Ik kreeg een aanbieding van DL design voor een vrij laag bedrag. Ik ging verder informeren naar de achtergrond van DL design en kreeg het volgende antwoord:
"De fabriek waar wij ontwikkelen is onafhankelijk. Voor al de grote merken maken wij die sets. Ben nu sinds de zomer 2004 voor mijzelf eigen lijn op gaan zetten. Het voordeel hiervan is dat al de kennis in het bedrijf zit en ik hier onmiddellijk gebruik van kan maken. Zo kan ik iedere gewenste verlaging vd veer voor de klant onmiddellijk uitvoeren en dezelfde dag nog afleveren. Zo zijn er meer voordelen. De Ned . Oud Rallykamioen Chiel Bos is een van onze techn. mensen t.a.v. de juiste verlaging voor elke type auto. Vootrdat de veer in produktie gaat is deze al meerde keren getest zodat het maximale kwalitatieve resultaat wordt behaald. Zodoende hebben we vele sets met het TuV certificaat."
Het leek mij goed de clubleden van deze betaalbare verenproducent op de hoogte te brengen, maar vond dat ik dat zonder ervaring met die veren niet kon doen. Dus was het tijd om een win-win projectje op te zetten. Dl design leverde mij de veren bij wijze van testproject. Mocht alles kloppen dan zou ik DL design op het forum introduceren. Dit vond ik niet voldoende: want ik feite loop ik een beetje reclame te maken.
Dus: ik heb voor clubleden 20% korting bedongen!
Mijn ervaringen met de veren:
De standaardset die DL heeft liggen voor de 146 is voor verlaging van 40mm. Deze zijn dus met die rallykampioen getest. Ik bedacht dat de opmaat gemaakte veren belangrijker zijn om te proberen: als DIE goed zijn..... Dus ik bestelde 35mm verlaging rondom. Meer wilde ik niet: het geheel wordt mooier en de wegligging beter. Het hoefde niet overdreven op te vallen dus.
Het resultaat: de verlaging is dan ook PRECIES 35mm voor en achter! De vering in z'n geheel is natuurlijk wat stugger maar het is nog lang geen plank. Ik heb er nu zo'n 1000 kilometer mee gereden en de auto is niet meer en niet minder gezakt dan 35mm. Ik wist trouwens niet dat je zo hard over een rotonde kon!
Even terzijde: helaas is en blijft een minpunt van de 145/6 dat enerzijds de bodemvrijheid origineel al niet overhoudt en anderzijds de ruimte tussen banden en wielkas aan de ruime kant is. Gevolg is dat je niet ZOver kan verlagen dat voor en achterwiel precies in de wielkasten vallen, zonder dat je op drempels blijft hangen.....
Het resultaat:
(let op: de eerste 2 foto's geven een vertekend beeld omdat ze van bovenaf zijn genomen. De overige foto's geven het eindresultaat duidelijk....)
Voor:

NA:

Ik ga de PR-man van de club ff de gegevens geven van DL design zodat de kortingsregeling opgezet kan worden. Daar ga ik me natuurlijk niet mee bemoeien. Tot die tijd kan je met de vermelding dat je van de club bent toch de korting al krijgen.
de gegevens van DL Design voor bestellingen:
Voor info via mail dldesign36@hotmail.com
of mob 06-12227622
overdag na 18. 00 uur 0318-453725
DL DESIGN HARSKAMP, Dorpsstraat 36 Harskamp
Geopend van 18-21 uur en zaterdag van 8-17 uur
Contactpersoon voor de korting is Lieuwe Ferwerda
internetsite en folders zijn in de maak.....