Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Spider of Brera > 2009: gevonden !

do mar 21, 2019 14:58

Ben aan het uitkijken naar een Spider of een Brera van de laatste generatie, vanaf bouwjaar 2009. Liefst een 1750 turbo of een 2,0 JTD (geen 3,2 V6 geen 2,4 JTD)

Moet in zéér goede tot perfekte staat zijn. Laat maar weten als je zo ééntje hebt staan of weet wie zo ééntje te koop heeft staan.

Contact via pb of gtv6dave@hotmail.com of 0477/808417 (België)
Laatst gewijzigd door DAVE op do jun 13, 2019 10:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1114
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Spider > 2009

vr mar 22, 2019 13:17

Mijn ex. 2009er staat bij dealer 't Hooft, een SAVALI 2.2JTS en dan dus best lekker 193PK. Geen ketting gedoe meer en ook weer niet de dure riemen van de 1750. Betrouwbare partner geweest voor drie jaar.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
BMW530i 2002
Fiat Fiorino

ex. Brera Spider Executive 2.2JTS
ex. Giulietta QV sportiva TCT (my2013)
ex. FIAT 500 0.9TA
ex. MiTo Sport 1.4 Turbo
ex. 33 imola 1.4
ex. 916 GTV V6TB
ex. 156 1.9JTD

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Re: Spider > 2009

vr mar 22, 2019 15:35

Leuke wagen, ben liefhebber van dat bruine lederen interieur... jammer van dat Hollands prijskaartje :wink:
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1114
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Spider > 2009

vr mar 22, 2019 19:19

Na ja inruilruimte zit er op uiteraard vermoed ik, bovendien SAVALI kuur met de kettingverbetering en vorig jaar de grote 100k beurt gehad dus geen omkijken. En tja hier schrijf je nu eenmaal niet veel meer van af, de 2e fase betere JTS is zeer zeldzaam...

Weggedaan vanwege investeringen in mijn eigen zaak :?
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
BMW530i 2002
Fiat Fiorino

ex. Brera Spider Executive 2.2JTS
ex. Giulietta QV sportiva TCT (my2013)
ex. FIAT 500 0.9TA
ex. MiTo Sport 1.4 Turbo
ex. 33 imola 1.4
ex. 916 GTV V6TB
ex. 156 1.9JTD

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Groningen

Re: Spider > 2009

vr mar 22, 2019 21:56

Mijn ex. 2009er staat bij dealer 't Hooft, een SAVALI 2.2JTS en dan dus best lekker 193PK. Geen ketting gedoe meer en ook weer niet de dure riemen van de 1750. Betrouwbare partner geweest voor drie jaar.
Ik weet dat je anti-1750 TBi bent, maar om de riem van de 1750 duur te noemen werkt wat op m’n lachspieren als je je realiseert wat een ketting vervangen bij de 2.2 kost. Juist de 1750 is enorm waardevast, de 2.2 is dat minder. Al vind ik je ex nog aardig aan de prijs.

Voor een TBi met die km. stand betaal je minimaal 21k.
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1114
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Spider > 2009

ma mar 25, 2019 21:20

Mijn ex. 2009er staat bij dealer 't Hooft, een SAVALI 2.2JTS en dan dus best lekker 193PK. Geen ketting gedoe meer en ook weer niet de dure riemen van de 1750. Betrouwbare partner geweest voor drie jaar.
Ik weet dat je anti-1750 TBi bent, maar om de riem van de 1750 duur te noemen werkt wat op m’n lachspieren als je je realiseert wat een ketting vervangen bij de 2.2 kost. Juist de 1750 is enorm waardevast, de 2.2 is dat minder. Al vind ik je ex nog aardig aan de prijs.

Voor een TBi met die km. stand betaal je minimaal 21k.
Klopt vind de 1750 10x niets maar dat doet hier niet ter zake, alle fase 2 varianten van de 939 zijn waardevast. Bedenk dat de 1750 ook wat duurder was en een JTS, met lage km-stand vind je ook niet onder de 17K.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
BMW530i 2002
Fiat Fiorino

ex. Brera Spider Executive 2.2JTS
ex. Giulietta QV sportiva TCT (my2013)
ex. FIAT 500 0.9TA
ex. MiTo Sport 1.4 Turbo
ex. 33 imola 1.4
ex. 916 GTV V6TB
ex. 156 1.9JTD

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Re: Spider > 2009

di mar 26, 2019 08:15

De mindere reputatie van de 2,2 JTS motoren, gaat het hier dan om de 1ste fase? Zijn de modellen vanaf 2009 betrouwbaarder?
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1114
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Spider > 2009

di mar 26, 2019 10:26

Volgens Ronald van Savali, mijn dealer en specialist Sjouke van Eeken (toch niet de minste aan kenners) is de fase 2 motor de motor die je moet hebben 2009-2010-2011. Naast dat de Brera en Spider toen 120kg lichter werden en daarmee met die kritiek afrekende, is de 2.2JTS verbeterd op dat vlak met een 2e release, ook in de 159 uiteraard. Met de SAVALI of Squadra kuur die ook de grillige gaspedaalrespons oplossen komt statistisch de rekkende ketting nauwelijks nog voor en is het een mooie motor voor een spider.

Tja en zoals mensen me, zoals je hierboven leest op dit forum kennen, ben ik geen fan van de 1750 zeker niet de 200PK versie met om de 3 jaar riemwissel. Ook de nieuwste 1750 in de 4C is echter niet mijn ding, met name op basis van het kunstmatige geluid en in mijn ogen te krappe perfomances. Ook de multi-air motoren waarvan ik er 1 heb gehad staan bekend om de moduleproblemen en missen sound. De nieuwe 2.0TB uit de giulia zou mij betreft in de 4C moeten en kan je wellicht in en spider lepelen, die klinkt en loopt een stuk fijner als je turbofan bent.

Vloeken in de alfakerk een JTS boven de FIAT motoren verkiezen :P Geef mij maar kubik inches...geen downsizing voor mij...verlangt naar het 2.0-2.5-3.0-3.2ltr busso tijdperk 8)
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
BMW530i 2002
Fiat Fiorino

ex. Brera Spider Executive 2.2JTS
ex. Giulietta QV sportiva TCT (my2013)
ex. FIAT 500 0.9TA
ex. MiTo Sport 1.4 Turbo
ex. 33 imola 1.4
ex. 916 GTV V6TB
ex. 156 1.9JTD

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Re: Spider > 2009

di mar 26, 2019 11:04

Interessant, dat wist ik niet, daardoor komt de 2,2 >2009 ook in aanmerking.
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Re: Spider of Brera > 2009

di apr 02, 2019 19:57

BRERA mag ook :wink:
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Alexanderw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 28, 2006 17:06
Locatie: Amsterdam

Re: Spider of Brera > 2009

wo apr 03, 2019 20:37

Mee eens, 2.2 JTS van fase 2 heerlijke motor, tot 7000 toeren probleemloos, atmosferisch ook.

Ik heb een paar maanden geleden een Brera 2.2 JTS uit 2010 uit Duitland gehaald. Ben zeer over de auto te spreken.
Alfa Giulia Biscione '69 en Brera 2.2 JTS 2010

Verleden:
159 SW JTDm 16V 150 pk
156 SW JTD
156 1.8 TS
156 JTD

jvcaam
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo okt 22, 2017 11:46

Re: Spider of Brera > 2009

zo apr 07, 2019 10:21

Kijk eens in Zwitserland, staan er nog een paar te koop.
Heb zelf ook sinds kort een Brera TBI in ti uitvoering uit Zwitserland.

Alexanderw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 28, 2006 17:06
Locatie: Amsterdam

Re: Spider of Brera > 2009

vr mei 31, 2019 16:05

Aanvullend aan mijn eerdere bericht over de 2.2 JTS Brera: ik heb SW tuning bij Savali laten doen, dat is een aanrader.

Gaspedaalrespons is veel beter, 'drivability' noemen ze dat.

Verder ook wat vermogenswinst, dat is nooit verkeerd. Motor draait heerlijk toeren, tot bijna 7000.
Alfa Giulia Biscione '69 en Brera 2.2 JTS 2010

Verleden:
159 SW JTDm 16V 150 pk
156 SW JTD
156 1.8 TS
156 JTD

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1114
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Spider of Brera > 2009

wo jun 12, 2019 16:11

Mijn spider was in 1 week verkocht via mijn dealer, tegen de prijs waarvoor ik hem 3,5jr terug ook voor kocht. Lekker waarde vast die fase 2 2.2JTS...
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
BMW530i 2002
Fiat Fiorino

ex. Brera Spider Executive 2.2JTS
ex. Giulietta QV sportiva TCT (my2013)
ex. FIAT 500 0.9TA
ex. MiTo Sport 1.4 Turbo
ex. 33 imola 1.4
ex. 916 GTV V6TB
ex. 156 1.9JTD

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde
Contacteer: AOL

Re: Spider of Brera > 2009

wo jun 12, 2019 21:35

Heb net een Brera gekocht, een Italia Independent van 2011 met de 2,0 JTD motor. Had er vroeger al ééntje gehad, een 1750 Turbo maar zoals zo vaak te snel weer verkocht...

Deze Italia Independent stond verleden jaar heeeel lang te koop, heb toen lang getwijfeld om eens te gaan kijken. Uiteindelijk is hij dan verkocht aan een jongeman uit Brussel die hem nu opnieuw verkocht heeft omdat hij een grotere auto nodig had.

Ik heb de indruk dat het een koopje is, heb mij eerst laten afschrikken door de kilometerstand van 209.000 km, maar de auto is zo goed, ziet er zo goed uit en rijdt zo goed dat je zou denken dat hij net 100.000 km gereden heeft.

Heb er 7500 euro voor betaald ! Ongelofelijk, een Brera Italia Independent voor zo'n prijsje. Zoveel auto voor zo weinig geld, bangelijk ! Ben ermee naar de keuring geweest en heb 1 enkele opmerking gehad, rem achteraan zit wat vast, voor de rest niets, nada, nul komma nul, i'm a lucky man :wink:
Nu : Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 156 1,9 JTD Q4 (2005), 159 2,4 JTD SW (2009).

Terug naar “Gezocht”