Sudman
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo sep 03, 2017 19:26

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

zo nov 19, 2017 21:07

Je hebt tegenwoordig ook onderhouds contracten, dit loopt dan via een verzekering waar de garage is bij aangesloten,
Je betaald dan een x bedrag, P,maand, en dan is inbegrepen apk, kleine/grote onderhoudsbeurt, is incl filters, olie en bougies, en zomer, en winter check, maar ex riemen, remblokken etc etc, en daar bij heb je dan ook pechhulpdienst in heel Europa, betaal nu even veel aan dit, als wat de anwb kost, dus ik win alleen maar,
Dus moet je auto voor een disterebutie wissel, dan ben je natuurlijk gewoon 500euro lichter,

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

ma nov 20, 2017 01:14

Voordeel van de ANWB is dan weer dat ze je vaak ter plekke weer op weg kunnen helpen.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

ma nov 20, 2017 10:40

Voordeel van de ANWB is dan weer dat ze je vaak ter plekke weer op weg kunnen helpen.
Zoals CC reeds vermeldde: via de KNAC wordt je eveneens door de Wegenwacht geholpen. Voordeel van de KNAC is dat je niet gebonden bent aan een maximum van twee kentekens en belangrijker nog: ze garanderen repatriëring van jouw auto (als je de oldtimer module hebt geactiveerd) terwijl de ANWB deze laat staan als ze de waarde daarvan niet hoog genoeg inschatten.

Bovendien hebben ze een leuker tijdschrift dan die malle vakantiefolder van de ANWB

elmano
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: za okt 26, 2013 12:10

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

di nov 21, 2017 00:43

Ik heb wel sympathie voor de KNAC, dus ik heb even gekeken wat het zou gaan kosten om over te stappen. Ik heb op dit moment een ANWB pakket met woonplaatsdekking, voor € 96,- per jaar. Op dit moment kun je het met 25% korting krijgen voor het eerste jaar (€ 72,-). Overstappen naar KNAC zou mij € 43,25 (lidmaatschap) + € 103 (basis NL) + € 25 (woonplaatsdekking) = € 171,25 kosten. Ik blijf dus maar bij ANWB.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

wo nov 22, 2017 00:47

Voordeel van de ANWB is dan weer dat ze je vaak ter plekke weer op weg kunnen helpen.
Zoals CC reeds vermeldde: via de KNAC wordt je eveneens door de Wegenwacht geholpen. Voordeel van de KNAC is dat je niet gebonden bent aan een maximum van twee kentekens en belangrijker nog: ze garanderen repatriëring van jouw auto (als je de oldtimer module hebt geactiveerd) terwijl de ANWB deze laat staan als ze de waarde daarvan niet hoog genoeg inschatten.

Bovendien hebben ze een leuker tijdschrift dan die malle vakantiefolder van de ANWB
Da's mooi, maar ik reageerde op Sudman, niet op CC. Een onderhoudscontract klinkt mij niet in de oren alsof je die voor een oldtimer afsluit (kan het mis hebben natuurlijk).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Sudman
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo sep 03, 2017 19:26

Re: Alternatief voor ANWB pechhulp

wo nov 22, 2017 16:56

Ja deze contracten zijn voor auto,s tot en met 10jaar oud, en ja je wordt denk ik dan altijd weg gesleept naar een garage team waar hun onder werken, zodat ze een landelijke dekink hebben,

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”