Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: ervaringen "automobili" te Zeewolde?? (33 1.7

vr aug 25, 2006 17:26

Mijn ervaring is dat als je een beetje zoek, dat je voor weinig geld ook een goede 33 kan kopen. Af en toe is het wel makkelijk als je een beetje kan sleutelen. Er zal soms wel iets aan gedaan moeten worden. Wellicht heb je dan wel meer kans van slagen als je een 8V koopt. Wellicht als je een 16V zoekt voor weinig, is die misschien wel niet helemaal oke.

Ik zou er in ieder geval wel een proberen te kopen uit 94. 33 roesten nou eenmaal en als je een zo nieuw mogelijke zoekt dan zul je langer een nette auto houden.

Een goede carrosserie heb je denk ik meer aan dan een 33 waarbij je precies weet wat en wanneer er onderhoud is gepleegd. Dat laatste is voor mij geen item om de auto te laten staan. Als het blok mooi loopt, de 33 fatsoenlijk schakeld en remt dan ben je echt een heel eind hoor..

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Tymen QV
Full Member
Full Member

vr aug 25, 2006 20:01

Hey alfisti,

Weet waar je aan begint zodra je een 16 V aanschaft, of je hebt geluk of je hebt pech,
de fotos zien er goed orgineel uit, maar check aub de distrbutie riem of (Waneer) deze vervangen is,
dorpels, veerschotels op roest, of de bak goed schakeld van 2 naar 3,

Ik heb er zelf ook een gehad en die auto was gewoon verslavend maar laat je daar niet door verleiden,

Mvg

Tymen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
145 2.0 QV Bj 95
----------------

R11i

za aug 26, 2006 17:14

Het is eigenlijk een afweging tussen carroserie en onderhoud krijg ik het idee.

Positief aan deze vond ik eigenlijk dat hij origineel is en onderhoudshistorie bekend.
Roest bij de tankdop... ja, als het daarbij blijft, ik denk dat roest op andere plekken erger is en deze kan je dan wel voortijdig ondervangen?
Hoe zijn de ervaringen hiermee als de roestduivel op bezoek komt, valt hier nog tegen aan te vechten?

Ik ben wel van plan om een anwb keuring uit te laten voeren alvorens ik een auto aanschaf..

Aan de prijs moet nog wel gesleuteld worden (van dit specifieke exemplaar)

Nog 1 vraag, er staat nergens dat het een QV uitvoering is, maar zie wel op de achterkant dat er een klaverblaadje zit. Bij RDW staat deze niet te boek alszijnde QV, hoe kan je dat echt checken ?? (mijn oog is nog niet zo geoefend dat ik meteen een QV eruit pik)

Bedankt voor alle reacties!

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: ervaringen "automobili" te Zeewolde?? (33

za aug 26, 2006 18:39

Het is eigenlijk een afweging tussen carroserie en onderhoud krijg ik het idee.

Positief aan deze vond ik eigenlijk dat hij origineel is en onderhoudshistorie bekend.
Roest bij de tankdop... ja, als het daarbij blijft, ik denk dat roest op andere plekken erger is en deze kan je dan wel voortijdig ondervangen?
Hoe zijn de ervaringen hiermee als de roestduivel op bezoek komt, valt hier nog tegen aan te vechten?

Ja is wel wat tegen te doen..... Het lassen wat je zou moeten doen om hem gewoon door de APK te krijgen is niet zo heel ingewikkeld over het algemeen.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

ALFAST
Member
Member

za aug 26, 2006 19:18

Nog 1 vraag, er staat nergens dat het een QV uitvoering is, maar zie wel op de achterkant dat er een klaverblaadje zit. Bij RDW staat deze niet te boek alszijnde QV, hoe kan je dat echt checken ?? (mijn oog is nog niet zo geoefend dat ik meteen een QV eruit pik)

Aan de binnenkant van het hart in de gril zit een rode omlijsting bij de QV en idd op de achterzijde zit een klaver 4 embleem.Tevens is de QV voorzien van zij skirts.
Afbeelding

Hessel
Full Member
Full Member

ma aug 28, 2006 11:59

Ik kan zeggen dat Lieuwe van Automobili.nl een serieuze gast is, die er zelf eigenlijk niet van houdt rommel aan te bieden. Tuurlijk, hij is zakenman, dan zet je wat hoger in bij de vraagprijs, maar ik ken de man persoonlijk en heb fidusie.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 28, 2006 16:56

Het verhaal wel QV / geen Qv bij een 33 is een oneindige discussie. Dit omdat de importeur, op zn zachts gezegd, niet altijd even consequent is geweest hierin.
Een rood randje in de grille betekent (als het er origineel al in zat....) dat het een QV is, maar geen rood randje is geen garantie dat het geen QV is.... Sommige QV's waren aan de voorkant iets verlaagd, andere niet... Sommige hadden een achterspoiler, anderen niet.... Dan nog maar te zwijgen over de 'S' uitvoeringen...

Dus, gewoon kijken of het een fijne auto is, bij een 16v zou ik zeker voor onderhoudshistorie gaan. Ik heb een 16v gehad die vanaf nieuw dealer-pnderhouden was, en dat was absoluut te merken, wat een fijne wagen!! Deze wagen is nu van MarcoSprint, ik heb nog steeds spijt van de verkoop.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

R11i

ma aug 28, 2006 18:23

Okay,

- Vertrouwen in de man van automobili heb ik nu wel gekregen, ik moet zeggen dat de site en de openhartige advertenties hier ook aan bijdragen!

- Ik wil het exemplaar zeker even bezichtigen, ik heb gister een mailtje gestuurd, hierin ook de vraag of ik een Totaalkeuring kan laten uitvoeren door de ANWB (nog geen antwoord, hoop niet dat dat een belediging is). Maar bij nader inzien toch eerst maar eens zelf kijken, misschien is het wel helemaal niet nodig.

Ik merk nu al dat de "vlinders" in me buik een beetje de overhand krijgen (opgepast dus).

groeten!

Don Pedro
Junior Member
Junior Member

ma aug 28, 2006 19:13

Ik ben al een paar keer bij zijn handel geweest zowel in Zeewolde als in Apeldoorn. ik vind Lieuwe zelf een prettig man om mee te praten en bakkie koffie te leuteren, maar snap zijn handelsvoorraad niet helemaal(zowel de Masers als de Alfa's)
Toppers afgewisselt door eh tja auto's van gewoon "mindere' kwaliteit. Het blijft op de eindstreep gewoon een handelaar en daar zijn goede maar zeer zeker ook slechte ervaringen mee. Dat geldt ook voor Automobili. Check/dubbelcheck het aangebodene en is het twijfelachtig, gewoon laten staan.
Een nette/goede 33 moet je nog kunnen vinden, al wordt het rap minder.
teveel om op te noemen!!!

R11i

"automobili" (33 1.7 16V) --> bekeken

wo aug 30, 2006 18:36

Ik heb nu dus ervaring met de beste man en de 33 die er aangeboden werd!

Over het bedrijf (man) heb ik eigenlijk niets te klagen.

De 33 (zie link) die er stond heb ik voorlopig even laten staan. Er mankeerde net even teveel aan om hem mee te nemen.
Heel de historie van de 33 lag erbij en die heb ik even doorgenomen, maar wat een waslijst!!! (ook een aantal keer de pookclip voorbij zien komen)
Daarbij moet ik wel zeggen dat het motorisch allemaal in orde was, auto had een tijd stilgestaan, even nieuwe accu erin, starten en draaien!
Motor draaide zeer netjes, geen onregelmatigheden.
Toen even een stukje rijden met de 33, viel meteen op dat bij sturen de bekrachtiging herrie maakte, later bleek dat het reservoir leeg was en dat daarmee de herrie was verholpen, maar dan de vraag, waarom is het reservoir leeg?

Schakelen ging op zich soepel, twee keer gekraakt van 2 naar 4, aantal keer geprobeerd

Tijdens het rijden was er achterin onbalans, waarschijnlijk de achterwielen, valt opzich te verhelpen, maar toch.

Even een stukje op rijksweg proberen, ik vond alleen de snelheidskick tegenvallen!!!! Nu kon ik dat niet controleren, WANT kilometerteller werkte niet.
Ik moest hem aardig in de toeren gooien wilde er wat gebeuren, mijn vraag ----> is dit normaal?
Ik heb ooit eens een 145 2.0 QV bereden (het is natuurlijk niet dezelfde dat weet ik) Volgens de gegevens moeten deze 2 ongeveer even snel een sprint to 100 kunnen afleggen. Maar de 145 zat veel sneller op zijn toeren, bij deze viel dat tegen, moet je echt afgeschoten worden of hoe zit dat???

Verder deed de handrem het niet, zware bediening, waarna er vervolgens weinig gebeurde.

Roest rond de tankdop, spiegels en klein beetje bij rechter achter deur.

Na de proefrit de auto niet meer op de brug gezet eigenlijk, dus verder kan ik er weinig over zeggen.

Daarbij kwam ook nog dat de distributieriem niet recentelijk was vervangen, daarom heb ik eigenlijk besloten hem te laten staan.

Positief was wel dat veerschotels er perfect uitzagen (vervangen), motor prima liep en uitzag (alleen heeft die al zijn vermogen nog na 200.000 km?) schakelen ging goed, op een tweetal kraakjes na. En de gehele historie bekend is, alles is al een keer vervangen.

al met al, een auto die een aantal niet al te ernstige gebreken vertoond, maar bij elkaar opgeteld toch teveel (spreek voor eigen persoontje uiteraard). Daarbij zijn het dingen die je niet voor je plezier gaat staan vervangen (bijv een voorruit).

Hier de info voor degene die er misschien nog wat mee kunnen, voor mij is het niets geworden helaas!

groeten.

psillen
Guru
Guru

Re: "automobili" (33 1.7 16V) --> bekeken

vr sep 01, 2006 00:45

Ik moest hem aardig in de toeren gooien wilde er wat gebeuren, mijn vraag ----> is dit normaal?
Ik heb ooit eens een 145 2.0 QV bereden (het is natuurlijk niet dezelfde dat weet ik) Volgens de gegevens moeten deze 2 ongeveer even snel een sprint to 100 kunnen afleggen. Maar de 145 zat veel sneller op zijn toeren, bij deze viel dat tegen, moet je echt afgeschoten worden of hoe zit dat???
Ik heb ooit één keer een 33 1.7 16v QV gereden, die overwoog ik toen als opvolger voor m'n 33 1.3, maar het werd uiteindelijk toch een 75 :wink:

Maar, het is normaal, pas boven de 4000 tpm barst het los. Maar dan ook flink!
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

R11i

Re: "automobili" (33 1.7 16V) --> bekeken

vr sep 01, 2006 11:46

[/quote]Maar, het is normaal, pas boven de 4000 tpm barst het los. Maar dan ook flink![/quote]

Ja, idd, dat is hetgeen wat je verwacht, maar dat vond ik dus een beetje tegenvallen, is niet echt dat ik een zet kreeg.
Ik rij vaak in de wagen van mijn vader, dat is een peugeot 406 1.8 16V, als er 1 luie bak bestaat dan is het die wel! Het verschil met de desbetreffende 33 1.7 16V was niet zo heel schrikbarend!

Ruud33 16V

vr sep 01, 2006 15:38

Ik heb ook een 16V gehad, met squadra chip zelfs. Ik vond de snelheidssensatie ook enigszins tegenvallen. Op een of andere manier lijkt bijvoorbeeld een golf 2 gti zelfs sneller maar als je ze naast elkaar zet zul je toch zien dat een 33 wel wat sneller is. Denk dat het komt omdat ondanks de piek boven de 4000 rpm de boxermotor toch vrij gelijkmatig zijn koppel over het toerengebied verdeelt. Je hebt niet echt een enorme piek als bij sommige hoogtoerige 16v motoren of turbomotoren.

Tymen QV
Full Member
Full Member

vr sep 01, 2006 19:37

Ik heb vele snelle auto's gereden, maar mijn laatste 33s 1.7 16v Boxer was de meest snelste auto ooit,
ik vond die auto zelfs sneller dan mijn huidige 145 2.0 Qv.

Mja volgens mij was die motor ook niet helemaal standaard meer, nokkenassen chip etc...

Ik mis die boxer sound toch nog wel hoor !!!
Misschien over een tijdje er maar eentje bijkopen voor de fun.
eerst maar is even sparen :lol:

MVG

Tymen Qv

MarcoSprint
Full Member
Full Member

vr sep 01, 2006 19:39

Tja Serge, maar je kreeg er ook wel wat moois voor terug :wink: Ik rij inderdaad nog zeer tevreden rond in mijn 33 16v van Serge. Ik weet zeker dat er nog genoeg goede 16v's te vinden zijn. Ik zie hier regelmatig mooie 16v's voorbij komen in de te koop rubriek. Zeker de laatste modellen hebben al wat modificaties gehad die een verbetering zijn. Mijn 16v is gechipt, en rijdt echt heerlijk. Het blijft een zenuwachtig motortje en echt lage toeren houdt hij niet van, maar daar staat tegenover dat hij in hoge toeren gaat als de brandweer. Het lijkt wel of er dan een turbo open gaat! Pas met een meeting van de Squadra Zeelanda een stukje geracet over wat ploderweggetjes tegen v6-en en iedereen was verbaasd dat ik ze zo goed kon bijhouden :lol: Kortom: zoek er één met een bekende onderhoudshistorie en koop liefst van een echte liefhebber. Ik weet zeker dat je daar geen spijt van krijgt. Succes ermee!
Het verhaal wel QV / geen Qv bij een 33 is een oneindige discussie. Dit omdat de importeur, op zn zachts gezegd, niet altijd even consequent is geweest hierin.
Een rood randje in de grille betekent (als het er origineel al in zat....) dat het een QV is, maar geen rood randje is geen garantie dat het geen QV is.... Sommige QV's waren aan de voorkant iets verlaagd, andere niet... Sommige hadden een achterspoiler, anderen niet.... Dan nog maar te zwijgen over de 'S' uitvoeringen...

Dus, gewoon kijken of het een fijne auto is, bij een 16v zou ik zeker voor onderhoudshistorie gaan. Ik heb een 16v gehad die vanaf nieuw dealer-pnderhouden was, en dat was absoluut te merken, wat een fijne wagen!! Deze wagen is nu van MarcoSprint, ik heb nog steeds spijt van de verkoop.
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”