wo aug 30, 2006 18:36
Ik heb nu dus ervaring met de beste man en de 33 die er aangeboden werd!
Over het bedrijf (man) heb ik eigenlijk niets te klagen.
De 33 (zie link) die er stond heb ik voorlopig even laten staan. Er mankeerde net even teveel aan om hem mee te nemen.
Heel de historie van de 33 lag erbij en die heb ik even doorgenomen, maar wat een waslijst!!! (ook een aantal keer de pookclip voorbij zien komen)
Daarbij moet ik wel zeggen dat het motorisch allemaal in orde was, auto had een tijd stilgestaan, even nieuwe accu erin, starten en draaien!
Motor draaide zeer netjes, geen onregelmatigheden.
Toen even een stukje rijden met de 33, viel meteen op dat bij sturen de bekrachtiging herrie maakte, later bleek dat het reservoir leeg was en dat daarmee de herrie was verholpen, maar dan de vraag, waarom is het reservoir leeg?
Schakelen ging op zich soepel, twee keer gekraakt van 2 naar 4, aantal keer geprobeerd
Tijdens het rijden was er achterin onbalans, waarschijnlijk de achterwielen, valt opzich te verhelpen, maar toch.
Even een stukje op rijksweg proberen, ik vond alleen de snelheidskick tegenvallen!!!! Nu kon ik dat niet controleren, WANT kilometerteller werkte niet.
Ik moest hem aardig in de toeren gooien wilde er wat gebeuren, mijn vraag ----> is dit normaal?
Ik heb ooit eens een 145 2.0 QV bereden (het is natuurlijk niet dezelfde dat weet ik) Volgens de gegevens moeten deze 2 ongeveer even snel een sprint to 100 kunnen afleggen. Maar de 145 zat veel sneller op zijn toeren, bij deze viel dat tegen, moet je echt afgeschoten worden of hoe zit dat???
Verder deed de handrem het niet, zware bediening, waarna er vervolgens weinig gebeurde.
Roest rond de tankdop, spiegels en klein beetje bij rechter achter deur.
Na de proefrit de auto niet meer op de brug gezet eigenlijk, dus verder kan ik er weinig over zeggen.
Daarbij kwam ook nog dat de distributieriem niet recentelijk was vervangen, daarom heb ik eigenlijk besloten hem te laten staan.
Positief was wel dat veerschotels er perfect uitzagen (vervangen), motor prima liep en uitzag (alleen heeft die al zijn vermogen nog na 200.000 km?) schakelen ging goed, op een tweetal kraakjes na. En de gehele historie bekend is, alles is al een keer vervangen.
al met al, een auto die een aantal niet al te ernstige gebreken vertoond, maar bij elkaar opgeteld toch teveel (spreek voor eigen persoontje uiteraard). Daarbij zijn het dingen die je niet voor je plezier gaat staan vervangen (bijv een voorruit).
Hier de info voor degene die er misschien nog wat mee kunnen, voor mij is het niets geworden helaas!
groeten.