Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

wo mar 13, 2013 21:19

I suppose MiniMiniera is only the distributor, the 1:43 2uettottanta model would be a product from the Pininfarina store (the 1:18 2uettottanta already being available).

See this blog.

On the other hand, Pininfarina is not a scale model manufacturer, maybe they have their models produced by MM.
Looking at the codes of these models it seems likely that all three models are sold under the MiniMiera label, not just distributed by them. But then, MiniMiera does have a long history of special editions from other manufacturers, so why not complete models now.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
bluegtv
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 13, 2011 12:48
Locatie: Taiwan
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

za mar 16, 2013 08:23

Alfa Romeo P2 GP Belgian by SB model

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

za mar 16, 2013 10:39

Alfa Romeo P2 GP Belgian by SB model
Nice!


Ik heb eens zitten fantaseren, stél nou dat Kyosho in 2015, 2016 met een 4e 1:64 Alfa collectie zou komen [-o< , welke modellen moeten daar dan deel van uitmaken?

De 8 modellen in 24 kleurvarianten moeten evenwichtig verdeeld zijn over modern en klassiek, straat- en competitiegebruik, cabrio, coupé en berlina.

Ik denk aan:
Alfasud 1.2N, 4C, Giulietta Spider, 156 ETCC, GTV6, Tipo B, Giulietta (2010) en laat ze eens gek doen, Romeo 2.

Of een Arna'tje :P om het Japans te houden. Tegen die tijd is de Alfa/Mazda MX5/Spider er al? Die zou er eigenlijk ook in moeten, maar welke moet dan vervallen? Toch maar een 5e serie in 2018?


Ondertussen een overzichtje van de derde serie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In totaal zijn er 24 varianten, of 25 als je de 'geheime' witte TZ3 Corsa meetelt. Ik heb er nu 19 verschillende. In een grote doos zitten er 20. Welke precies, dat is een verrassing. Ik heb gelukkig alleen de Carabo dubbel.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

zo mar 17, 2013 05:35

Gefeliciteerd, dat lijkt op erge mazzel om maar eentje dubbel te hebben. :!:

Op ebay gaan complete sets nu nog richting 300 euro. :shock:
Om over losse modellen rapen nog maar helemaal te zwijgen.....

Mocht iemand een adresje weten voor alleen de 3 155's dan hou ik mij aanbevolen. :oops:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

zo mar 17, 2013 09:49

:jumping: :banana: En daar is ie dan, de kiosk serie Alfa Romeo F20 in de kleuren van de Italiaanse TV/Radio maatschappij RAI. Hier wordt een verzamelaar blij van!!!! Ze hebben zelfs moeite genomen de IXO basismal van de Saviem aan te pakken om wat details (o.a. knipperlichten) bij te werken.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Kyoshowtime!

zo mar 17, 2013 10:01

Om even terug te komen op de Saviem-Alfa F20, de foto heb ik van E-Bay Italie geplukt. Het schaalmodel zelf heb ik helaas (nog) niet in de eigen collectie. Het gaat trouwens om een F20n en niet een F20 alhoewel de voet van het model F20 als beschrijving laat zien.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Il furgone R.A.I.: F20(n)

zo mar 17, 2013 11:18

Afbeelding

Nog wat foto's van eBay. Op de neus staat wel een 'n' achter F20. Die letter staat waarschijnlijkvoor 'nuovo'. Alfa Romeo had voor de nieuwe serie de cilinderinhoud aangepast door de slag met 110 mm te vergroten. Tevens werden de oorspronkelijk ronde koplampen vervangen door rechthoekige, maar kennelijk vielen die twee aanpassingen niet helemaal samen, want een brochure (onder) toont een furgone mét rechthoekige koplampen, maar zonder 'n'. En het 'doosje' met logo boven de grille kwam ook wat later; ik ben n's tegengekomen met en zonder dat doosje.

Ik ben benieuwd wat die drie vierkante profielen achter het voorwiel op de foto die Ronald heeft geplaatst moeten voorstellen. Had de R.A.I.-bis daar drie luikjes voor aansluitingen o.i.d.?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Il furgone R.A.I.: F20

ma mar 18, 2013 10:05

Hoi Dinky boy, zover mijn literatuur over het Saviem-Alfa hoofdstuk rijkt zijn de "F" Furgone versies altijd met rechthoekige koplampen geleverd vanaf het produktiebegin in 1967. De "A" Autocarro versies zijn bij mijn weten met ronde koplampen beginnen en relatief snel overgestapt naar dezelfde vierkante koplampen van de "F" versie. Ik denk de allereerste brochure van de F20 in mijn bezit te hebben (zwart/wit brochure die enige tijd later nog een keer in kleur is uitgebracht), daarin staat de "F" ook met rechthoekige koplampen. Leuk onderwerp om wat gedachten over te laten gaan.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Il furgone R.A.I.: F20

ma mar 18, 2013 11:11

Net een Kyosho 75 TS gescoord op ieBaai :lol:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Arena nu ook factory built

wo mar 20, 2013 00:05

Arena Models levert nu behalve kits ook gebouwde exemplaren, zoals deze rechtsgestuurde GTA van Ed Wachs uit het TransAm Road America kampioenschap.

Afbeelding

Afbeelding
Foto: AlfaBB

Of de bolide van Thieriot:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Arena nu ook factory b

wo mar 20, 2013 00:36

Kant en klaar wordt ook de Alfasud TI groep 2 uit de Tour de Corse van 1981 geleverd:

Afbeelding

Gebouwd zijn ze stevig aan de prijs: 175 euro, da's wel even slikken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alleen als-ie ijskoud is

wo mar 20, 2013 20:33

De jongste release van Minichamps, een 1:18 GTA 1300 Junior in Jägermeisterkleuren van Rainer Maschke uit de Deutsche Rennsport Meisterschaft van 1972:

Afbeelding

Meer plaatjes

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . alleen als-ie ijskoud

wo mar 20, 2013 21:34


Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giardinetta op komst

zo mar 24, 2013 19:44

Ik dacht al 'wat komt-ie me bekend voor'. Was even op het verkeerde been gezet doordat Minichamps twee nieuwsbrieven heeft, één met nieuws en een tweede van de 'Marktplatz'.


Pssst, Ronald... Volgens het Italiaanse miniaturenmagazine Quattroruotine heeft Neo een Alfasud Giardinetta in de planning staan ;-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Giardinetta op komst

zo mar 24, 2013 20:16

In april brengt Rio de zoveelste variant op de Giulietta Berlina, dit keer de racer van Rader en Bergman, waarmee ze in 1963 op de Nürburgring reden.

Afbeelding

Toch wel een model met enige historie, maar helaas geen mooie. Of deze nummer 102 uit de betreffende race is, heb ik niet kunnen achterhalen, maar Michael Rader verongelukte in leidende positie in zijn klasse (tot 1300 cc) op de Ring bij Schwedenkreuz. Hij overleed op weg naar het ziekenhuis. Een jaar eerder won hij samen met kompaan Hans Bergman diezelfde klasse.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”