Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Gered gereedschap: Forum Actie

di dec 28, 2004 10:53

Dre had het al aangekaart. Er is op het oude forum het idee gelanceerd om via het forum overtollig/oud, maar wel bruikbaar handgereedschap in te zamelen. Het idee was om dat bij de SS bijeen te brengen en dit vervolgens aan te bieden aan de stichting; Gered Gereedschap te Amsterdam.
Dit spul wordt hergebruikt in de ontwikkelingslanden om de Alfa's aldaar aan de praat te houden moet je maar denken. :wink:

[Plak} lijst en dergelijke...
--------------------------------------------------------------------------------

Definitieve? lijst inleverpunten voor onze FORUM Actie.


BLADEL Boerguus Schaepmanlaan 20 06-52123706
BOSKOOP Giulia2000TS PB
BREUKELEN Andretti Moletti PB
DIEREN AG Spankerenseweg 40 0313-496663
ENSCHEDE TiTaTo PB
GARYP Constatijn PB
GRONINGEN Alfalgra PB
KAATSHEUVEL Sinus 2600 Spider 0651116425 PB
KAPELLEN (B) Michel Platanendreef 52 32-475812957
LELYSTAD Ravado PB
MEPPEL Roel PB
RIJSBERGEN Juultje Heistraat 5 06-51089559
ROOSENDAAL Ciclista Bredaseweg 2 PB
VALKENBURG(L) Jasparon 06-53892099 PB
VENHUIZEN(NH) Sjoerdb De Buurt 55 PB
VENLO Dibro Geresstraat 311 06-24254664 PB


DE WERKWIJZE:


Benader de persoon in de voor jou meest geschikte plaats. Neem vervolgens EERST kontakt met hem op. Dit kan via het in deze lijst vermelde telefoonnummer, of anders door de persoon in kwestie even een PB (persoonlijk bericht) Afbeelding te sturen.(kun je vinden in de gebruikerslijst of onder elke posting van de betrokkene) Je kunt dan samen overeenkomen hoe te handelen. In principe wordt er verwacht dat je het overtollige gereedschap langsbrengt, maar op verzoek is alles mogelijk toch??

WAAR HEBBEN WE WAT AAN:

In principe alleen handgereedschap. Hierbij kun je denken aan zagen, raspen, vijlen, maar ook steeksleutels schroevendraaiers tangen en dergelijke. Bij twijfel geldt ook: Neem even kontakt op met het "inbrengadres" of reageer even hier op het Forum.
In ieder geval GEEN electrisch handgereedschap. Als je een draaibank of iets anders groots hebt, een shovel of ik noem maar wat, waarvan je toch denkt dat het in de ontwikkelingsgebieden gebruikt kan worden, maakt dit de actie natuurlijk wel ludiek. Overleg dan ook even met Dre of met mij, dan kunnen we even bekijken wat te doen.

WAAR DOEN WE HET VOOR:


We gaan dit gereedschap inzamelen ten behoeve van de Stichting: Gered gereedschap.
De stichting Gered Gereedschap is een landelijke vrijwilligersorganisatie die gereedschap inzamelt, opknapt en op aanvraag verstuurt naar ontwikkelingsprojecten. Op veel plaatsen in de wereld is het niet makkelijk om aan gereedschap te komen. Of je nu stoelen maakt, kleding naait of huizen bouwt, of Alfa's repareert, goed gereedschap is een eerste vereiste om er ook daadwerkelijk je brood mee te kunnen verdienen. In veel landen moet gereedschap geïmporteerd worden. Dat maakt de aanschaf van gereedschap tot een kostbare zaak. En lastig, want veel geld is er vaak niet.

Tegelijkertijd wordt er in Nederland veel overcompleet gereedschap weggegooid. Stichting Gered Gereedschap brengt vraag en aanbod bij elkaar, door overcompleet gereedschap in Nederland in te zamelen, op te knappen en aan te bieden aan kleinschalige organisaties in ontwikkelingslanden. Voordat het gereedschap wordt opgeknapt, selecteert de Stichting alles wat aan materiaal binnenkomt. Zodat we er zeker van zijn dat er alleen kwalitatief goed gereedschap het land verlaat.

MAAR IK HEB NIKS:

Tja, dat kan natuurlijk, maar opknappen kost ook geld. Het zou leuk zijn dat er ook een redelijk geldbedrag zou kunnen worden overhandigd aan de Stichting gered gereedschap, en daar doe jij natuurlijk ook aan mee. Dit werkt als volgt. Doe de toezegging voor een financviele bijdrage aan Dre of mij per PB, met vermelding van het bedrag waar je borg voor staat. Wij verzamelen dat de binnengekomen PB-tjes en zullen je zo ergens eind mei begin Juni ,in ieder geval Ruim voordat het Spettacolo Sportivo weer aanvangt, hoe we dit oplossen.

WANNEER AANBIEDEN:

Het is eigenlijk al gezegd. Op een of andere maniet wiele we een delagatie van de Stichting op het S.S uitnodigen om een forse Cheque en een tiental??containers vol gereedschap te overhandigen. (Dat laatste is afhankelijk van een ieders inbreng dus kan ietsje minder zijn)

WAT?WIE ZOEKEN WE NOG:

Er kunnen nog enkele adressen bij. Ik denk hierbij even een regio Amsterdam, Rotterdam, Zeeland, Drenthe, Achterhoek. Heb je interesse en ondersteun je onze actie meldt je dan even bij per PB aan.
Verder: zeker niet onbelangrijk, is het wenselijk dat we in midden Nederland(beetje centraal tenminste) iemand vinden die tijdelijk een eventuele opslagruimte ter beschikking wil stellen. We weten nog niet of we deze nodig zullen hebben, maar het is wel een lekker idee.

Voor verdere vragen, opmerkingen, wijzigingen:,een Afbeelding tje sturen of hier reageren aub.

Arjen.

Zie ook: www.geredgereedschap.nl


_________________


dus: Brand maar los.......

http://www.geredgereedschap.nl/frameset.htm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op vr jan 21, 2005 13:35, 4 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

di dec 28, 2004 12:28

http://www.alfaclub.nl/ikonforum/ikonbo ... topic=2789
Dat was vroeger, op het oude forum, sommige onder ons kunnen zich dat misschien nog herrineren.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

di dec 28, 2004 13:01

Bedankt voor de link. :wink:

Wie o Wie????
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

di dec 28, 2004 13:20

Fijn zo...
iedereen start topics op zodat ik weer aan t werk moet...
;)


Bedankt @@!!


Als iedereen nogmaals zijn woonplaats wil vermelden indien hij/zij als verzamelpunt wil fungeren dan graag hier!
Ik zal dan spoedig een lijstje maken.
Daarnaast zoek ik iemand die als groot gezamelijk verzamelpunt wil fungeren en tevens bereid is tegen de tijd van het SS het gereedschap op Zandvoort af te leveren.
Zelf zal ik in de komende maanden een keer de stichting benaderen. Dit zal twee redenen hebben: gereedschap en geld op het ss overhandigen. bespreken gratis-reclame op de mogelijke nwe raceklasse.

Ik stel voor dat iedereen die geen gereedschap doneert alvast wat geld gaat sparen. Mogelijk kunnen we dat ook eerst verzamelen en aanbieden. Dit wil ik nog even overdenken want we kunnen ook nog een ander doel kiezen...

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

di dec 28, 2004 14:39

ik wil me als vrijwillig verzamelpunt melden. adres is de buurt 55 1606 ad venhuizen. dat ligt langs de provinciale weg tussen hoorn en enkhuizen. mocht je onwijs veel verzameld hebben dan moeten we misschien wat anders afspreken.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

di dec 28, 2004 20:32

AH;



BIJGEWERKT:

Das Dre dus in Breukelen en (zeer wijde) omgeving... \:D/ :blue_lol:
Ik zei de gek in Groningen ev Friesland EO. :whistle:
Pepijn volgens mij in eh......Zoeken we op. (Volgens mij weet ie et nog niet.... [-o< PEPIJN
Sjoerd in Venhuizen Noord Holland Noord
Dibro in Venlo
Ravado in Flevoland/Overijssel
Jasparon in Valkenburg :Limburg en een deel van Belgie??
Dirk in Boskoop

Heb jij verder nog wat Dre??????Nu genoeg of nog iets meer???

Volgens mij nog iets tekort in Brabant/ Zeeland(Pepijn??) Friesland (Kan ik er ook bijdoen ev) en Gelderland / achterhoek en Drenthe.

Oh ja: Graag gedaan Dre. (Je aan het werk zetten...:biggrin)
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo dec 29, 2004 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

wo dec 29, 2004 00:24

Ik zal bij ons op de zaak een doos neerzetten......... Hopelijk komen ze met oud prive gereedschap en niet zoveel met zakelijke gereedschap!!! Wordt een duur geintje dan!! Haha..... Ach, het goeie doel! We doen ons best en hopelijk een leuke aanvulling! Mooie actie!
Dirk - Giulia2000TS

Andretti Molletti

wo dec 29, 2004 01:42

Pepijn zit in brabant, maar anders is Sinus denk ik ook wel bereid.
Mogelijk nog iets in het westen richting Denhaag oid? (Das voorbij Dirk...)
Maar kom maar op met aanmeldingen... Als mensen maar n klein stukkie hoeven is de drempel lager ;)

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

wo dec 29, 2004 02:43

Spider-web?
:)

spinnenweb bedoel ik dus, voor de goede orde :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Constantijn

wo dec 29, 2004 07:13

Nog iemand nodig in de omgeving van Leeuwarden?

Enne, heeft er iemand ook aan gedacht om -voor dat beetje extra bekendheid- een prominent iemand dat spul te laten aanbieden? (nee, niet Dré..) :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

wo dec 29, 2004 21:20

Je staat erbij Dirk. :wink:

@ Constatijn: Welkom, Off corse. Stuur maar even een mailtje/message met je adres naar onze "secretaris" =D> Dr Dre. :wink:

[schreeuw] Sinus en Pepijn:!!!


Oh Ja DEN HAAG:

Ray, Egbertone..................
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

wo dec 29, 2004 21:35

Brabant gezocht? Ecco! Roosendaal om precies te zijn, ligt ook nog eens heel dicht bij Zeeland. Noteer mij maar.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

do dec 30, 2004 00:29

Hoi,

Prima plan. Heb in het verleden al eens wat spullen gedoneert aan deze club.
Meen me daarvan te herinneren dat ze ook gereedschap oplappen mbv sponswering van grote gereedschapfabrikanten. (gratis spare parts)
Waarschijnlijk is dus nog steeds ook gereedschap waar iets mankeert welkom (geen troep natuurlijk, moet wel te rapareren zijn) Mogelijk een informatieve aanvulling.
Gezien het feit dat ik 7mnd per jaar niet thuis ben kan ik niet voor inzamelpunt spelen. Maar ik zal tegen de tijd van SS (kan er dit jaar weer bij zijn!!! HOI HOI) m'n gereedschap bord eens nalopen en eens in m''n portemonnee duiken.
Goeie aktie!!!!!


Mzzl,

DJ

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

do dec 30, 2004 00:35

Jaja ik kan niet alles meer bijhouden hier. Ik hoor jullie wel.

Ik ben zeker bereid om een en ander te organiseren. Als het niet teveel wordt. De plek is namelijk (helaas) beperkt. Ik woon in Kaatsheuvel dus redelijk centraal in Brabant. (ze noemen het niet voor niks midden brabant hier.)

Dre: Ik zal je een mail sturen met een voorstel.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Andretti Molletti

do dec 30, 2004 01:00

Enne, heeft er iemand ook aan gedacht om -voor dat beetje extra bekendheid- een prominent iemand dat spul te laten aanbieden? (nee, niet Dré..) :wink:
U wordt bedankt!!!!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”