Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

image hosts: een beter alternatief

ma mei 18, 2015 19:16

Hey, ik weet dat er hier een FAQ is met welke foto hosting sites je kan gebruiken, maar ik kom nog elke dag topics tegen met plaatjes die niet werken. Dus klaarblijkelijk zijn deze hosting sites verre van perfect. Photobucket en tinypic zijn notoire overtreders.

Desondanks zie ik elke keer als iemand vraagt hoe je plaatjes moet uploaden dat er gelinked wordt naar die FAQ

Ik wil toch even een alternatief delen wat in mijn ogen echt heel erg veel beter is dan de rest.

http://www.imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ik gebruik het al jaren. met een account kun je albums maken en voorzien van tekst, en berichten achterlaten bij andere fotos. Zonder account kun je ook fotos uploaden als je alleen een .jpg link nodig hebt voor plaatjes op bijv. dit forum.

Maar t mooiste is dat plaatjes niet verwijderd worden. Pas als een plaatje in 6 maanden geen enkele view heeft dan KAN het verwijderd worden. Maar 1 view per half jaar zorgt ervoor dat je plaatjes blijven bestaan. En geen bandbreedte limiet. Ik ben ook nog nooit posts van mij tegengekomen (ook op andere websites jaren terug) waar de plaatjes niet meer werken.

Ik heb nog veel te leren betreft autos maar ik ben wel heel erg thuis in het internet. Dus dan kan ik ook eens goed advies geven :mrgreen:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: image hosts: een beter alternatief

ma mei 18, 2015 23:40

Tinypic verwijdert ze inderdaad na verloop van tijd, voor zover ik weet, Photobucket niet. Waarschijnlijk doen de mensen dat zelf omdat ze aan hun max zitten of gewoon willen opruimen. Ik ben het helemaal met je eens dat het zonde is dat er veel posts zijn met verwijderde foto's. Ik vraag me af of het forum niet zou kunnen overstappen naar het uploaden van foto's naar het forum zelf. Eenvoudiger in het gebruik en ze blijven tenminste staan. Voor de ruimte die het inneemt hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”