Wat ik me zelf afvraag is hoe het zit met het registreren van een kenteken uit een ander EU land. Het schijnt te kunnen en dat lijkt me voor een auto van '78 of later een stuk leuker dan zo'n overmaatse gele plaat met EU vlag.
Interessante vraag. De belastingdienst heeft daar geen problemen mee, als je maar aan de
BPM en de
MRB-verplichtingen voldoet.
De uitdaging is alleen: hoe kom je als Nederlander aan een buitenlands kenteken, de RDW en haar buitenlandse equivalenten zien toch graag dat de eigenaar in hetzelfde land is ingeschreven. Aangezien op een Alfa een Italiaans kenteken natuurlijk het meest interessant is, vond ik deze column:
http://www.italiemagazine.nl/index.php?aid=416
Het is even een gedoe, maar het kan dus blijkbaar wel. Daarna wel elk jaar of elke twee jaar of hoe vaak dat ook moet naar het betreffende land op vakantie voor de APK
En je zit met extra lasten want je zal in het land van registratie ook wel MRB moeten betalen. Nou is dat in bvb Duitsland niet zo schokkend (voor mijn auto iets van € 150 per jaar als ik me goed herinner), maar in Italië (ook weer voor mijn auto) schreeuwend duur.