Tja...........
Als ik bij je eigen moderne auto's kijk heb je er zelf geen donder aan gedaan om het Fiat/Alfa dealerschap te helpen.....
Ik zie het als selectieve verontwaardiging.
Tsja, de laatste enigzins betaalbare Alfa Station is al weer meer als 10 jaar geleden uit productie gegaan (met een tweeling is een station toch echt noodzaak). Stelvio is prachtig maar voor mij onbetaalbaar.
Thom
(actuele auto's even bijgewerkt trouwens..).
Same here, een Giulia viel bij mij wellicht nog nét binnen budget een jaar of 2 terug. Terwijl ik eigenlijk ook een station nodig had vanwege 2 kinderen. De dealer reageerde heel nonchalant met "dat betstel je toch een Stelvio? Rijdt PRECIES hetzelfde als een Giulia."
Mijn opmerkingen over gewicht en zwaartepunten vond hij overdreven, maargoed, dat is het probleem niet. Ik heb toen een zo'n Stelvio laten samenstellen met dezelfde opties al die Juul. Prijsverschil €15K!
Normaal ben je in die klasse €1000-2000 kwijt als je een SW kiest i.p.v. een sedan. En kijk eens hoeveel stations je ziet rijden van de 3/A4/Passat/Mondeo/S-V60/Talisman/508/Superb, ik denk wellicht wel 70% ofzo. Nu is NL (of Noord-west Europa) niet representatief voor de rest van de wereld, maar hier heeft Alfa wel zijn meest trouwe klanten (nog) zitten die wellicht nog terug willen naar een Alfa. Dat moet je in Azië en Amerika nog maar afwachten of er mensen warm lopen voor zo'n auto.