matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

bekleding zelf maken

do jan 20, 2005 20:17

Weet iemand bronnen en tips om zelf autobekleding te maken? Een boek liefst website.

moesjos graasias
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 08:59

Ben ik ook al naar op zoek geweest, en ik ben niet verder gekomen dan boeken over meubels bekleden/restaureren. En dat is toch net niet het zelfde.
Kijk anders een op de site van Tom Yang. Hij is al een aantal jeren een 250 GT 2+2 aan het restaureren en doet veel zelf. Ook het bekleden van de auto, maar dan wel met vakkundige hulp. Een leesbare site met vreselijk veel praktische restauratie-informatie waar je veel van kan leren, ook een deel van de theorie van het bekleden.
Inmiddels ben ik gewoon zelf voorzichtig begonnen. Eerst een armsteun, een zonneklep, een pookhoes. Geeft in elk geval wat gevoel met het materiaal.

Als je meer gevonden hebt hoor ik het graag.

Mario
Laatst gewijzigd door Romeo op vr jan 21, 2005 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 11:43

@Romeo, heb je een link naar die site?

Gebruikersavatar
Giulia1300ti
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:01
Locatie: Illby, Finland

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 12:35

'68 Alfa Romeo Giulia 1300 TI
'90 Alfa Romeo 33 1.3 -rip-
'83 Alfa Romeo Sud 1.3 SC -rip-

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 12:51

Leuke site en ik heb er even een stukje tekst vanaf gehaald. Beetje off topic, maar wel leuk.

"As this particular show progressed, it was evident that François had created a perfect car. It is considered almost impossible to have a "100 point" car, so judges work hard at finding minute problems to deduct even half a point. After some time, there was some discussions of the type to yellow paint used to daub the nuts in the engine compartment, and suspension bolts. Overhearing this conversation about his car, François stepped into this circle of judges, and asked, "What did you say?"...After some silence facing François' French disposition, the judge that brought up the issue, restated that he thought the yellow paint that was used to daub the nuts on the suspension didn't seem to be the "right" yellow. After a moment of thought and brewing anger, François replied, "Eh, what you you know?" Silence and shock fell upon the the gathering crowd, as Wayne tried desperately to pull François away from making a scene. ""you know f-----g nothing about Ferrari. what do you think we do at the factory when we run out of yellow paint, we go to the hardware store and get what ever color yellow there was- you know nothing!" Wayne said, "...of course I thought that was it, we were done,... but I think the rest of the judges knew François was right." They ended up winning the show!"

mvg

joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 14:22

Yes!! Heel mooi, dank je!

Gebruikersavatar
PietJan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:32
Locatie: Sassenheim

RE: bekleding zelf maken

vr jan 21, 2005 22:05

@Matthijs:

Haynes heeft een boek "Classic car interior restoration guide" waar een heleboel tips en werkwijzes instaan betreffende stoelbekleding, hemelbekleding deurpanelen etc.

Aan de hand van dit boek heb ik al eens nieuwe deurbekledingen gemaakt voor mijn Spider. Is redelijk gelukt al zeg ik het zelf :wink:

Oh ja, ISBN nummer is: ISBN 1 85010 932 X

mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: bekleding zelf maken

zo jan 23, 2005 16:34

bedankt zover.
Toch raar dat er zoveel over bijvoorbeeld motoren en plaatwerken te vinden is en zo weinig over bekleding.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”