Robert 75 V6

Zelf een Rally/ bolletje pijltje toerrit organiseren??

ma apr 10, 2006 15:01

Geachte heren en dames.

er is mij gevraagd om mee te helpen een rit te organiseren

in de buurt van de beemster, aangezien wij hier helemaal geen ervaring mee hebben hoop ik dat er hier iemand is die me wat tips of handigheidjes kan geven. Ik hoop dat wij erin zullen slagen het bijna net zo goed te doen als de heren en dames organisatoren van de alfaclub. Want dat zijn altijd weergaloos mooie ritjes!

Ik hoop op een paar goede tips en ik hou jullie op de hoogte.

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Zelf een Rally/ bolletje pijltje toerrit organiseren??

ma apr 10, 2006 16:06

Heb zelf al meerdere ritten uitgezet (niet voor de scarb) , en ik zou zeggen ...............

neem een goede kaart, en zet daar eerst een route op uit!
Als je deze route op de kaart hebt staan , ga dan de geplande route rijden en leg waar nodig meteen de "omleidingen" aan.
Neem meteen een fototoestel mee voor mooie kiekjes , waar je desnoods altijd vragen van kunt maken.
Na de rit alles goed op papier zetten, een weekje rust nemen (vragen verzinnen) en ga dan nogmaals de route rijden vanaf
het roadbook dat je dan al klaar hebt.
Voor de hele zekerheid , daags van te voor de rit nogmaals rijden (evt wegomleggingen)

Hier zul je ook nog wel een aantal tips& trics vinden KLIK

Suc6 met de opdracht :thumbs:

Arie
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

LeGrand

ma apr 10, 2006 21:44

De hele rit op video opnemen terwijl je rijdt, helpt enorm bij het uitwerken (ik geef toe, heb ooit maar 1 rit uitgezet dus niet veel ervaring).

GTV
Guru
Guru

ma apr 10, 2006 21:52

Wat wij altijd deden, als hij op papier stond hem iemand anders laten rijden en zelf erachteraan rijden (die de route niet kan natuurlijk) dan kan je gelijk de fouten eruit halen.

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma apr 10, 2006 22:48

Ik heb in het verleden ook nog wel eens een ritje uitgezet. Dat gebeurde meestal in 3 keer. Eerst op een kaart (fietskaarten zijn bijna perfect) ongeveer kijken hoe je wilt rijden. Is al veel op te zien of het leuk is. Dan bij het 1e keer uitzetten gewoon goed de kilometerteller in de gaten houden en duidelijke aanwijzingen (soms wat minder duidelijk, gewoon voor de lol.......................... :wink: ) maken. Bij gelegenheid wat vragen erbij en de basis ligt er dan. Dit vervolgens uitwerken en zelf nog een keer controleren. De 3e keer gewoon op de achterbank meerijden en kijken hoe de proefpersonen het doen en tegen welke problemen ze aanlopen. Er zijn volgens mij best een aantal ritten uitgezet in noord holland, wellicht ligt er ergens nog een routeboek op de plank.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”