Toyo's doen het prima onder mijn 156, (16") maar ieder voor zich. Wel wat rolgeluiden soms bij lage snelheden, maar ach..
Tip: (misschien al lang bekend, maar: budgettyres.nl. Omgeving Den Haag, maar daar haalde ik de rubbers voor € 80,- /st. Toyo Proximus (215/16").
Webadres werkt niet momenteel, maar informeer als je zin hebt.
Mijn Proxes T-1 R (215/55/17") van Toyo zijn daar € 115,-. Vandaar dat de site van budget-tyres.nl dood is.. Ik betaalde daar € 85,- en heb ze rondom laten monteren.
Ik heb zelf goede ervaring met P5000 Drago onder een 155, maar die maken ze (bijna) niet meer. Tegenwoordig liggen er Pilot Primacy onder mijn 156 en die bevallen uitstekend. Goede grip, comfortabel zonder slap gevoel in het stuur en behoorlijk slijtvast. Als Italiaans de voorkeur heeft is de P6000 Powergy ook niet verkeerd (zaten onder mijn 164) of de p7 serie. Uit ervaring is Pirelli iets minder slijtvast.
Volgens mijn bandenboer zijn Bridgestones ook erg gewild onder Alfa's.
Die F1GSD2 wil je echt niet op je moderne alfa hebben, zeer gevoelig voor cupvorming en herrie banden, wegligging is goed, maar deze band wil je nog voor de helft van zijn levensduur vervangen omdat ze zo'n herrie maken.
Eem michelin exalto of primacy (comfort) doet het veel beter op een 156 oid, toyo zou een goed alternatief kunnen zijn.
GSD3 is iets beter ,maar is het cuppen ook nog niet afgeleerd, GSD2 zit vaak als eerste montage op alfa's in 16 en 17inch
Type wielophanging van de 156 achtige(moderne wielophangingen) heeft hier veel last van en dat in combinatie met een F1 maakt het alleen maar erger
Wordt niet meer gemaakt en voorraden raken/zijn op.
F1 kan het bv wel weer goed doen op een 75.
Heb ze echter tot voor kort nog op nieuwe af te leveren alfa;s gezien, leuk als je 1 nieuwe band nodig hebt en het is niet meer verkrijgbaar.