Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

wo nov 27, 2013 06:48

Als het 1:43 kan het zomaar Progetto zijn!
Ik heb een diecats van Progetto, 2 kits van Alezan, 1 evo en 1 Turbo TCC.
Dat lijkt me een beetje teveel eer voor Progetto als ik naar het afwerkingsniveau kijk :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

wo nov 27, 2013 17:55

De auto's van de veiling zijn binnen. Wat erg snel is, eerdere keren duurde het opsturen van de spullen veel langer. :whistle:
En het moeten wel ABC auto's zijn want zoals gewoonlijk vliegen de onderdelen je om de oren bij het openen van de spullen. :lol:

Allemaal vastgezet met de bruine lijm die daar favoriet is, die of heel goed plakt, of nogal broos wordt. Ik heb nog geen merkje kunnen vinden, maar ik weet toch al wat het is.

Het goede nieuws is dat ze er erg goed uitzien, en dingen als de voorruit liggen los. Daar moet ik dus wat aandacht aan besteden.
Maar alle kenmerken aan de buitenkant lijken aanwezig te zijn. (Lampjes, bumper, sierstrippen, logos.)

De blauwe heeft een iets verhoogde motorkap, dat zal dan wel een 1600 zijn denk ik.
1 perspex kap mist een stuk van de zijkant, die is eruit geknapt. Maar is nog wel aanwezig. Die plak ik voorlopig wel even, misschien loop ik wel ergens tegen een mooie vitrine aan.

Foto's van nu, voordat ik ze onder handen neem. Dat laatste kleine auto-tje is een 1:43 bbr om even te laten zien hoe groot ze zijn. :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor in totaal 230 euro best een mooie vangst :lol:

Hier de normale prijzen.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 969
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

wo nov 27, 2013 22:18

[quote="kitaro"] De blauwe heeft een iets verhoogde motorkap, dat zal dan wel een 1600 zijn denk ik.quote]

de rode is een 1300 Giulietta en de licht blauwe een 1600 Giulia. De verhoogde motorkap is altijd een Giulia 1600.
schaal 1 op 12:
ABC (Brianza) 1203 Resin 1300 3#serie 1962 Giulietta
ABC (Brianza) 1204 Resin 1600 1962 Giulia
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1741
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

wo nov 27, 2013 22:34

Ik denk toch dat het net andersom is;
- De rode met lage motorkap een 1300 Giulietta
- En de witte (heel lichtblauwe) met hoge motorkap een 1600 Giulia.

Maar wie het zeker weet die mag het zeggen :D

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

wo nov 27, 2013 23:01

Volgens mij zeggen we alle drie het zelfde Tonio. :lol:

Bedankt voor de aanvulling Fer.

Het is inderdaad licht blauw en niet wit.

Gebruikersavatar
gtv1981
Full Member
Full Member
Berichten: 453
Lid geworden op: di dec 21, 2010 19:41
Locatie: sint niklaas

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

vr nov 29, 2013 23:34

ik weet niet of deze al eens is gepaseert :roll:
http://www.slotcar-today.com/en/notices ... t-1170.php
gr Sven

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 969
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** .2uettottanta 2010

ma dec 02, 2013 23:05

Afbeelding

In Japan en op Ebay uit China duiken de eerste modellen uit de Pininfarina design serie op in 1:43
uitgebracht door La Mini Miniera. Oorspronkelijk alleen te koop als hele serie tegelijk.
Het resin-cast model wordt gemaakt bij Master Linkage Ltd Kowloon,HongKong.
De wonderschone 2uettotanta spider is een begeerlijk model, tot nu toe alleen door Yow Modellini
uitgebracht (als resin kit 1:43) of afgebouwd door Angelo Tron.
Prijs idee lijkt aantrekkelijk circa Euro 110 (ref MMPF002).
Een 1:18 schaal heeft Pininfarina in een gelimiteerde oplage aangeboden in 2011.(80x Euro 400) op hun eigen website
(Style Collection Pininfarina). De concept spider werd door Pininfarina in Genève 2010 getoond,
ter gelegenheid van hun 80-jarig bestaan.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

ma dec 02, 2013 23:12

ik weet niet of deze al eens is gepaseert :roll:
http://www.slotcar-today.com/en/notices ... t-1170.php
Ik zal hier even op inhaken met een foto van een voltooid model:

Afbeelding
http://www.model-master.com :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 969
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** F20 furgone

ma dec 02, 2013 23:32

Afbeelding

La Collezione dei Veicoli Pubblicitari d’Epoca. Vadis Editions-Sofia Milano komt binnenkort met de 6e Alfa in deze erg leuke edicola,
op basis van IXO. (1:43 die-cast)
Na de Alfa(Saviem) F20n ‘RAI’ en glaswagen A19, wordt het weer een F20 furgone.
In de kleuren blauw met rose van bedden firma ‘Permaflex’
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 10:42, 3 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 8c met hete wielen

di dec 03, 2013 20:22

Al heel lang koop ik geen modellen groter dan 1:43 meer. Ik ben zuinig op de weinige ruimte die er nog in mijn vitrine is, en dan moet ik die niet met grotere miniaturen vullen. Maar afgelopen zondag, op de Oldtimerbeurs in Eelde werd ik door forumgenoot Klaas (KAS) attent gemaakt op een relatief zeldzame 1:25 Polistil 90 in het donkerblauw. Nieuwsgierig geworden ging ik toch maar even kijken. Op het eerste gezicht was het model nogal viezig, maar afgezien van een ontbrekende buitenspiegel en wat oppervlakkige krasjes was er geen schade aan te ontdekken. En omdat de vraagprijs gering was heb ik hem toch maar aangeschaft.

Vandaag mocht-ie in bad:

Afbeelding

Onder het vuil kwam een behoorlijk net model vandaan. Hierboven ligt-ie te drogen. Morgen weer assembleren en dan mag de 90 opnieuw poseren.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . onbekend 8c 2300 frutsel

di dec 03, 2013 20:43

Afbeelding

Een dag eerder op de Oldtimerbeurs in Eelde (de zaterdag) maak ik met een vriend even een rondje door de diverse hallen. We komen langs een kraam waar een klein tafeltje met wat ongeregeld speelgoed bij staat. Ik het voorbijgaan kijk ik er vluchtig naar. "Even de tafel scannen" grapt mijn kameraad. Bijna op hetzelfde moment blijft mijn oog rusten op een onduidelijk plastic dingetje met de vage vormen van een Alfa 8c 2300. Toch bijzonder hoe je oog getraind kan raken, het is inderdaad een soort scannen.

Het dingetje is 7 cm lang. De verhoudingen zijn eerder een gok dan het resultaat van zorgvuldige berekeningen. Des te opmerkelijker hoe goed de passing is en hoe stevig het geheel is als het in elkaar is gezet. Gezien de constructie (carrosserie en bodem bestaan uit elk twee delen) heeft het in een heel kleine verpakking gezeten. Geen Kindersurprise-ei denk ik, want die modellen hebben altijd(?) een code onderop staan. Maar wat dan wel? Iemand een idee?

Stiekem hoop ik dat niemand het weet, ik hou wel van dit soort vage curiosa. Zeker als ze maar 1 euro kosten

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . onbekend 8c 2300 fruts

di dec 03, 2013 21:25

Volgens mij heb ik ook nog ergens een gele,maar was eigenlijk verrast dat ik ook een groene heb.
Die gele zal wel ergens in een doos zitten
Wat het is heb ik ook geen idee van trouwens,maar ik vind dit soort modelletjes vaak leuker als dure modellen die je overal kan bestellen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Amerikaanse Stradale

wo dec 04, 2013 11:40

Ook nog andere kleuren, leuk! Maakt het raadsel nog groter; hoeveel kleuren zijn er nog meer...?

Meer bekende historie is er over het Amerikaanse Ertl. Ik altijd maar denken dat Ertl ergens een afkorting van was, maar het blijkt een familienaam te zijn. Fred Ertl raakte in 1945 zijn baan in de metaalgieterij in Dubuque in Iowa kwijt. Thuis maakte hij uit aluminium schroot model tractors en dat deed hij kennelijk zo goed dat hij er een bestaan mee kon opbouwen. De speelgoed-industrie is er één van eten of gegeten worden. ERTL verwierf onder andere AMT (plastic bouwdozen) en ESCI (bekend van de Spidertjes met Snoopy of Pink Panther) maar werd zelf overgenomen door de Victor Comptometer Corporation, dat weer werd opgekocht door Kidde Inc. dat op zijn beurt weer werd opgeslokt door Hanson. Later gaat Ertl over naar Racing Champions, maar koopt zelf ondertussen Britains, bekend van de speelgoedtrekkers. Racing Champions gaat RC2 heten en wordt de Amerikaanse divisie van het Japanse Takara Tomy.

Voor zover ik kan nagaan is de 33 Stradale (hier 'coupe' genoemd) het enige Alfa Romeo model dat Ertl in zijn bestaan gemaakt heeft.

Afbeelding

Binnen mijn verzameling heb ik een paar deelverzamelingen (het lijkt wel wiskunde...) en blisters zijn er daar één van. Vandaar dat ik blij ben dat ik dit modelletje een paar weken terug op eBay te pakken kreeg voor een zeer vriendelijk prijsje. Het achterste deel scharniert open al zal dat met dit exemplaar nooit gebeuren, die blijft lekker in z'n blister. Meer info over dit specifieke model op Breithaupt's.

Later heeft Universal dezelfde mal gebruikt voor een paarse 33 met zwart plastic ruiten en een motorkap die niet meer open kon.

Afbeelding

Afbeelding

Sommige verzamelaars willen elke variatie van een model aan hun collectie toevoegen, daar zou dezelfde 33, maar dan in een andere blister bij horen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Amerikaanse Strada

wo dec 04, 2013 15:09

De Polistil 90 weer helemaal netjes:

Afbeelding

Het spiegeltje mag dan wel ontbreken (heeft iemand heel toevallig een wrakje van dit model, maar dan mét spiegeltje, liggen?), het befaamde koffertje zit er gelukkig wel in. Logisch, want het is meegegoten in het dashboard ;-)

Afbeelding

Het model viel destijds nogal op omdat de raamlijsten aan de portieren vastzaten. Bij de meeste 1:24/1:25 modellen van toen draaide alleen het onderste deel van de deur open.

Toen de 1:1 90 net bij de dealers stond heb ik een proefrit gemaakt met de 2.4 TD. Voor een diesel was dat ding in die tijd ongelooflijk snel. Was een leuke ervaring en laat dat nou net een donkerblauwe zijn geweest...

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Amerikaanse Strada

wo dec 04, 2013 19:27

Hans dat ding is mooi opgeknapt van een wasbeurt.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”