Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering

za jun 30, 2012 09:43

Word ik geroepen???
:lol:, jawel grote meester :D, goedkoop lift ik mee op het succes van uw naam :mrgreen:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering?

za jun 30, 2012 10:06

Toch zou ik het graag zwart op wit zien als het voor mij aan de orde was... :oops:

Als je onverhoopt een ongeluk krijgt en het uit te keren bedrag wordt erg hoog ( iemand gehandicapt of doodrijden oid bv) dan zullen de meeste verzekeringen toch wel willen proberen om er onderuit te komen dat zij moeten opdraaien voor de kosten. :?

Geld aannemen doen ze graag maar geld uitkeren doen ze toch wat minder graag... :wink: Net als iedereen dus eigenlijk. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering

za jun 30, 2012 23:10

Toch zou ik het graag zwart op wit zien als het voor mij aan de orde was... :oops:

Als je onverhoopt een ongeluk krijgt en het uit te keren bedrag wordt erg hoog ( iemand gehandicapt of doodrijden oid bv) dan zullen de meeste verzekeringen toch wel willen proberen om er onderuit te komen dat zij moeten opdraaien voor de kosten. :?

Geld aannemen doen ze graag maar geld uitkeren doen ze toch wat minder graag... :wink: Net als iedereen dus eigenlijk. :lol:
Wat je afspreekt krijg je zwart op wit. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

sakkes
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: wo feb 08, 2012 19:17
Locatie: Schipluiden

RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering?

wo aug 22, 2012 11:25

En dan wat aan de late kant en wellicht ten overvloede. Er zijn ook verzekeringsmaatschappijen waar je meer kilometers kan en mag maken icm een oldtimerverzekering. Dat zal vast iets meer kosten. Maar het kan. Ciao Kees

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering?

wo aug 22, 2012 11:28

Je kunt ook onbeperkt verzekeren, dat weet ik :wink:

Ging specifiek om het "opsparen en meenemen van km-tegoed".
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

sakkes
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: wo feb 08, 2012 19:17
Locatie: Schipluiden

RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering?

wo aug 22, 2012 11:52

Ik zeg sorry.....

GIO-Adv.Gr
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr apr 13, 2012 14:49
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Kilometer tegoed opbouwen met klassieker verzekering?

wo aug 29, 2012 12:05

Onze ervaring is dat verzekeraars over een incidentele overschrijding niet moeilijk doen. Ook wordt het echt niet jaarlijks bekeken.
Dus als het om de twee a drie jaar gemiddeld 10.000km per jaar is, hebben wij niet de ervaring dat dit tot sancties van verzekeraars leidt.
Het is alleen geen pre-paid systeem qua kilometers. Dus van tegoed en opbouw van kilometers is dus nooit sprake.

Is er sprake van een structurele overschrijding, dan volgt aanpassing van het tarief. Het is overigens in de meeste polisvoorwaarden omschreven dat de verzekerde de structurele overschrijding moet melden.
In dezelfde polisvoorwaarden staat NIET dat incidentele overschrijding van kilometrage leidt tot afwijzing van schaden. Blijkt er structureel sprake te zijn van 30.000 km per jaar, dan wordt het een ander verhaal maar zou je er toch ook bewust van moeten zijn niet helemaal juist bezig te zijn.

GIO Adviesgroep

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”