Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 00:15

En juist die emotie zit hem in de benzine motoren ;)
Het is net wat je gewend bent denk ik. De Harley rijder kan niet zonder z'n BOP-BOP-BOP-BOP, de Amerikaanse V8-rijder niet zonder z'n VRRRRRRROOOOOOOEEEEEEEMMMMM en de Alfa benzine rijder niet zonder z'n VRRRRRRROOOOOOOAAAAAAAPPPPPP. En ik mis als ex-Sudrijder nog steeds de kippenvelreutel bij het gasloslaten :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6707
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 00:20

Je mag wel een keer bij mij instappen, vooralsnog is de uitlaat nog niet gemaakt :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 09:02

Is ook een gechargeerde vergelijking. Maar ik ben dan weer zo'n rare die wél zonder problemen dag in dag uit in een knetterhard geveerde auto met 0 comfort kan rijden.
Dat heb ik nou ook. Relaxed zitten doe ik al de rest van de tijd.

ErwinV6

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 11:34

Ik begrijp niet waarom het niet goed is een benzine met een diesel 156 te vergelijken.
Sterker nog ik vind het bullshit.
Beide auto's kosten ongeveer hetzelfde, wegen ongeveer hetzelfde etc.etc.
Dat er dan op de diesel een turbo zit lekker belangrijk :?
Die zit er nu 1maal op waar of niet.
Bovendien in een benzinemotor zit emotie :o ja als je bij de pomp staat schieten je de tranen in de ogen :mrgreen:
Heb zelf een 2.0 147 gehad, wat zit daar nu voor emotie in?
Ja huilen als ik door de jtd 16v van een maatje van me voorbij word gereden :roll:
Tuurlijk een mooie alfa V6 of ouderwets Nordje zit emotie in maar al die nieuwe dingen laat me niet lachen :wink:

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 12:32

Ik begrijp niet


maar al die nieuwe dingen laat me niet lachen
gedachte van veel alfisten en uiteraard snap ik deze "emoties" wel, maar het gaat me te ver om de nieuwste bella's in de Alfa stal als emotieloos/lelijk/nep te bestempelen :cry:
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Andretti Molletti

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 12:58

Liefde, en dus emotie, moet wederzijds zijn ;)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 13:13

Ik begrijp niet


maar al die nieuwe dingen laat me niet lachen
gedachte van veel alfisten en uiteraard snap ik deze "emoties" wel, maar het gaat me te ver om de nieuwste bella's in de Alfa stal als emotieloos/lelijk/nep te bestempelen :cry:
Volgens mij bedoelt Erwin hier vooral dat er geen verschil zit tussen benzine/diesel qua emotie. Alleen zegt hij nu ook meteen dat moderne Alfa's geen emotie hebben, daar ben ik het ook niet mee eens.

Want dat zou betekenen dat de mensen die dat zeggen net zo lief in een nieuwe Golf of Astra stappen als in een nieuwe Alfa, dan betwijfel ik of ze wel weten wat er percies emotie is aan een auto.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 13:21

Poeh.... wat een discussie zeg...

Wisten jullie dat een electromotor enorm koppel heeft en dat dat direct beschikbaar is? Zullen we over een jaar of 25 vast een discussie over voeren... of je bij de nieuwste Alfa Electrica een chip met diesel- of benzinegeluid moet aanschaffen :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1025
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 13:22

F*ck emotie, f*ck history, leven ontwikkeling, technology etc!

Ik rij nu sinds een week in een 2.4jtd and i love every socond of it. Wat een heerlijke wagen!
Elke dag 225 km genieten!

Het rijdt super.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 13:24

Het rijdt super.
... 't was toch een jtd??

:wink: :jumping:

ErwinV6

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 13:53

Heren (idd. een heerlijke discussie :lol:)
Begrijp mij niet verkeerd ik bedoel niet dat geen enkele moderne Alfa wat is, ik bedoel dat er
een drama wordt gemaakt van het kiezen tussen een diesel en een benzinemotor.
Dit omdat in mijn ogen er geen moderne benzine alfa(en veel andere merken)motor is die nu zo bijzonder is dat je daarom geen diesel zou moeten kopen.
Ga gewoon eens met een 2.4 20v of 19 16v jtd rijden en trek nogeens een conclusie!
Oja en dan ook graag aangeven welke moderne alfa benzinemotor je daarboven kiest, ik ben benieuwd :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 14:16

Zullen we over een jaar of 25 vast een discussie over voeren... of je bij de nieuwste Alfa Electrica een chip met diesel- of benzinegeluid moet aanschaffen :wink: :mrgreen:
Welnee, de nieuwste vroomtones kan je gewoon onderweg downloaden. Ik ga maar alvast het geluid van mijn brulpijp patenteren 8)

Andretti Molletti

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 14:56

Volgens mij voeren we geen discussie maar geeft iedereen zijn voorkeur aan..
Als ik over 25 jaar nog steeds naar het circuit mag dan zal mijn alfa futura electra een giga koppel hebben zodat er een trekhaak achter kan en op mijn electraglideloader staat dan nog steeds een Giallo Ocra Bertone. Inmiddels weer met een fris motortje en de van mijn bonnen gespaarde 40 liter benzine maak ik me op voor een aantal ronden op het perfect nagebouwde indoor CPZ in de polders boven almere. Ik kies net zoals mijn collega historische rijders voor "zonovergoten" en de ventilatie van het geheel draait overuren als ik mijn 2 liter Nord motor tot leven wek. De inmiddels gepesioneerde stookoliemotoren zijn ook aanwezig en rijden op PPO (plantaardigeprutolio) Als ik dan na een rondje warmdraaien volgas en dik 8000rpm door kom op het rechte eind, zal niemand nog omkijken naar de scheepsdiesels die mij passeren. De benzinemotor heeft sinds de uitvinding van de autosport een plaats ingenomen die niet meer te veroveren is, misschien kun je met een diesel ervan winnen, maar dat is dan maar slechts een wedstrijd. De "battle" is reeds lang gestreden en de huidige ontwikkelingen die dan verleden zijn dragen niet bij aan het sportive imago van de diesel, maar aan de milieu en emissie eisen zoals gesteld door onwetende ambtenaren. Binnen nu en 10 jaar gaat de benzinemotor terugslaan met dezelfde technieken. Directe benzine inspuiting en turbo's gecombineerd met drukvulling van bv blowers. De hoeveelheid energie in een kilo benzine is nu eenmaal groter dan in diesel en icm met fabelactige toerentallen zal de diesel met het schaamrood op de gloeipitten in een hoekje duiken en willen dat i nooit was uitgevonden. De TFSI en de CSFI zijn daar al voorlopers van. Niet de consument, maar de overheid bepaald welke motoren doorontwikkeld worden, geheel op basis van belasting en milieu regels, niets met prestaties te maken dus. Jammere van het geheel is wel dat een groot deel van de mensheid over 25 jaar met COPD loopt en dus op het indoor circuit CPZ te Almere met een mondkapje met zuurstof zal lopen of herdacht zal worden als " het was een goede blabla", dit omdat we nu zo lirisch zijn over diesels, de fijnstofmoordenaars van nu!
Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken, maar de huidige ontwikkelingen, ingezet door onnozele ambtenaren, zorgen ervoor dat de zwarte dood in de vorm van dieselmotoren vrij spel heeft.
Ik stel voor dat de verplichte waarschuwingen op cigarettenpakjes nu ook op de voorruit van diesels worden gedrukt.
Daarnaast is mijn persoonlijke voorkeur voor benzinemotoren niet gebaseerd op milieu maar emotie, dus onbetwistbaar.
Dat iemand iets voelt voor dieselmotoren kan ik ook best begrijpen, maar dat de huidige ontwikkelingen een explosie aan dieselmotoren op de wegen veroorzaakt heeft kan ik niet goedpraten m.b.t het milieu.
Om al helemaal niet te spreken over de giga vervuiling van een elektrische auto... en laten we vooral LPG volledig negeren, dat is om op te koken!
Als ik op de snelweg achter een diesel rij, dan gaat de ventilatie dicht! Om bij de eerste de beste mogelijkheid er voorbij te gaan... goed of kwaadschiks boeit me dan niet meer..Iemand die diesel rijdt moet accepteren dat er niemand achter hem wil rijden.


Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Doe mij maar een witte!

do nov 29, 2007 15:09

Na mijn huidige Alfa V6 wil ik denk ik niet eens meer een Alfa benzine ( lees GM derivaat ) maar eerder een diesel. Do I need to say more. Koop er wel een klassiekertje bij voor de emotie.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”