Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Te koop: Alfa Romeo Giulietta Turbo Delta/VERKOCHT

do mar 29, 2018 12:38

Dik 2 jaar geleden kocht ik deze zeer bijzondere Alfa Romeo Giulietta Turbo Delta, nummer 288 van de 361 bij Auto Delta geproduceerde exemplaren. De laatste auto's die nog onder de vlag van en bij Auto Delta gebouwd zijn. De opvolger, de 75 Evo, werd niet meer bij Auto Delta gebouwd. Een rijdend stuk Alfa/Auto Delta historie dus :wink: De auto is gemaakt in 1984 en is voor het eerst, in 1987, op kenteken gekomen in Italie en valt dus onder de overgangsregeling voor de houderschapsbelasting. Auto heeft nu bijna 87.000 kilometer gereden.

Ook bij mij is nu de tijd is gekomen om de collectie niet alleen meer te laten groeien, maar lichtjes in te perken. Ik merk dat in de afgelopen jaren de Matta steeds voorrang krijgt boven de Auto Delta en dat is jammer. Daarnaast zijn er nog een 75 Twin Spark en een 205 GTI die om aandacht vragen. Dus is de keuze gemaakt de Turbo Delta te gaan verkopen.

Daarom zoek ik een liefhebber die mijn Giulietta Turbo Delta over wil nemen om er mee te gaan rijden of te bewaren als potentieel beleggingsobject.

De auto bezit ik nu dik 2 jaar en bij aankoop zijn de koppeling en de drukgroep vervangen en zijn er een paar cosmetische ingreepjes gedaan. Ook is de olie ververst en zijn er nieuwe bougies geplaatst. Auto heeft apk tot december 2018. De vorige eigenaar heeft de auto na destijdse aanschaf (2014) door Wim Prins flink technisch onder handen laten nemen. Alles werkt en is fris, op de vermogensbank heeft ze bijna 200 PK aan de krukas. Er zit veel originele documentatie bij zoals het instructieboekje voor dit model en het speciale werkplaatshandboek. Auto staat op erg goede en speciaal bij dit type behorende Michelin TRX banden en velgen. Er is een extra set GTV6 velgen/banden bij met een 'normale' bandenmaat. Auto staat droog en verwarmd gestald en kan op de brug bekeken worden.
In de tijd dat ik de Giulietta bezit heb ik er een kleine 2000 kilometer mee gereden.

Voor deze in een oplage van slechts 361 stuks bij Autodelta gebouwde auto zoek ik dus een echte liefhebber die deze auto op waarde weet te schatten en die ik haar graag wil gunnen.

Voor foto's en info stuur een PB.

Groeten,

Dennis Vogel

Terug naar “Il Mercato”