Plak ze zelf ook op al m'n alfa's.

Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar (alleen klopt het idd niet met het idee van Alfa dat de snelste versie altijd een QV is).
mar helemaal kloppen deed het toch al niet, bij de 75 en 164 stond QV ook voor een snellere motor, bij de 33 niet
ja, maar alleen bij een 33Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar
OK, we zetten ' ook' tussen haakjesja, maar alleen bij een 33Je moet het andersom zien: de snelste versie was ook als QV leverbaar
bij een 164 en 75 is een QV toch echt wel sneller dan een gewone V6
Not. Diesel heeft niet het geluid, de emotie etc. Het is dat enkele leveranciers het ons door de strot willen duwen, maar een Diesel in een sport auto is gewoon zoals Jeremy C. al eerder aan gaf: de Mona Lisa met een snor. Dat hoort gewoon niet. Daar hoef je geen discussie over te voeren oid. Een turbo benzine motor rijdt in een sportauto altijd beter dan een turbo diesel.Volgens mij komt deze hele discussie voornamelijk voort uit het feit dat we er nog aan moeten wennen dat diesels tegenwoordig volwaardige motoren zijn. Diesels hebben decennia lang model gestaan voor alles wat haaks stond op sportiviteit. Maar die tijd is voorbij, de diesel is volwassen geworden. We zullen diesels steeds meer in de racerij gaan zien en over 10 jaar kijken we op deze discussie terug en vragen we ons af waar we in godsnaam zo moeilijk over deden.
Even een kanttekening.75 is een QV toch echt wel sneller dan een gewone V6
Waarom doe je dat dan?Daar hoef je geen discussie over te voeren oid.
(los van het feit dat ik zelf ook een Alfa diesel bezit), BEN IK HET VOLMONDIG EENS MET BOVENSTAANDE SPREKER
Not. Diesel heeft niet het geluid, de emotie etc. Het is dat enkele leveranciers het ons door de strot willen duwen, maar een Diesel in een sport auto is gewoon zoals Jeremy C. al eerder aan gaf: de Mona Lisa met een snor. Dat hoort gewoon niet. Daar hoef je geen discussie over te voeren oid. Een turbo benzine motor rijdt in een sportauto altijd beter dan een turbo diesel.
Zelfde met RWD. Ook Alfa gaat er gelukkig weer naar terug. Zodra de accijns op Diesel naar het niveau gaat van benzine, rijden we met turbo benzine ipv turbo diesel. Dan kunnen we het diesel hoofdstuk sluiten. Mooi !
Michel, in Nederland draaien de meeste CV ketels op gas, je wilt toch niet zeggen dat ik in een CV ketel rij???Kort samengevat: voor mij GEEN QV op CV ketels
Alsof eeb QV badge op een diesel plakken vooruitgang isGa lekker bij mijn opa en oma achter de geraniums zitten, stil stand is achteruit gang, maar jullie rennen gewoon achteruit!
Dat ben ik met je eens: fijne "tourismo's", bepaald niet lichtgewicht... en al helemaal geen super sport/semi race auto's wat de GTA's destijds wel waren. Wellicht dat er nog eens een 159GTA komt, met carbon carroserie, dikke V8 (of V6 + kompressor) en 1250 kilo.... Naar mijn mening is die QV badge op diesels net zoiets als de naam GTA op de 147 en 156, niets ten nadele van die wagens, maar wat is er nu A aan?
Dus marketingmannen van Alfa, stof een andere leuke naam af maar raak ons troetelkindje QV niet aan...
Klopt, maar goed: winnen is winnen en de winnaar heeft altijd gelijk. Een belangrijk deel van racen is de reglementen maximaal in je voordeel gebruiken.
@Yuri: Le Mans konden die VAG frikandellen enkel winnen ivm aanpassing van het regelement. Specifiek vermogen van een benzine motor met turbo is groter dan dat van een diesel bij gelijke cylinder inhoud.
Hallo!? Eergisteren stond in De Telegraaf (dus het is waar) dat 'moonen' strafbaar is; maximaal € 3.700 boete of 3 maanden cel. En in geval je dit doet voor de neus van een politieagent (leest Arjen mee?) dan is het zelfs € 4.800 of 4 maanden.![]()