Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 15:34

Hmm het lukt mij niet om het .csv bestand om te zetten naar .txt op en Mac, iemand een tip om het .csv bestand goed te laten weergeven in MS excel voor OSX?

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 15:51

Hmmm:
Als u deze query exporteert, worden er transactiekosten in rekening gebracht voor elke pagina met data in uw query
. Maar hoeveel deze kosten bedragen staat er niet bij....
Mwoa.. Ik heb zojuist een Live account aangemaakt en ik hoefde niks te verifiëren of een banknummer te geven. Als ze me iets in rekening willen brengen geef ik het ze te doen om me eerst te vinden. :twisted:

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:13

Hoe kom jij aan zoveel 90s Frits,als ik bij handelsbenaming 90 invoer en bij merk alfa romeo dan vind ie helemaal niets.
Ik probeer uit te vinden hoeveel milano's er op kenteken staan,maar ik vind er 0 :(
Ik heb alle ALFA ROMEO's geselecteerd ;-)

En daarna is het simpel zoeken in excel -> Gegevensfilter aan en dan HANDELBENAMING bevat ALFA 90
Als er interesse is in het totale bestand... ik ben bereid deze op te suren of ander ergens neer te zetten waar iedereen bij kan ;-)
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:17

Het .csv bestand is in OSX in een keer te openen in het programma 'Numbers', dit werkt perfekt. Heb wel mijn vraagtekens bij deze data. Best veel onbekende Sud's die soms al heel lang op naam staan. Mijn twee recent verkochte Suds staan er wel bij maar die ik in het begin van het jaar heb verkocht weer niet, allemaal zijn ze direct geschorst of op handelsvoorraad gezet. helaas staan er geen sudjes meer vermeld in het bovag/rai mobiliteit in cijfers register (zal ook wel van de RDW komen) anders kon ik dat eens naast elkaar leggen.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:18

[Als er interesse is in het totale bestand... ik ben bereid deze op te suren of ander ergens neer te zetten waar iedereen bij kan ;-)
"Heeft zijn vinger in de lucht, adres zal genoeglijk bekend zijn." :-)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:24

[Als er interesse is in het totale bestand... ik ben bereid deze op te suren of ander ergens neer te zetten waar iedereen bij kan ;-)
"Heeft zijn vinger in de lucht, adres zal genoeglijk bekend zijn." :-)
Nou vooruit dan maar, test deze link maar even ;-)

http://www.4shared.com/file/OsGDkRyv/KE ... ROMEO.html
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:35

Het .csv bestand is in OSX in een keer te openen in het programma 'Numbers', dit werkt perfekt. Heb wel mijn vraagtekens bij deze data. Best veel onbekende Sud's die soms al heel lang op naam staan. Mijn twee recent verkochte Suds staan er wel bij maar die ik in het begin van het jaar heb verkocht weer niet, allemaal zijn ze direct geschorst of op handelsvoorraad gezet. helaas staan er geen sudjes meer vermeld in het bovag/rai mobiliteit in cijfers register (zal ook wel van de RDW komen) anders kon ik dat eens naast elkaar leggen.
Geschorst blijft gewoon in de lijst staan; ik zie die van mij daar namelijk ook. Handelsvoorraad idem, want een mij bekende Giulietta die bij Auto Roméo in Nootdorp staat zie ik ook in de lijst. Als het kenteken weg is dan is de auto afgemeld voor sloop of export.

Aantal Sudjes valt overigens wel mee. Er zijn er maar 60 met geldige APK en nog eens 13 waarvan de APK niet zo gruwelijk lang geleden is verlopen. De grote bulk, ruim 900 stuks heeft nog nooit een APK meegemaakt en is dus al zeker 25 jaar van de weg af. Opmerkelijk genoeg staan er wel een paar tussen die als verzekerd staan gemeld - collector items of gestrande projecten?

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 16:45

Frits je hebt een PB.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 18:09

Hoe kom jij aan zoveel 90s Frits,als ik bij handelsbenaming 90 invoer en bij merk alfa romeo dan vind ie helemaal niets.
Ik probeer uit te vinden hoeveel milano's er op kenteken staan,maar ik vind er 0 :(
Ik vind er twee. Een zwarte ALFA 75 V6 MILANO uit 1987 (de jouwe?) en een grijze 75 2.5I MILANO K6 uit 1990.

Maar ja, d'r kunnen er natuurlijk nog veel meer zijn. Tenslotte waren ze voor deze twee al snugger genoeg om ze als Alfa 75 te kunnen herkennen en dan kunnen ze dus heel goed bij anderen de aanduiding Milano weggelaten hebben.
Nee,de mijne is champagnekleurig,en staat nog niet op kenteken ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

di sep 25, 2012 20:04

Hmmm:
Als u deze query exporteert, worden er transactiekosten in rekening gebracht voor elke pagina met data in uw query
. Maar hoeveel deze kosten bedragen staat er niet bij....
In puntje 4 van dit document staat dat voor deze dataset geen kosten in rekening worden gebracht.

Heeft iemand hier niet ooit een geïmporteerde 75 gehad die op het kentekenbewijs voor 162 werd uitgescholden?
Onder andere ik. Mijn teerbeminde ex - 75 2.4TD stond (en staat) zo te boek. Dat was nog lachen bij het verzekeren van de auto, want een Alfa 162 staat niet in de referentietabellen :lol:
Dacht al dat jij het was, maar wist het niet zeker meer ;)
Opmerkelijk genoeg staan er wel een paar tussen die als verzekerd staan gemeld - collector items of gestrande projecten?
Die vermelding is ook niet heilig, volgens de RDW is mijn Alfetta ook verzekerd. Volgens mij niet. Of hij moet nog doorlopen bij een vorige eigenaar :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

do sep 27, 2012 10:21

Wildcards lijken niet te werken in een query?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

do sep 27, 2012 15:42

Wildcards lijken niet te werken in een query?
Nee. Gewoon als merk Alfa Romeo invullen en downloaden als .csv.

Wel even opletten met importeren in Excel. Als je een oudere versie hebt dan is het aantal regels beperkt (kwam ik dus tot mijn schande achter nadat ik het bestand op die manier naar Rody zond) en past dus niet de hele lijst erin. Ik gebruik zelf LibreOffice (de opensource versie van OpenOffice) onder Linux en daarmee is het geen probleem.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

do sep 27, 2012 15:55

Jammer... ik zocht een ander merk dat op een aantal manieren geregisteerd kan staan en hoopte op een wildcard "functie" want nu mis ik er zeker een paar.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Openbaar kentekenbestand RDW

do sep 27, 2012 15:57

Ben gisteren begonnen alles uit te zoeken en te filteren met mijn database. Wat een werk zeg :shock: Kom er ook achter dat ik er auto's in heb staan die niet bij de RDW staan :?: :roll:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Openbaar kentekenbestand RDW

do sep 27, 2012 16:15

Jammer... ik zocht een ander merk dat op een aantal manieren geregisteerd kan staan en hoopte op een wildcard "functie" want nu mis ik er zeker een paar.
Ik heb zelf ook nog even gekeken of er Alfa's als Alpha of iets dergelijks in stonden, maar dat was niet het geval. Wel een hele berg Romeo's gevonden - dat zijn brommers :lol:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”