Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member

RE: Squadra Italia Alive & kicking!!!!

ma apr 03, 2006 12:13

Heb het gebeuren vanaf 's ochtends +/- 11:00 tot 's middags een uur of 4 gevolgd en vond het erg leuk!
Natuurlijk was het weer 's ochtends echt rampzalig maar de race 's middags was leuk om te zien.
Idd. erg grote verschillen tussen de prestaties van de verschillende Alfa's maar voor een eerste race veelbelovend!
Bij het bekijken van de diverse racers goede ideeen opgedaan voor m'n eigen Giulietta.

Succes aan alle rijders en hun ondersteuning toegewenst!
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 12:54

Ik vond de races erg leuk om te zien, zowel aan de kop(2e race) als de middenmoot was het gewoon erg spannend! Vooral die 33 16V ging echt superhard! Petje af, ik hoorde dat het een standaard 16V was :shock: Wie weet met wat voor motoren Gerben Goet en Marcel vd Wal rijden? Die gingen echt hard met hun 75's! Geweldig om te zien. Nu jeukt het dus helemaal........

Auto klaarmaken en de rijdersuitrusting voor elkaar krijgen. Dan kan ik meedoen :D

Zolder gaat waarschijnlijk niet lukken omdat het op een woensdag is (werk), maar de sponsordag is een optie om alvast te proeven. Is dat ook ingedeeld per klasse of ga je met de hele ZAC club de baan op? En wordt er nog een demo gereden op Viva Italia?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 03, 2006 13:02

@Dennis,

Die groene (standaard) 33 was idd errug snel. Die jongen reed ook echt op t randje... :driving: en maakte RC het leven aardig zuur.. :lol:

Moet zeggen dat ik ook aardig onder de indruk was van Marc zijn broer... Is gewoon 4e geworden met een auto die nog maar net droog is. Motor komt ongewijzigd uit een sloop alfa!!! =D>
Shut up and ride!

Raf
Junior Member
Junior Member

ma apr 03, 2006 13:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giulia Super
Squadra Bianca

Abus Slot

Re: RE: Squadra Italia Alive & kicking!!!!

ma apr 03, 2006 14:26

Op verzoek weggehaald
Laatst gewijzigd door Abus Slot op do apr 06, 2006 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Raf
Junior Member
Junior Member

ma apr 03, 2006 14:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giulia Super
Squadra Bianca

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 03, 2006 14:53

het was idd leuk te zien. Volgende keer inderdaad bij elkaar gaan staan in een hoek. Beter, straalt leuk uit, kost niks extra...
Vaste plek afspreken?

Ik had meer zomeravond alfisten verwacht. Er reden er maar twee of drie. Ik geloof dat er een club trofeo rijders in duitsland zat bij de duitse trofeo.
Alleen Koen met een echte trofeo super, en Bert (jammer van die schades) en wat andere ex trofeo rijders.
En dan de nieuwe (?) lichting. Vond die groene 33 erg snel.
Rode supertje van aso, erg leuk.
Gauw voorruitontwaseming maken!
Enne, Rain X of insmeren met afwasmiddel...
(aan de binnenkant)

Volgende keer weer kijken!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

aso69
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 14:59

alle alfa's bij elkaar geeft inderdaad betere uitstraling! en altijd makkelijk als er Alfamannen in de buurt zijn (als er weer wat naar de klote is :wink: )

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 03, 2006 16:44

goed : pitboxen huren kan niet altijd! Bert had zijn tent vvorzien van Squadra Italia tekst opgezet net naast de tunnel... Helaas vanwege buren ook met tent wat krap misschien voor alle Alfa`s, maar wel bedoeld als "SI hangplek""!! Helaas werd en geen gebruik van gemaakt, hoewel wel vermeld in de nieuwsbrief!

Dus jongens zoek elkaar op!!!

Tja de Volvo`s: vooralsnog moeten we het ermee doen, het is duidelijk dat zij geen grote snelheidsverschillen gewend zijn. Hoe sneller er meer SI rijders komen, des te sneller ook een eigen start, zonder gemengd veld!
Dus doorbouwen jongens!! (en meisjes??) Bij de Volvo`s rijden ook dames mee!! (hebben BJ en Bert ook ondervonden geloof ik)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 03, 2006 17:10

Klinkt als een leuke dag (ondanks het natte begin)!
Moeten we toch in de toekomst eens komen checken...Leuk!
Maarreh; wie is die held in de blauwe gtv6?Mean ding iig!! :thumbs:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

TurboMarc
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 19:17

Ik heb super genoten van deze eerste SI dag. 14 alfa's aan de start is niet slecht.
Voor de volgende keer moeten we idd even afspreken waar we gaan staan. Ik had een zonnetje verwacht maar het werd stromende regen.
Pitbox 100 euro voor 3 man is niet duur, maar kunnen we er 5 naast elkaar krijgen? Ik had de indruk dat ze allemaal verhuurd waren. We kunnen eens informeren.

Auto vers opgebouwd dus in de vrije training rustig aan gedaan. Aansluitend briefing gehad. Op mijn gemak naar de auto teruggelopen, even ingestapt om op te drogen, kacheltje aan.
Zie ik op de baan alweer volvo's en alfa tijd training neerzetten? Ff vergeten. snel de baan op , code 60. Dat bleef zo dus geen tijd kunnen zetten. Achteraan starten.
Bij de start aantal auto's ingehaald. Van de volvo's kan je goede en slechte dingen zeggen. Voordeel is dat je af en toe snellere alfa's kan passeren die wat voorzichtiger de volvo's inhalen 8) :D
Toen ik op p5 lag, Was ik iets te wild met het inhalen vd volvo's, van de ideale lijn, op het vuil.. te laat geremd in de grindbak (erg diep) Ik stond zeker 2 rondjes stil voordat ik er weer uit was.
Maar besloten om naar binnen te gaan en de auto te checken.

2 Race mijn broer (Peter) achteraan starten. Die sukkel zat te pitten want hij was lekker traag weg. Desalniettemin heeft hij een leuke race gereden want hij is als 4e gefinshed.
We zijn apetrots dat ons autotje heel is gebleven (vooral motorisch). Op de foto's is te zien dat de auto voor nog op Dakar stand staat, maar dat gaan we fixen. De wegligging is nog niet optimaal.
Tevens is de auto te zwaar, daar gaan we ook nog wat aan doen. (die paar seconden moet ons vooraan het veld brengen).

Raffie, wat een super mooie foto's heb je gemaakt :!: Hoe moet dat nu als je de volgende keer zelf meedoet :evil:

Al met al, veel bekenden gezien (verkapte forum meeting?) Kan niet wachten tot de volgende keer :driving:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Remco S
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 20:44

Remco S
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 20:46

Tja de Volvo`s: vooralsnog moeten we het ermee doen, het is duidelijk dat zij geen grote snelheidsverschillen gewend zijn. Hoe sneller er meer SI rijders komen, des te sneller ook een eigen start, zonder gemengd veld!
Dus doorbouwen jongens!! (en meisjes??) Bij de Volvo`s rijden ook dames mee!! (hebben BJ en Bert ook ondervonden geloof ik)
ik verwacht eind mei begin juni klaar te zijn

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 22:51

Dat klopt van die labels. Maar met het grootste gemak heeft de FIA in 2005 (en doen ze elk jaar) meerdere keren de goedkeuring van bepaalde overalls, stoelen en gordels ingetrokken. En daar mag je dus niet mee aan de start verschijnen. Let daarom ook op bij zogenaamde aanbiedingen bij autosportzaken; ik heb rolkooien aangetroffen waarvan het certificaat al jaren was ingetrokken. Was niet duur, nee zeker niet als je hem eruit moet slopen en een nieuw exemplaar moet (laten) inbouwen. En niets is frustrerender dan dat de jongens en meisjes steeds weer te moeten uitleggen. Nou dan niet zo zeer voor mij (ik doe dat nog maar sinds begin jaren '80, dus het went), maar voor degenen die dachten een leuke dag of weekend te kunnen racen. Want het moet wel leuk blijven en dat begint bij een zorgvuldige voorbereiding.
Kan iemand eens uitleggen hoe het zit met die Fia voorschriften voor deze klasse? Als je in wilt stappen kan je dan bijv. een 75 Trofeo uit 2000 kopen met kooi e.d.?? voldoen met name de kooi en bijv. de stoel dan nog aan de voorschriften van deze nieuwe klasse?

/Hans

TurboMarc
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 23:01

@hagen111

Een 2000 trofeo moet geen probleem zijn lijkt me. Bij de DNRT moet er een Fia label op de attributen zitten, mag verlopen zijn. Helm niet.
Voor de kooi is geen certificaat nodig, als hij maar deugdelijk is en richting FIA specificatie gaat.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”