Tunzafun

RE: Hedendaags gebruik Quintezz en Stinger radardetectoren??

ma jan 31, 2005 22:44

Een stinger wordt volgens mij keurig weggewerkt toch? Kun je vast nog wel ergens laten inbouwen toch ? (kost dat dan??)
€250 boete is een hoop geld natuurlijk, een boete van >100 aan de andere kant, heb je natuurlijk ook zo te pakken eens in de zoveel tijd.. (en mijn vriendin gaat ook wel es ergens naar toe natuurlijk, die ziet alleen de PALEN, hehe)

Tomtom is een alternatief ja, maar met volle snelheid langs een lege paal afrijden is er dan niet meer bij inderdaad..

chck tis out (clubkorting??)
http://www.radardetector.be/default.asp ... 0019A88037} :driving:

Lorenzootje

ma jan 31, 2005 23:43

Zo hallo, heb je die prijs gezien(1695,-), nou dan heb ik liever een bekeuring van 90,- pleuro's :evil:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di feb 01, 2005 10:24

als die nu nog legaal is in Nederland, dan zal dat niet meer lang duren denk ik zo.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

jer
Full Member
Full Member

Re: RE: Hedendaags gebruik Quintezz en Stinger radardetector

di feb 01, 2005 12:41

Hallo,

Ik was ook in het bezit van een Quintezz. Echter heb ik nu een TomTom navigatie systeem aangeschaft met een HP zakcomputer. Hier heb ik een programma op gedownload die alle flitspalen weet te staan, en krijg ik dus keurig een melding. :D

Het enige nadeel is dat hij bij elke paal waarschuwd, dus ook waar geen camera in zit. Maar ja alles beter dan niets. En... nog geen enkele bekeuring gehad :lol: :lol:

Groetjes André
andré, kan jij mij misschien vertellen waar je dat programma kan downloaden? ik heb zelf ook een TomTom & HP, is wel handig :D
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Andre

di feb 01, 2005 14:13

Hallo,

Ik was ook in het bezit van een Quintezz. Echter heb ik nu een TomTom navigatie systeem aangeschaft met een HP zakcomputer. Hier heb ik een programma op gedownload die alle flitspalen weet te staan, en krijg ik dus keurig een melding. :D

Het enige nadeel is dat hij bij elke paal waarschuwd, dus ook waar geen camera in zit. Maar ja alles beter dan niets. En... nog geen enkele bekeuring gehad :lol: :lol:

Groetjes André
andré, kan jij mij misschien vertellen waar je dat programma kan downloaden? ik heb zelf ook een TomTom & HP, is wel handig :D
Hallo Jer,

Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, moet ik even nakijken.

Groetjes André 8)

Andre

di feb 01, 2005 14:19

Hallo Jer,

Hier is de link:
http://checkpoint.oabsoftware.nl/

Ga naar download en daar vind je het programma.
Loop even door Manuel om te zien hoe je het moet installeren. Ik ben er ook uit gekomen en ik ben echt geen computer wizzard. :lol: :lol:

Je kunt daarna met de HP verbonden met de computer de POI binnen halen. Start het programma op het moment dat je in de auto zit, daarna TomTom. Alsd het goed is zie je recht onderaan het checkpoint logo'tje staan. Nu moet het werken :D

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes André

Alfanonymous
Newbie
Newbie

wo feb 02, 2005 13:42

???
Laatst gewijzigd door Alfanonymous op vr dec 01, 2006 04:41, 1 keer totaal gewijzigd.

matra sports
Guru
Guru

wo feb 02, 2005 20:10

@Alfanonymous : wat doe jij beroepsmatig ? :?: :wink:

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo feb 02, 2005 22:13

Het schijnt dat een stinger toch niet alleen ontvangt, maar ook een minimale hoeveelheid straling uitzendt. Het schijnt dat er een soort "buis"op de markt is welke als een soort periscoop over de ontvanger geschoven kan worden, waardoor de uitgezonden straling tot nul gereduceerd wordt. De ontvangst wordt er fractioneel minder door, maar werkt nog steeds goed. Ik rijd 60.000 km. per jaar en rijd regelmatig te hard. Bijvoorbeeld 90 waar je 80 mag etc. Allemaal niet spectaculair, maar ik zie gemiddeld 2 snelheidscontroles per dag. Vanwege het fantastische regeringsbeleid van de afgelopen 20 jaar, ben ik verplicht om heel lange dagen te werken om toch nog een beetje geld over te houden. En als ik om 23.00 uur nog geflitst wordt op de A2 met 110 waar je 100 mag en er is geen geit op de weg, dan snapt een ieder waarom ik mijn Stinger weer ingebouwd heb. En nee, Koos Spee mag niet op mijn verjaardag komen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik hou van Nederland :D :D :D :D :D :D

matra sports
Guru
Guru

wo feb 02, 2005 22:26

@Schaapm : spijker op zijn kop !

Stel je voor je hebt een eenmanszaak...... Ai !!! :cry: , da´s kassa voor de staatskas. Beter niet alles afdragen en de broek omhoog houden dan alles afdragen en de fles op gaan. ( zo heeft de belasting gegarandeerd nog jaren aan inkomsten ; te hoge belastingtarieven werken gewoon wederzijds ; alles waar veel geld mee gemoeid is gaat int zwarte circuit ! )

Maar goed, radardetectoren. Ik wacht nog op een nette oplossing. En die Spee, die is nou eenmaal extreem links. Komt wel goed.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do feb 03, 2005 10:39

Zonder ging redelijk maar nu opeens de afgelopen twee weken 3 boetes! 2x 30 euro en 1x 45 euro.... De minimale dingen dus.... Ik maak wat meer kilometers de laatste tijd en ga de stinger toch maar weer inbouwen. Het gaat weer rendabel worden!
Dirk - Giulia2000TS

Alfanonymous
Newbie
Newbie

do feb 03, 2005 16:24

[......
Laatst gewijzigd door Alfanonymous op vr dec 01, 2006 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.

LC
Member
Member

do feb 03, 2005 23:26

Het schijnt dat er een soort "buis"op de markt is welke als een soort periscoop over de ontvanger geschoven kan worden, waardoor de uitgezonden straling tot nul gereduceerd wordt. De ontvangst wordt er fractioneel minder door, maar werkt nog steeds goed.
Weet iemand waar je die 'buis' kunt krijgen? Ben zeer geïnteresseerd. Overigens volgens Autovisie wordt een Stinger pas op een afstand van ca 40m gedetecteerd door een detector-detector en dat is als je rijdt niet veel: Tegenliggers op provinciale wegen zijn maar zeer kort binnen die 40 m cirkel en moeten dus van goede huize komen om te herleiden dat het signaaltje uit jouw auto komt (of je moet daar alléén rijden) en op de snelwegen kun je op verdachte plaatsen de detector uitschakelen.

Tip: :!: Als je detector afgaat op een vermoedelijke èchte controle, zet hem dan uit (na snelheid te hebben geminderd). De kans dat er een detector-detector in de buurt is lijkt me bovengemiddeld :!:

Probleem is wel dat je niet erg relaxed rijdt op deze manier, maar zònder is nog minder relaxed en veel duurder. Bij ons in huis rollen de bonnen alleen maar binnen voor de detector-loze Espace, waarin per saldo veel rustiger wordt gereden dan in de GTV... :twisted:

stennie
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 07, 2005 17:32

geen detectoren nodig: lees mijn onderschrift \:D/ \:D/
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Tunzafun

ma feb 07, 2005 20:27

geen detectoren nodig: lees mijn onderschrift \:D/ \:D/
Wat bedoel je nu precies? Meer blauw op straat of zo? :?: