Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 08:18


En wat zou het verder gewéldig zijn als IEDEREEN eens een jaartje, als statement, de auto(s) in kwestie zou schorsen !! Geen 180 miljoen extra voor de fiscus, geen 135 miljoen, maar 180 euro Of 135 euro. Ja, zónder meerdere nullen voor de komma ! Aktietje op sociale media ?? (waar ik overigens niet aan doe, maar dat terzijde..) Als "we" daarmee deze zotte wet zouden kunnen torpederen zou ik een jaar lang naar m'n werk (11 km enkele reis) willen lópen, weer of geen weer !!!
Dát zou een stunt zijn :lol: En dan allemaal een kopie van het schorsingsbewijs naar het Ministerie van Financiën sturen, zodat ze er een leuke collage van kunnen maken. Helaas doe ik ook niet aan sociale media, anders begon ik er meteen mee.
Volgens een enquete onder degenen die zich hebben aangemeld bij de stichting oldtimerbelangen gaat het overgrote deel van degenen die "er iets bijhebben" tussen 25 en 40 jaar die dingen schorsen. Met alle "collateral damage" (geen benzine/accijns, geen onderdelen/uitbestede uren enzovoorts enzoverder) die daarbij hoort.

Maar ik vind het een goed plan, Yuri ! En wie heeft een idee/IT/social media kennis/tijd om zoiets "massaal" internet op te slingeren ? Of lappen we met zijn allen voor een pagina in de Telegraaf ?? (rest van de pagina voor sponsoruitingen en verkoopad's van alles waar je van af wilt.. 8) )

Ben sowieso weer ": in de stemming": m'n Iveco camper project gaat best hard, ding is aan de buitenkant bijna klaar. ff in een notedop: gekocht in december 2011 als trekpaard voor de trailer en paddock verblijf tijdens SI races. Hele zijkant bleek verrot, dus twee jaartjes vertraging/in restauratie. Maar goed, Italiaans, turbodieselke/lekker trailertrek-koppel, achterwielaandrijving, dubbellucht, EN net belastingvrij. Prettig als je er 7, 8 x per jaar twee daagjes mee onderweg bent naar het circuit. (ga er NIET mee op vakantie ! Kan me geen grotere straf bedenken, en vind mezelf echt een héle aardige vent, dus..) Bewuste keus voor belastingvrij, ik heb immers geen zin om voor die paar dagen om de drie jaar de aanschafprijs voor de/een camper nóg een x te betalen aan wegenbelasting. En ziedaar, bedankt, onbetrouwbare overheid !!! Ik ga geloof ik 800 euro per jaar betalen !?!?!? :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 09:12

Maar Emile,voor een Camper betaal je toch altijd kwart-tarief?
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 09:17

Stel je voor dat je dik drie mille per jaar aan wegenbelasting voor een camper zou moeten aftikken... En die 800 piek IS kwarttarief...


home icoon Privé › Rekenhulpen › Bereken uw motorrijtuigenbelasting › Bereken uw motorrijtuigenbelasting

Bereken uw motorrijtuigenbelasting Klik hier voor help over deze vraag.

Voor welk soort voertuig wilt u een berekening maken?

Gegevens voor de berekening
In welke provincie woont u?
Op welke brandstof rijdt uw kampeerauto?
Wat is de gewichtsklasse van uw kampeerauto? Klik hier voor help over deze vraag.
Wordt uw kampeerauto bedrijfsmatig verhuurd? ja nee
Resultaat
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 190,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 760,00
Let op!
De kampeerauto moet wel voldoen aan de inrichtingseisen.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 09:44

Ehhh ... Sander, jij rastechneut en APK goeroe die je bent,

Hoe zit het APK-reglementair als ik de 4 pits diesel uit de Iveco lepel en er een dikke 3 liter Busso in knutsel/laat knutselen ? Los van de geweldige soundstage, zou dit me dus dik 600 piek per jaar schelen. Ik heb echt niet de illusie dat een 25 jaar oude diesel nou zo héél veel zuiniger is, en ik ga de 3000 km/jaar denk ik nog niet eens halen.

"Mag" je/ik er bijvoorbeeld een benzinetor inhangen en hoe zit dat dan met (om)keuren ? Bepaalt het bouwjaar van het voertuig dan ook de emissie-eisen e.d. ?

Wordt natuurlijk wel gez**k met de bak.. Uiteraard wil ik geen FWD en een Iveco is geen transaxle...En een "standaard Iveco benzinemotor" (voor zover ooit geleverd in 1986) gaat 'm ook niet worden !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 10:01

Ehhh ... Sander, jij rastechneut en APK goeroe die je bent,

Hoe zit het APK-reglementair als ik de 4 pits diesel uit de Iveco lepel en er een dikke 3 liter Busso in knutsel/laat knutselen ? Los van de geweldige soundstage, zou dit me dus dik 600 piek per jaar schelen. Ik heb echt niet de illusie dat een 25 jaar oude diesel nou zo héél veel zuiniger is, en ik ga de 3000 km/jaar denk ik nog niet eens halen.

"Mag" je/ik er bijvoorbeeld een benzinetor inhangen en hoe zit dat dan met (om)keuren ? Bepaalt het bouwjaar van het voertuig dan ook de emissie-eisen e.d. ?

Wordt natuurlijk wel gez**k met de bak.. Uiteraard wil ik geen FWD en een Iveco is geen transaxle...En een "standaard Iveco benzinemotor" (voor zover ooit geleverd in 1986) gaat 'm ook niet worden !

giuliettaevo, kom d'r maar in! 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 12:17

Ehhh ... Sander, jij rastechneut en APK goeroe die je bent,

Hoe zit het APK-reglementair als ik de 4 pits diesel uit de Iveco lepel en er een dikke 3 liter Busso in knutsel/laat knutselen ? Los van de geweldige soundstage, zou dit me dus dik 600 piek per jaar schelen. Ik heb echt niet de illusie dat een 25 jaar oude diesel nou zo héél veel zuiniger is, en ik ga de 3000 km/jaar denk ik nog niet eens halen.

"Mag" je/ik er bijvoorbeeld een benzinetor inhangen en hoe zit dat dan met (om)keuren ? Bepaalt het bouwjaar van het voertuig dan ook de emissie-eisen e.d. ?

Wordt natuurlijk wel gez**k met de bak.. Uiteraard wil ik geen FWD en een Iveco is geen transaxle...En een "standaard Iveco benzinemotor" (voor zover ooit geleverd in 1986) gaat 'm ook niet worden !

giuliettaevo, kom d'r maar in! 8)
Om ff heel kort te gaan,ja dat mag,ding ombouwen,ff ritje RDW,keuren,en karren met dat apparaat.
Voor de rest verwijs ik je inderdaad naar Remco,die weet precies hoe dat bij de RDW allemaal gaat enzo met ombouwen.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 13:39


Om ff heel kort te gaan,ja dat mag,ding ombouwen,ff ritje RDW,keuren,en karren met dat apparaat.
Voor de rest verwijs ik je inderdaad naar Remco,die weet precies hoe dat bij de RDW allemaal gaat enzo met ombouwen.
En waarschijnlijk kent de forum-Frankenstein ook wel allerlei componenten die samen te voegen zijn tot iets werkbaars in een Daily. Zullen we maar met zijn allen een paar middagjes gaan beunen dan? Leuk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 18:18

:lol:

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 18:37

Lijkt me een leuk klusje,en ook heel leerzaam,julie weten mn PB knopje te vinden als er zoiets ondernomen gaat worden ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 18:43

Volgens mij krijgen we best een aardig clubje op de been voor zoiets... 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 18:57

De eerste brieven zijn al verstuurd (bron www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers)
Zo te zien tot nog toe aan eigenaars van LPG/diesel auto's van 25 tot 40 jaar oud.
Er is sprake van het binnenhof vol te gaan gooien met uitgebouwde LPG tanks.
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 18:59

Heb Remco ff een berichtje gestuurd, en hij zal hier z'n ideeën vast wel droppen. Lijkt me echt gaaf, een kempert met BigBusso erin.. Het heeft natuurlijk geen zin 100 piek uit te geven om een tientje te besparen, om het zo te zeggen, maar het idee vind ik echt tof. Wordt dan lekker off-topic, maar dan maar verhuizen naar "projecten" als "we" er brood in gaan zien.

Ik heb dan weliswaar sleutelmogelijkheid/heftruck/brug, ben met mijn race-Juul best wel redelijk handig (geworden), maar zonder back-up wordt het voor mij vast meer afbijten dan ik kan kauwen. Lijkt me zeker een paar gezellige beun-middagen worden !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:00

Dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk wel in kannen en kruiken. Glijdt de 40-jaar-schaal wel door, of is straks 1 januari 1974 een vast ijkpunt?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:10

Dan is het inderdaad hoogstwaarschijnlijk wel in kannen en kruiken. Glijdt de 40-jaar-schaal wel door, of is straks 1 januari 1974 een vast ijkpunt?
De term "overgangsregeling voor voertuigen van 25 tot 40 jaar" suggereert een glijdende schaal en dat zal toch wel ook zo zijn, onder voorbehoud...
Heb eens gekeken, voor een auto van 850-950 kg in Limburg (zoals een Sud) betaal je 76 euro per kwartaal, 304 euro per jaar. Als je meedoet aan de overgangsregeling betaal je dus 76 euro voor 9 maanden en 3 maanden niet rijden. Die 3 maanden wel rijden kost dus 218 euro extra, nog eens over nadenken, niet rijden is beter voor de beurs en voor de auto.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Oldtimer eigenaars betalen weer wegenbelasting

di dec 03, 2013 19:20

[quote="bert308"]De eerste brieven zijn al verstuurd (bron www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers)

Er is sprake van het binnenhof vol te gaan gooien met uitgebouwde LPG tanks.


Dat zou wat zijn.. Ik ben voor. Helaas zijn binnen mijn "familie" de LPG-karren van 1991 en jonger... En zonder een goed overzicht van de technische- en financiële consequentie's nog maar even géén 4 cyl. Iveco-diesel torreke daar droppen..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”