Furrikain
Full Member
Full Member

RE: Richtprijs GTV6?

ma mar 06, 2006 00:47

Foto's komen er wel, momenteel staat ie nummerplaatloos vuil te wezen in de garage na m'n, euh, gemotiveerde rit NL->BE ;) Ik verwacht dat de bureaucratische papiermolen nog wel een paar weken flink gaat malen.

Wat betreft mijn achtermistlamplichtclusterperikelen (18x woordwaarde? :lol:), deze zijn ingeruild voor een ander probleem:

ik heb deze namiddag even alle contactjes van de knoppen gereinigd en ontdekt dat ik inderdaad een extragratis mistlicht gekregen heb bij m'n GTV6. Leuk, dacht ik, weer 50 euro uitgespaard. Mooi niet dus, intussen is het hendeltje van de lichtbediening stuk. Italianen maken hun reputatie qua elektronica blijkbaar graag waar: de standlichten kunnen niet meer uit :P

Als je het hendeltje een beetje naar je toe trekt en vasthoudt doven ze wel nadat je de hendel op de "uit" stand gezet hebt, maw, slecht contact of slijtage. Kort gezegd: ik ben nu dus op zoek naar een stuurkolom module met hendels die wél naar behoren werkt. Ik wil al niet weten wat het me nieuw gaat kosten :roll: Mijn 2 cent oplossing momenteel is een elastiekje rond de hendel van de lichten en de richtingaanwijzers :lol:

Dus, mensen die dit lezen en zo'n module liggen hebben of een paar van die plastic plaatjes die de ongebruikte knopgaatjes in het dashboard afdichten (eentje is stuk bij mij), laat maar weten wat het moet kosten [-o< Ik gooi m'n oproep voor de zekerheid ook wel in Gezocht :thumbs:

En bedankt voor de felicitaties allemaal!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 08, 2006 20:41

Gefeliciteerd met de aankoop. Gaat het nu een dagelijks vervoertje worden? Fotookes zijn we gek op hier. :D

Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: Richtprijs GTV6?

do mar 09, 2006 00:08

Gefeliciteerd met de aankoop. Gaat het nu een dagelijks vervoertje worden? Fotookes zijn we gek op hier. :D
Deze heb ik nog van de verkoper:

Afbeelding

Afbeelding

Het is dus de rode van op marktplaats geworden ;)

Natuurlijk ga ik zelf ook nog es foto's nemen als ik klaar ben met prutsen aan het stuur en hem es gewassen heb :thumbs:

En hij gaat inderdaad voor zeker het komende jaar m'n dagelijks vervoer worden, misschien twee jaar. In de winter ga ik er uiterst zuinig op zijn natuurlijk. Na die twee jaar is het een oldtimer en wordt het een tweede wagen. Ik had natuurlijk nog even kunnen wachten met één te kopen, maar ik wou het avontuur van een oudere alfa als dagelijks vervoer toch eens meemaken, en wat betreft jaarlijkse km's kan het nu nog, dus gewoon voor gegaan :D

BBS
Full Member
Full Member

do mar 09, 2006 19:55

proficiat, Furrikain, die ziet er prachtig uit: ik heb juist dezelfde, een '83-er.
Zeg, van welke streek ben jij eigenlijk? IK woon in Mol

bbs
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

GTV
Guru
Guru

do mar 09, 2006 20:03

:thumbs: mooi bakkie =P~

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 09, 2006 20:48

Dus toch die rode. Lijkt mij een goede koop. ( afgaande op de goede berichten daarover dan ) Dagelijks rijden is best leuk hoor in een semi klassieker. Maar zorg er wel voor dat je komende zomer tijd besteed aan het winterklaar maken van de auto. Dat pekel hoor je in deze periode door het plaatwerk heen vreten. :wink:

harald

do mar 09, 2006 20:57

gefeliciteerd met deze mooie GTV6

SPIDERVELOCE1750

do mar 09, 2006 21:15

Waar o waar in ons kleine landje zullen wij deze Bella kunnen spotten ??? [-o<

Nen dikken proficiat dus :!: :wink:

Kristal

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 10, 2006 02:20

Wel handig dat enthousiasme hier, in m'n vriendenkring zitten niet zoveel autogekken - zeker geen alfagekken; en laten we eerlijk wezen, dat zijn de ergste soort :wink: - dus die vinden het wel "een leuk ding" maar voor de rest nogal waanzin om zoiets te kopen.

Voor de belgen: deze zal te bewonderen zijn in Vlaams-Brabant, Roosdaal. Ligt al op de grens met Oost-Vlaanderen. Nog nét geen boerengat, maar wel genoeg bochtige landweggetjes en een gemeentebestuur dat zuinig is op de ladingen pekel. Zitten hier overigens ook leden van Quadrifoglio? Ik heb op de oldtimerbeurs in Antwerpen wat tips gekregen van Marc Fredrix, die zeer behulpzaam was en natuurlijk ook druk wou recruteren voor de club :thumbs:

Voor de rest lijkt de wagen mij ook mooi in orde, dingen die nog op het menu staan zijn:

- dinitrol-behandeling (met hele vaten liefst :D)
- beschermkappen wielkasten installeren (twijfelgevalletje, zijn natuurlijk ook leuke dingen waar water gaat instaan)
- groot onderhoud: olie, bakolie, filters, bougies, kleppen stellen en evt. distributieriem vervangen en spanrol reviseren (hoewel deze goed zou moeten zijn, heb een rekening voor een "grote beurt" van 3000km geleden waarbij ook kleine roestplekjes zijn weggewerkt en wat laswerk (volgens de regels van de kunst) gebeurd is aan de achterklep afwateringskanaaltjes en het rechter binnenscherm. Ook synhcromesh 1 2 en 3 zijn vervangen blijkbaar.)
- koplampsproeiers aan de praat krijgen
- nieuw alfa embleem voor op de kofferklep (de rode laag is mysterieus verdwenen, ik begrijp er niks van)
- nieuwe stuurschakelaars (heb al een verkoper gevonden die de module heeft liggen.. nu dat verdomde stuur nog loskrijgen :evil:)
- eventueel een polijstbeurt, de lak heeft lichte gebruikskrasjes, niks ernstig, maar ik weet dat ze er zijn 's nachts als ik niet in slaap raak :P.
- raam motortjes reviseren
- nieuwe achterlichtkappen (zijn onderweg)
- op lange termijn zullen de velgen ook wel een opfrisbeurt krijgen ivm lichte (vrij onopvallende) stoeprandschade, er ligt nu een nieuw setje banden op, dus die moeten eerst met behulp van dat rechtse pedaaltje en m'n voet op 8)

Maar EIGENLIJK moet ie dus gewoon een nieuwe stuurhendelmodule en een dinitrolbeurt, wat is het leuk om een moeilijk mens te zijn.

Dingen die me overhaald hebben hem te kopen (buiten de uitzonderlijk roestvrije staat) waren het nette zwart lederen interieur, het ontbreken van een open dak (weer een broodnodige cm hoofdruimte voor mij en geen afwateringsellende) en het feit dat Juultje er negen werkuren heeft onder gehangen om de koppeling van een 75 te installeren :mrgreen:

Na de terugrit van 150km lagen er de volgende ochtend overigens een viertal oliedruppels ter grootte van 20 cent stukken onder de transaxle. Dat lekken is nu ze weer een weekje stilstaat opgehouden; ik overweeg bij het vervangen van de bak-olie er een busje leaklock bij te gooien, al was het maar om onze soms wat te nieuwsgierige kat van een setje oliepoten te besparen; onder de motor lag dan weer geen enkel druppeltje olie.

DIt topic mag trouwens onderhand wel hernoemd worden naar Mijn Grote GTV6 Dagboek :whistle:
Laatst gewijzigd door Furrikain op vr mar 10, 2006 02:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 10, 2006 02:29

Dubbel :oops:

GTV
Guru
Guru

vr mar 10, 2006 10:46

Woon je toevallig in essen :?:

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 10, 2006 10:58

In m'n laatste post stond anders dat ik in Roosdaal, Vlaams-Brabant, woon ;)

Waarom soms?

GTV
Guru
Guru

vr mar 10, 2006 11:01

Waarom soms?
:oops: ff niet goed gelezen, je vertelde over het grensgebied :wink:
Ik heb een aantal maanden mijn gtv daar gekocht. :wink:

Furrikain
Full Member
Full Member

za mar 11, 2006 01:30

Waarom soms?
Ik ben de mijne ook net over de Nederlandse grens gaan halen, in Nispen. Had dat dorp nu 20km zuidelijker gelegen, was ik van een berg papierwerk gespaard gebleven, maar tja, wat doe je eraan :D

Voor de rest heb ik m'n stuurschakelaars kunnen maken, dus nu nog enkel homologatie en keuren :mrgreen: De :jumping: smiley houd ik nog even in de kast tot ik het homologatie-attest letterlijk in m'n handen heb, je weet maar nooit :P

Overigens nog een onderhoudsvraag voor de gtv6 rijders:

Ik heb kleppendekselpakkingen, een oliefilter een luchtfilter (origineel of K&N?), bougies (bepaalde voorkeur?), een benzinefilter, olie (welke/hoeveel? .. of gewoon bij dezelfde als nu blijven), versnellingsbakolie (welke/hoeveel?), remvloeistof, een distributieriem en een hydraulische spanrol revisie-kitje nodig. Waar kan ik hier best voor terecht. Als er een zaak in Belgie zit - in de buurt van Vlaams-Brabant of Oost-Vlaanderen - is dat natuurlijk handig om weten, maar laten opsturen vanuit Nederland maak ik ook geen probleem van. De olie en bougies weet ik natuurlijk zelf wel te vinden, tenzij iemand een goeie tip heeft betreffende een zeldzamer merk/soort.

Zou ik overigens een busje Leaklock in de transaxle durven gieten om eens te kijken wat het doet met m'n lichte lekkage of toch maar wegblijven van dat spul?

Nog even en ik kan de baan op (en stoppen met irritante vragen te stellen)! 8) :mrgreen: =P~ :driving: :banana: [-o< :thumbs:
Laatst gewijzigd door Furrikain op za mar 11, 2006 02:24, 2 keer totaal gewijzigd.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za mar 11, 2006 02:07

Waarom soms?
Ik ben de mijne ook net over de Nederlandse grens gaan halen, in Nispen. Had dat dorp nu 20km zuidelijker gelegen, was ik van een berg papierwerk gespaard gebleven, maar tja, wat doe je eraan :D
Verhuizen :wink:

Mooie GTV :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”