En nog maar eens de hoogte inschoppen:
Goed nieuws en slecht nieuws:
Ik heb mijn Belgische homologatieattest, dus ik heb in ieder geval al geen 1200kg onbruikbaar mobiel staal meer in de garage
Slechte nieuws: vanuit de verschillende overheidsdiensten was me duidelijk gemaakt dat ik de wagen eerst in Nederland moest uitschrijven. Zo gezegd zo gedaan. Dus na het bekomen van m'n homologatie-attest ben ik meteen met tijdelijke nummerplaat doorgereden naar de keuring, uurtje aanschuiven, "Nee meneer, die regeling is veranderd, we kunnen u enkel keuren met de originele Nederlandse nummerplaat of met dealerplaten".
Rustig blijven, alle raampjes goed dichtdraaien zodat niemand het ontzettend luide gevloek in de wagen hoort, doorrijden. Dan maar m'n vaste garage gebeld, die wist nog wel een adresje waar ik tegen betaling een dealerplaat te pakken kon krijgen. Drie garages later bleek echter dat geen enkele dealer een plaat had die verzekerd was voor het aantal fiscale pk's van de GTV6 (2.5L is met Belgische wetgeving al waanzinnig veel

)
Uiteindelijk heb ik toch iemand gevonden met bruikbare platen via m'n vader, dus volgende week naar de keuring en hopen dat er geen problemen zijn. Jammer maar helaas weet ik dat er al één probleem gaat zijn, tenzij ik heel veel geluk heb:
vooraan heb ik nagelnieuwe 195/60/15 banden, achteraan even nieuwe 205/55/15-tjes. Mooi dus, beide maten zijn toegestaan voor de keuring; wat een feest wat een vreu... oh nee, toch niet, ofwel moeten ze alle vier 205 zijn, ofwel alle vier 195
Ik kan dus OF iemand vinden met 5*98 velgen met 195 banden om tijdelijk te gebruiken - ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren - of 2 stalen velgen met de goedkoopste 195 bandjes die ik maar kan krijgen, kopen. Wat eigenlijk nog steeds veel te duur is voor 30 minuten gebruik en weggegooid geld.
DE ERGERNIS
Zo dan, tot zover m'n update

En mocht iemand weten waar ik toch even twee banden met velg kan halen of welke andere automerken deze steek hebben, dan hoor ik dat heeeel erg graag; weet ik tenminste waar te zoeken.