tonio
Guru
Guru

di jan 22, 2008 00:04

:moon:
Hallo!? Eergisteren stond in De Telegraaf (dus het is waar) dat 'moonen' strafbaar is; maximaal € 3.700 boete of 3 maanden cel. En in geval je dit doet voor de neus van een politieagent (leest Arjen mee?) dan is het zelfs € 4.800 of 4 maanden. :?

.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”