Als je nog bij je ouders woont en maw hetzelfde domicilie adres hebt, zou ik het toch eens overwegen de verzekering op naam van je vader af te sluiten met jou als tweede chauffeur op de polis (dan betaal je een iets hogere premie doordat er een chauffeur uit de risicogroep als tweede bestuurder is aangegeven, maar het blijft allemaal nog binnen de perken).
Eigenlijk mag dat alleen als je vader minstens 51% van de km's met de wagen aflegt, maar zoiets kunnen ze onmogelijk nagaan. In België mag je zelfs al van geluk spreken als je een auto met meer dan 100pk verzekerd krijgt op jouw leeftijd, óf je mag een waanzinnige premie gaan betalen.
Aan de andere kant bouw je natuurlijk wel nog geen no-claim op, maar vergeet niet dat de meeste jonge chauffeurs dat doen met een astmatische citroen saxo, geen 75 TS. Dus ik zou toch eens doorrekenen wat uiteindelijk het goedkoopst uitkomt, mooi no claim beginnen opbouwen of even onder je vader's naam rijden als hij daar geen probleem mee heeft. Afhankelijk daarvan zou ik beslissen. Vergeet trouwens ook niet dat je altijd wel een ongeval kan hebben, als je dat als risico-bestuurder meemaakt, wordt het helemaal onbetaalbaar; ik wens het je niet toe, maar met zoiets moet je ook rekening houden.
Succes met het vinden van een goeie verzekering