Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 220
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Alfa kleuren

wo apr 24, 2024 08:41

...mijn Giulia is hard in de voorbereiding voor een laagje lak en heb hier en daar wat knikkerbusjes kleuren besteld om een keuze te kunnen maken... Weet iemand of er ergens online een goed overzicht is van de kleuren die ooit geleverd zijn op de 750/101/105/115 serie? Deze site is bekend https://alfa-giulia.wixsite.com/alfa-gi ... olourcodes en heeft er heel veel kleuren op staan, maar ja, de kleur die ik in m'n hoofd heb natuurlijk weer net niet... En de leverancier is ook in de war (of ik... :jumping: ): ik bestelde een busje AR513 (Celeste 1966/1967/1968) en verwachtte een lichtblauw te krijgen, maar ontving een geel... Ook mooi, maar niet de bedoeling...

Dus: ik ben op zoek naar een stalenboek, bij voorkeur online... Iemand?
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1733
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Alfa kleuren

wo apr 24, 2024 19:36

Beste Ernst,
Ik denk dat je bij het stellen van deze vraag hier niet alleen het gewenste Alfa kleurnummer moet opgeven maar ook
jouw gewenste spuitbusjes-fabrikant.
Want daar kan het wel eens mis gaan; dat je Alfa kleurnummer wel klopt maar hun eigen kleurnummer niet.

Dat heb ik zelf wel eens meegemaakt bij mijn ex-147. Die was Blu Inca metallic, kleur 743. Met het bestand van Motip een
spuitbusje daarvoor besteld, en die kleur was compleet anders. Niet donkerblauw-metallic maar pikzwart-metallic. Zie foto.

Afbeelding

Dus alleen het Alfa nummer daar heb je m.i. niet zoveel aan voor kant-en-klare spuitbusjes. Dan blijft het toch een kwestie van
kleuren vergelijken en desnoods op maat laten mengen?

.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: Alfa kleuren

wo apr 24, 2024 19:48

AR513 is als ik me goed herinner ook de kleurcode voor Giallo Zoe zoals geleverd op de 145 en 916spider fase2 dus vanaf ‘98

Jaartal is dus net zo belangrijk als de code zelf
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 220
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: Alfa kleuren

do apr 25, 2024 07:24

…ik ben er inmiddels zelf ook achter dat AR513 in de jaren ‘90 een Giallo was inderdaad… Maar wanneer ik een busje bestel met èn nummer èn naam èn jaartal, dan maak je mij niet wijs dat ‘men’ niet de goeie kleur kan leveren… Spijt me heel erg, maar dan heb je het als leverancier niet op orde naar mijn idee… :cry:

Edit 1: ja, ik ben er chagrijnig van...

Edit 2: krijg zojuist van de leverancier een melding dat ze het recept op gaan vragen bij hun leverancier en mij een nieuw busje zullen sturen. Da's keurig!
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Terug naar “Gezocht”