Wat een kneuzen bij Alfa, in hun verkoop/pers praatje wel ineens over de Alfa clubs lullen, maar ik heb in 2010 tijdens het centenial toch bijzonder weinig medewerking gezien van Alfa (Fiat) tijdens de festiviteiten in Milaan en omgeving.
En tja de 4C gaat natuurlijk geen potten breken in het segment boven de 60.000 euro. Teveel concurentie met een grotere naamsbekendheid bij het volk (Porsche, BMW, Audi), en ik denk dat de 4C niet praktisch genoeg is, en te spartaans als dagelijkse auto... en in dat geval zal hij beter moeten zijn als een Lotus Exige / Elise om nog wat klanten buiten de Alfisti wereld te trekken.
En iemand die een leuke achterwiel aangedreven 2 persoons coupe zoekt voor weinig geld is sowieso beter af bij de Toyota GT86 / Subaru BRZ.
Je vergelijkt appels en peren, een Mito met een Passat. Een Toyota GT86 met redelijk wat opties loopt tot 45k een 4C zit rond de 68k, daar zit 23k tussen, voor dat bedrag kan je een leuke VW Golf kopen. En je vergeet dat zulke auto's op emotie spelen.
Ohja, heb je trouwens als in de 4C gereden, en de GT86 en de Exige, en etc?
Daar komt nog eens bij (maar dat heb ik al eerder gezegd in dit topic) dat de 4C niet gebouwd is voor de winst of om grote aantallen te verkopen. Het doel van de 4C is allang bereikt; namelijk het merk internationaal groot op de kaart zetten. Elk zelf respecterend automerk heeft het afgelopen jaar elke maand wel iets gemeld over Alfa / de 4C, dat was/is het doel. Als de auto nu ook nog goed rijdt en de pers daar blij mee is, dan is het helemaal perfect. Of die dan verkoopt of niet, is bijzaak.
Met de 8C en nu de 4C is iedereen lekker gemaakt voor volume auto's, dus de nieuwe Giulia, de Spider en wat er nog meer aan komt de komende 4 jaar.