Wel handig dat enthousiasme hier, in m'n vriendenkring zitten niet zoveel autogekken - zeker geen alfagekken; en laten we eerlijk wezen, dat zijn de ergste soort

- dus die vinden het wel "een leuk ding" maar voor de rest nogal waanzin om zoiets te kopen.
Voor de belgen: deze zal te bewonderen zijn in Vlaams-Brabant, Roosdaal. Ligt al op de grens met Oost-Vlaanderen. Nog nét geen boerengat, maar wel genoeg bochtige landweggetjes en een gemeentebestuur dat zuinig is op de ladingen pekel. Zitten hier overigens ook leden van Quadrifoglio? Ik heb op de oldtimerbeurs in Antwerpen wat tips gekregen van Marc Fredrix, die zeer behulpzaam was en natuurlijk ook druk wou recruteren voor de club
Voor de rest lijkt de wagen mij ook mooi in orde, dingen die nog op het menu staan zijn:
- dinitrol-behandeling (met hele vaten liefst

)
- beschermkappen wielkasten installeren (twijfelgevalletje, zijn natuurlijk ook leuke dingen waar water gaat instaan)
- groot onderhoud: olie, bakolie, filters, bougies, kleppen stellen en evt. distributieriem vervangen en spanrol reviseren (hoewel deze goed zou moeten zijn, heb een rekening voor een "grote beurt" van 3000km geleden waarbij ook kleine roestplekjes zijn weggewerkt en wat laswerk (volgens de regels van de kunst) gebeurd is aan de achterklep afwateringskanaaltjes en het rechter binnenscherm. Ook synhcromesh 1 2 en 3 zijn vervangen blijkbaar.)
- koplampsproeiers aan de praat krijgen
- nieuw alfa embleem voor op de kofferklep (de rode laag is mysterieus verdwenen, ik begrijp er niks van)
- nieuwe stuurschakelaars (heb al een verkoper gevonden die de module heeft liggen.. nu dat verdomde stuur nog loskrijgen

)
- eventueel een polijstbeurt, de lak heeft lichte gebruikskrasjes, niks ernstig, maar ik weet dat ze er zijn 's nachts als ik niet in slaap raak

.
- raam motortjes reviseren
- nieuwe achterlichtkappen (zijn onderweg)
- op lange termijn zullen de velgen ook wel een opfrisbeurt krijgen ivm lichte (vrij onopvallende) stoeprandschade, er ligt nu een nieuw setje banden op, dus die moeten eerst met behulp van dat rechtse pedaaltje en m'n voet op
Maar EIGENLIJK moet ie dus gewoon een nieuwe stuurhendelmodule en een dinitrolbeurt, wat is het leuk om een moeilijk mens te zijn.
Dingen die me overhaald hebben hem te kopen (buiten de uitzonderlijk roestvrije staat) waren het nette zwart lederen interieur, het ontbreken van een open dak (weer een broodnodige cm hoofdruimte voor mij en geen afwateringsellende) en het feit dat Juultje er negen werkuren heeft onder gehangen om de koppeling van een 75 te installeren
Na de terugrit van 150km lagen er de volgende ochtend overigens een viertal oliedruppels ter grootte van 20 cent stukken onder de transaxle. Dat lekken is nu ze weer een weekje stilstaat opgehouden; ik overweeg bij het vervangen van de bak-olie er een busje leaklock bij te gooien, al was het maar om onze soms wat te nieuwsgierige kat van een setje oliepoten te besparen; onder de motor lag dan weer geen enkel druppeltje olie.
DIt topic mag trouwens onderhand wel hernoemd worden naar Mijn Grote GTV6 Dagboek