flyingstar
Junior Member
Junior Member

Op zoek naar een oude Spider of Bertone 105

vr apr 07, 2006 21:48

Ik ben op zoek naar een oude Alfa als tweede auto - ik heb al een 164 Super en 33, beide zijn erg mooi en vooral de 33. Maar de 33 is toch geen klassieker, en ik gebruik hem nooit wegens zijn mooie conditie en mijn snellere en comfortabele 164. Dus ik wil hem graag verkopen en een andere Alfa vinden in zijn plaats.

Dus, ik zit aan te twijfelen tussen een Spider of een Bertone 105. Het moet wel ongeveer zo klein zijn omdat het anders niet in mijn garage past: er blijft maar 23 cm over in vrije lengte met mijn 33 S3 met spoilertje.

Een mooie Alfetta GT zou ook kunnen, maar liever een Spider. Richtprijs, niet meer dan 5,000 euro en weinig of geen roest. Eentje voor minder geld die nieuwe lak nodig heeft en wat werk (zoals nieuwe kap, enz) kan ook.

Wat zou jullie aanraden als mede liefhebbers? Is bijvoorbeeld een 2000 USA Spider met Inezione een fijne model, of is een oude carb Spider beter? Ik ben zelf 23 en wil geen dure verassingen verwachten! ;)

Mvg,

James

supermaarten

RE: Op zoek naar een oude Spider of Bertone 105

vr apr 07, 2006 21:58

heb bijna 10 jaar een Giulia gehad...

dus nu zou ik kiezen voor een 'open' oldtimer, ik rij immers toch alleen als het echt mooi weer is: dus de spider!

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

vr apr 07, 2006 22:22

Spider 3e serie is betaalbaarder dan de anderen en rijdt heerlijk!

Ook de Giulia en Bertone zijn prachtige auto's, waarbij ik denk dat de Bert relatief het duurste zal zijn.

Voor de door jou opgegeven prijs zou ik m'n pijlen richten op een leuke Spider!

Succes en laat het ons weten (en zien) als je besloten hebt!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za apr 08, 2006 08:58

voor 5 mille scoor jij een 3e serie spider.
Laat hem goed nakijken voor je koopt, plaatwerk is lastig, techniek is simpel. Interieurdelen zijn prijzig, een goede kwaliteit kap is rond de 500 ex montage.
Als je er een weet, hier info vragen over de auto.
Koop er geen met spica, er zijn ook zat 3e serie spiders met carbs.
De lelijke spoilerlip achter kun je vervangen door een Zender lip. Ziet er stukken beter uit!!
Ze rijden verder prima!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

za apr 08, 2006 09:28

KLIK

Ik denk nog steeds dat je voor 5.000 euro het best voor die Spider kunt gaan, maar bovenstaande klik gaat over een witte Bertone die misschien interessant is....
Laatst gewijzigd door Ezin Rossi op di apr 18, 2006 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo apr 09, 2006 00:09

ben idd wel benieuwd naar dat ding. Iemand al gaan kijken?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 09, 2006 19:52

Hmm, ik denk al een jaar stilletjes aan de verkoop van mijn Spider.
Het is een zeer leuke auto maar het lakwerk heeft eens restauratie nodig (craquele (hoe schrijf je dat?)) maar is wel nog zeer leuk om te zien. Het is een chroombumper uit 1979, 2000 Veloce, zwart, creme interieur, 85.000km, ik ben 2e eigenaar. De auto is ooit gerestaureerd, helaas is het spuitwerk niet goed gedaan waardoor er barstjes op sommige plekken ontstaan zijn.
De prijs van de auto ligt in jouw budgetrange, hij staat nu in mijn stalling in Nederland, omdat ik zelf geemigreerd ben en de APK er aan zit te komen (omslachtig om dat hiervandaan te regelen) mag hij voor een scherpere prijs naar een liefhebber gaan.

De reden waarom ik hem weg zou doen? Ik heb nog een andere droom op autogebied...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

zo apr 09, 2006 20:27

@ Flyingstar: James, ik ken Sergio niet, maar als je binnen jouw budget een goed rijdende 2e serie Spider (dus chromen bumpers) op de kop kunt tikken dan maak je mijns inziens zeker de blits!

In ieder geval veel wijsheid en succes met je keuze. Loop ook eens door het fourm-gedeelte met aandachtspunten van waar je op moet letten. En schroom niet om als je iets op het oog hebt het hier te melden en zo wat advies te krijgen!

Saluti.

flyingstar
Junior Member
Junior Member

di apr 11, 2006 21:03

Bedankt naar alle reacties.

Ik heb ook nog een vrij lief Alfetta GTV vannuit 1980 gevonden (nog met chrome bumpers) voor een eerlijk prijs. Dus dit is ook een optie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”