Emilio
Guru
Guru

Crimineel

vr mei 19, 2006 22:37

Ik had vandaag even het licht gezien, en ging dus even de vloeistoffen van mijn 164 checken.
Dat was schrikken.
Mijn remvloeistof niveau stond te laag,
maar het lampje ging niet branden.
Dat was niet gek, het stekkertje was er afgeknipt en aan ground gelegd door een eerdere eigenaar of garage.

Ik rij met mijn gezinnetje in deze wagen, en moet dus er niet aan denken dat er iets zou zijn gebeurt. Ik vind dus de gene die hiervoor verantwoordelijk is crimineel.
Als ik zeker wist wie het zou zijn geweest had ik em aangeklaagd.

Nu rest mij om te checken of het niveau snel zakt en zorgen dat er weer een stekkertje aan zit.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

JRX164
Member
Member

Re: Crimineel

vr mei 19, 2006 23:05

Ik had vandaag even het licht gezien, en ging dus even de vloeistoffen van mijn 164 checken.
Dat was schrikken.
Mijn remvloeistof niveau stond te laag,
maar het lampje ging niet branden.
Dat was niet gek, het stekkertje was er afgeknipt en aan ground gelegd door een eerdere eigenaar of garage.

Ik rij met mijn gezinnetje in deze wagen, en moet dus er niet aan denken dat er iets zou zijn gebeurt. Ik vind dus de gene die hiervoor verantwoordelijk is crimineel.
Als ik zeker wist wie het zou zijn geweest had ik em aangeklaagd.

Nu rest mij om te checken of het niveau snel zakt en zorgen dat er weer een stekkertje aan zit.
Dat is inderdaad crimineel. Bij aanschaf zie je snel zaken over het hoofd en zou je toch op de verkoper moeten kunnen vertrouwen dat die storingen of mankementen aan je meldt. Dit is natuurlijk niet iets wat 'per ongeluk' is gebeurd. Heb je de vorige eigenaar gesproken?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Crimineel

vr mei 19, 2006 23:14

Vermoedelijk wat last van valse meldingen gehad (slecht vlottertje) en dan lossen ze 't zo maar op :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Emilio
Guru
Guru

vr mei 19, 2006 23:49

Dat lijkt me de enige te verklaren reden.
Maar toch, je bent wel zo'n ontzettend rund als je dat doet.
Zo'n ongelovelijke niet nadenkende leeghoofd met nul comma nul verantwoordelijkheid gevoel.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Roeltje 164

vr mei 19, 2006 23:55

Ging je pas na 2 maanden de vloeistoffen controleren...... :?
Ik heb het ook niet gezien , terwijl we toch aardig met zijn allen under the hood hebben staan kijken, maar ze gaan vaak stuk, nieuw vlottertje erin, draadjes aansluiten en klaar..
Dit moet je toch vaker gaan checken, maar i.d.d wel dom dat iemand zoiets doet...
Hoe is het verder met de G3.

gr Roel :wink:

Emilio
Guru
Guru

za mei 20, 2006 08:13

Roeltje, Daar heb je gelijk in.
Olie e.d. check ik natuurlijk wekelijks. Maar dit had ik nog niet eerder gedaan.
G3 rijdt super. Is echt helemaal o.k. en echt de beste manier om economisch met zo'n wagen te rijden.
Vandaag race ik even naar de sloop om dit foutje te herstellen.
En, dit topic is niet 1 of andere manier om naar jou te verwijzen.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 20, 2006 08:17

Zo, da's wel even schrikken! Destijds deed men dad op soortgelijke wijze bij een groot verhuurbedrijf ook. Ik had een bijbaantje en reed op een bestelbus, en die kwamen van de verhuurboer. En als je dan melding maakte van om het even welk probleem (ABS of zo), werd dat in no time opgelost... door stekkertjes los te maken en door te verbinden en zo. Doodeng!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Roeltje 164

za mei 20, 2006 09:12

@ Emilio, snap ik ook wel, vandaar mijn zeg maar relaxedte opmerking, mocht je er geen vinden, kan ik nog voor je kijken.
Voel me ook absoluut niet aangevallen, en ben blij dat je content bent met de 164.
Ik hoor het wel, fijn weekend :lol: :lol:

groetjes

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za mei 20, 2006 10:13

ach, stekkertjes losknippen deden ze bij de 75 ook, ...de slijtage-indicator van de voorste remblokken.....kostte me dus een set schijven...
75 was gekocht bij de dealer :evil:
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

ericj
Full Member
Full Member

za mei 20, 2006 13:32

Tja, misschien gooi ik nu een knuppel in het hoenderhok, en ben ik ouderwets, maar een beetje vent controleert gewoon lekker zelf de vloeistoffen. Staat ook in het instructieboekje trouwens dat dat verstandig is. Wachten tot er lampjes gaan branden (en er dus vanuit gaan dat die sensoren ook allemaal tip-top werken) is een beetje teveel vertrouwen op de techniek m.i.. Voor het oliepeil zit er trouwens ook een niveausensor in de 164, maar die doet het ook meestal niet. En inderdaad worden niet-werkende sensoren meestal kortgesloten (van de remvloeistof was dat gedaan in beide 164's die ik heb gehad trouwens), maar om nou te zeggen dat ik dat misdadig vind... nee. Als ik een 2de hands auto koop dan hou ik met dat soort dingen rekening. En ik zou de remblokken idd ook eens bekijken; ook daar heb ik menig blauw kortsluitstekkertje zien zitten.

Emilio
Guru
Guru

za mei 20, 2006 14:12

Je hebt daar natuurlijk wel een punt.. Maar toch.
Je bent toch een gruwlijke malloot als je een probleem zo oplost.
En ja, ik heb even een blind vertrouwem gehad in de techniek van een 164 uit 1997.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ericj
Full Member
Full Member

Re: RE: Crimineel

za mei 20, 2006 14:27

En ja, ik heb even een blind vertrouwem gehad in de techniek van een 164 uit 1997.
Op de essentiele techniek kun je blind varen bij een 164, maar de electronische "gadgets" zijn zoals bij zoveel luxe auto's uit die tijd helaas niet altijd meer functioneel.

En hij is dan wel bijna nieuw vergeleken met de rest van je wagenpark, maar toch bijna 10 jaar oud...

Reddevil

Re: RE: Crimineel

za mei 20, 2006 16:24

AGREE !

hetzelfde verhaal gaat ook bij de APK op...voor wat betreft de remmerij etc,.....naar de dikte wordt niet gekeken, geen visuele inspectie dus.
wel gaan ze na of ie opdat moment voldoende remt?? afijn.

Groeten,
van-een- altijd-'wantrouwende'-Stefan :wink:

Tja, misschien gooi ik nu een knuppel in het hoenderhok, en ben ik ouderwets, maar een beetje vent controleert gewoon lekker zelf de vloeistoffen. Staat ook in het instructieboekje trouwens dat dat verstandig is. Wachten tot er lampjes gaan branden (en er dus vanuit gaan dat die sensoren ook allemaal tip-top werken) is een beetje teveel vertrouwen op de techniek m.i.. Voor het oliepeil zit er trouwens ook een niveausensor in de 164, maar die doet het ook meestal niet. En inderdaad worden niet-werkende sensoren meestal kortgesloten (van de remvloeistof was dat gedaan in beide 164's die ik heb gehad trouwens), maar om nou te zeggen dat ik dat misdadig vind... nee. Als ik een 2de hands auto koop dan hou ik met dat soort dingen rekening. En ik zou de remblokken idd ook eens bekijken; ook daar heb ik menig blauw kortsluitstekkertje zien zitten.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”