Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Mooie Alfa!

di mar 01, 2005 18:49

Kijk naar de achterkant van de seat en 147. Durf te wedden als je 2 bier op hebt dat je het verschil bekans niet meer ziet. De achterlichten zouden zo uit de alfa fabriek kunnen komen, zij het dat ze ietje maar dan ook ietje anders uitzien.
En dat is precies het punt van discussie. :wink:
tja sommige mensen kunnen nou eenmaal niet tegen alcohol.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Mooie Alfa!

di mar 01, 2005 19:41

Kijk naar de achterkant van de seat en 147. Durf te wedden als je 2 bier op hebt dat je het verschil bekans niet meer ziet. De achterlichten zouden zo uit de alfa fabriek kunnen komen, zij het dat ze ietje maar dan ook ietje anders uitzien.
En dat is precies het punt van discussie. :wink:
tja sommige mensen kunnen nou eenmaal niet tegen alcohol.

Rens
Limonade voor jou :wink: :biggrin:

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Mooie Alfa!

di mar 01, 2005 20:11

Wat ik ook nog wel wil toevoegen is dat het me opvalt hoeveel "Italiaanse" styling er dan wel niet opduikt bij de vss constructeurs.

Ik vind de nieuwe Leon ("Nonkel Leon?" die naam alleen al!) echt verdacht veel op een Alfa 147 lijkt te zijn. Dat vind ik Jammer! I.p.v. een "eigen" antwoord te geven, nemen ze de details die de huidige 147 nu net maken, gewoon flagrant over. In dit geval overduidelijk.

Dat onderscheidende design is voor mij nu net wat italiaanse auto's zo perfect maakt (en VOORAL Alfa Romeo's). Techniek is zowieso zeer ok, en de styling benadrukt nog eens dat je met iets "speciaals" rijdt.

Dat verklaart hoofzakelijk waarom ik deze wagen afkeur...ook wel een klein beetje omdat het geen Alfa Romeo is. :wink:
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

steven

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 07:41

Tis ook om te draaien: MIsschien heeft Alfa wel jatwerk gepleegd en is de Seat het origineel.
Gezien de verregaande samnewerking tussen alle autoboeren kan dat best, en Italianen ontwerpen allang niet meer exclusief alleen voor Italiaanse auto's
Zit niet in een Deawoo model ook niet een Italiaanse hand ?

De seat is gewoon een net gelijnde wagen , helaas zullen alle auto's steeds meer op elkaar gaan lijken als je wilt onderscheiden koop dan een klassieker.

Frisky

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 13:03

Ik heb nog nooit van een seat virus gehoord. Dat zal het verschil zijn. Door een Alfa word je gegrepen en een seat is gewoon "weer" een handige leas bak.

Giulia555

Re: RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 15:26

Ik heb nog nooit van een seat virus gehoord. Dat zal het verschil zijn. Door een Alfa word je gegrepen en een seat is gewoon "weer" een handige leas bak.
Nee een 156 was/is geen handige leasebak. Of denk je dat al die zakelijke 156 echte liehhebbers zijn.Get real!!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 15:57

Het succes van de 156 op de lease-markt is voor een groot deel te danken aan de JTD motoren. Of Alfa Romeo 156 een handige auto is?? Wellicht niet in vergelijk met auto's als de
VW Passat of de zeer ruime, economische Citroen C5 maar er is een model dat de concurrentie massaal uitschakelt, BMW 3-serie/Audi A4.Net als de 156 ook een niet al te ruime auto en zelfs in sportwagonvariant is 3-serie wat klein. Ergonomisch is BMW 3 beter dan de 156 met meer no nonsens aanpak en clean, versnellingsbakken laten zich gemakkelijker bedienen etc.
Er hangt geen los vel aan Duitse concurrentie. Stylistisch nooit revolutionair maar ieder model een logisch vervolg op het andere. Alfa Romeo wijzigt mijn inziens teveel bij ieder opvolgend model. Men zou zich meer moeten toeleggen om vast koperspubliek aan te trekken en
met name te behouden. Giulia zou het DNA van Alfa Romeo moeten zijn net zoals 2002 voor BMW. Het moet meer typisch Alfa Romeo en herkenbaarheid.
Alfa Romeo moet meer werk maken van continuiteit van image. Audi 80>A4=logische ontwikkeling. Alfetta/Giulietta>159 zeer rommelig.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 16:08

Keb daar nooit zo over nagedacht zoals bert het beschrijft maaaar....

Zou het niet zo kunnen zijn dat juist doordat Alfa Romeo vaak trendsetter in design is ze vaker op de voorgrond treden met afwijkende modellen totdat de horde volgt.
:idea:

Ruud33 16V

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 16:14

Vond de oude Leon nog best een aardige auto. Ok hij had wat weg van de sud en ook een beetje van de lancia delta. Maar goed. Een vriend van me is nogal Seat freak (echt waar...) en had kritiek op alfa dat ze de afgelopen jaren allemaal hetzelfde frontje hebben gekregen. En wat doen ze nu bij Seat...? Ze maken 3 dezelfde auto's met detail verschil als achterlichtje kont of dashboard en hangen er 3 verschillende namen aan: Altea, Toledo en Leon... Tja wat kun je dan beter hebben he? Beetje familie gezicht wat betreft de neus of drie dezelfde auto's... Dus wat betreft die Leon vind ik het nog niet eens zo erg dat ie wat weg heeft van alfa (dat hadden eerdere seats ook al namelijk).. wat ik erger vind is dat ze met dezelfde auto drie verschillende kopersgroepen proberen te bereiken.. idd GOOD LUCK!!!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 16:36

Waar het om alledaagse praktische zaken gaat, heeft Alfa Romeo zich in het verleden
wel enkele zwakheden veroorloofd die niets met purisme of sportiviteit te maken hebben
en door Alfisti wellicht positief worden uitgelegd. Zo was het vroeger een hele toer om
met een koude transaxlebak de pook te bedienen. Ik kan ermee leven maar niet iedereen kan het waarderen. Mijn vader heeft tweemaal mijn moeder in een 75 gekregen maar totaal geen geduld,te wild en onbegrip dat auto's moeten worden warmgereden. Direct vol op het gas en niet schakelen 1-pauze-twee maar direct tempo maken en ongeduldig met bijv. inschakelen achteruit. Voor haar niet aangenaam en praktisch en na twee 75's klaar met Alfa.
Meer mensen zullen zich wellicht hebben geergerd aan zaken die Alfisti leuke eigenaardigheden noemen. Zelfs nu zijn bakken af en toe wat hakerig en soms te onnauwkeurig terwijl een smeuig schakelende bak met klik-klak effect eigenlijk de voorkeur heeft.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 16:43

Alfa Romeo moet meer werk maken van continuiteit van image. Audi 80>A4=logische ontwikkeling. Alfetta/Giulietta>159 zeer rommelig.
Mmmh, dat vind ik juist het pluspunt van Alfa, en het nadeel van een evolutionaire modellenpolitiek. Je rijdt iedere keer in iets anders, en als je het goed doet blijven de oudere modellen aktueel. Er is niks mis met een 155, maar in een oude A4/3-serie kan je IMHO niet meer gezien worden.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 16:49

Wie heeft er een plaatje van een Mazda3, nog zo'n schaamteloos geval.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 17:15

Wie hebben straks nog geld voor een nieuwe Alfa Romeo???

Naast leaserijders volgens mij alleen de babyboom generatie. Ik zou dus een duidelijk herkenbare Alfa stylen en toch ingetogen die zeer gemakkelijk is te rijden. Je hebt een groep lui die zijn oud geboren en kiezen op hun zeventigste dus een Toyota en je hebt de meer free spirited uit baby boom generatie en zal je mijn inziens ook echt op moeten richten.
En dus niet teveel wijzigen op gebied styling en niet teveel electronische, moeilijk te bedienen gadgets. De weg 156 vasthouden.

Aan mijn generatie (twintiger) valt niets te verdienen

Frisky

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 19:15

Nee een 156 was/is geen handige leasebak. Of denk je dat al die zakelijke 156 echte liehhebbers zijn.Get real!!
Die zijn nog in de ontkennings fase :-# :blue_lol:

ps
ciclista, uno mazda3

Afbeelding

Wat een .. een geval... :cry:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Mooie Alfa!

wo mar 02, 2005 19:37

Jammer dat al die Seats dezelfde carosserie krijgen. Altea, Leon en Toledo. Lekker verdienen voor die Da Silva. 1 tekening en 3 maal vangen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”