Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Ervaringen keuringstations RDW bij invoer auto, welke kiezen

ma okt 16, 2006 12:30

Ik moet een afspraak maken bij een keuringsstation binnenkort. In de omgeving zit er een in Schiedam en een in Zwijndrecht. Heeft een van jullie ervaringen met een van deze of een ander station, naar welke zou ik het beste kunnen gaan? Verwacht geen problemen hoor, maar misschien is er een die sowieso wat makkelijker is.

Reinier
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ervaringen keuringstations RDW bij invoer auto, welke ki

ma okt 16, 2006 13:13

Je moet er tegenwoordig toch alleen nog zijn voor 'voertuig identificatie'?? Maw effe checken of de auto die je bij je hebt (op de ambulance) ook daadwerkelijk de auto is die op de papieren staat? Rest (apk) kan gewoon bij de apk-er op de hoek...Toch?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Johan
Member
Member

ma okt 16, 2006 13:14

Ik heb vorig jaar een auto laten keuren in Schiedam. Dat gebeurde heel netjes, ik mocht zelfs de brug even gebruiken om een paar gevonden puntjes op te lossen. Dat was heel handig omdat ik anders een nieuwe keuringsafspraak had moeten maken. Goede ervaring dus met dat keuringssation.
Ferrari Mondial 3.2 rood (1988) en Fiat Idea zwart (2006)

Voorheen o.a.: 1300 GTJ ('69), Alfetta ('82), 33 1.3 ('90), 33 1.7ie ('93), 145 1.6 ('95), 145 1.6 ('96), 156 SW 2.0 JTS ('03), Ferrari Mondial 3.2 zwart ('87) en mijn oude trouwe 1750 GTV ('68)

Beezztie
Full Member
Full Member

ma okt 16, 2006 14:40

@Frank: Klopt, alleen dat zou dan weer vertragend werken voor het daadwerkelijk kunnen rijden (en kost me extra tijd). Nu doen ze invoer en APK in 1 keer.

@Johan: OK, thanks, ik ga een afspraak maken voor Schiedam!

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

R11i

ma okt 16, 2006 20:28

Ik ben er vandaag nog geweest...

Omdat ik in Vlissingen studeer heb ik zelf de keuring niet bijgestaan maar heeft me vader dat gedaan, dat ging allemaal prima. Toen ik vorige week belde hadden ze ook tijd zat, dus de snelheid zat er bij mij wel in.
Weinig klachten verder, ben vandaag de BPM gaan betalen. Douane moet de auto ook zien (voor de optie's) alleen had hem natuurlijk niet bij me (hadden ze er niet bij gezegd) maar ze hebben me gematst.

Keuring is idd wat frankalfa zegt.

Auto hoeft niet perse op een ambulance, ik heb het met een eendagskenteken gedaan. Dan mag je daar heen en terug naartoe rijden.
Verzekeren hiervan is btw lastig, dit kan niet bij elke verzekeraar, het moet trouwens op chassisnummer verzekert worden want je kenteken heb je natuurlijk nog niet. Of je doet het zonder verzekering, is maar net wat je wilt.

APK heb ik daar niet laten doen, dus heb daar geen ervaring mee.

Deze is ook nog het dichste bij of niet?

groeten,

Ralph.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 16, 2006 20:33

hebben ze de nieuwe BPM afschrijvingstabel al in gebruik genomen?

dat zou voor mijn 90 behoorlijk wat schelen namelijk, 10% of 3% betalen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

R11i

ma okt 16, 2006 20:42

Nee..

ik heb er ook wat over gelezen, maar snap er nog niet veel van, geldt dat niet voor nieuwe auto's??

Ik ga me er ook niet meer in verdiepen, kan alleen maar teleurstellend werken!

groeten.

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Ervaringen keuringstations RDW bij invoer auto, welk

ma okt 16, 2006 20:44

Ik ben er vandaag nog geweest...

Omdat ik in Vlissingen studeer heb ik zelf de keuring niet bijgestaan maar heeft me vader dat gedaan, dat ging allemaal prima. Toen ik vorige week belde hadden ze ook tijd zat, dus de snelheid zat er bij mij wel in.
Weinig klachten verder, ben vandaag de BPM gaan betalen. Douane moet de auto ook zien (voor de optie's) alleen had hem natuurlijk niet bij me (hadden ze er niet bij gezegd) maar ze hebben me gematst.

Keuring is idd wat frankalfa zegt.

Auto hoeft niet perse op een ambulance, ik heb het met een eendagskenteken gedaan. Dan mag je daar heen en terug naartoe rijden.
Verzekeren hiervan is btw lastig, dit kan niet bij elke verzekeraar, het moet trouwens op chassisnummer verzekert worden want je kenteken heb je natuurlijk nog niet. Of je doet het zonder verzekering, is maar net wat je wilt.

APK heb ik daar niet laten doen, dus heb daar geen ervaring mee.

Deze is ook nog het dichste bij of niet?

groeten,

Ralph.
Hee, dus de rode Webasto Alfa staat binnenkort op kenteken! Schiedam is voor mij het meest dichtbij alhoewel Zwijndrecht nog iets makkelijker aan te rijden is. Heb vanmiddag afspraak aangevraagd voor de 26e en kreeg eind vd dag al een bevestiging. So far so good, hopen dat het bij de keuring ook zo snel gaat!

SCARB nr. 4755

R11i

ma okt 16, 2006 21:30

Ja 3 tot 4 werkdagen duurt het voordat je je kenteken kan ophalen. En dan nog even APKtje erop en dan maar (webasto) kachelen.

Wat ga jij eigenlijk laten keuren?

groeten.

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Ervaringen keuringstations RDW bij invoer auto, welk

ma okt 16, 2006 22:14

Ja 3 tot 4 werkdagen duurt het voordat je je kenteken kan ophalen. En dan nog even APKtje erop en dan maar (webasto) kachelen.

Wat ga jij eigenlijk laten keuren?

groeten.
Een 75 TS, zie ander topic : Klik hier

SCARB nr. 4755

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”