Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

di sep 20, 2011 22:14

Dit is niet echt de goede rubriek, maar geen idee waar ik dit anders ga plaatsen.
Kan iemand mij vertellen wat een set van 4 originele 7x14" technomagnesio GTA wielen mag kosten?
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

di sep 20, 2011 22:32

Dit is niet echt de goede rubriek, maar geen idee waar ik dit anders ga plaatsen.
Kan iemand mij vertellen wat een set van 4 originele 7x14" technomagnesio GTA wielen mag kosten?
Rik Zuurbier ff vragen denk ik? Of Dominic, of Zaagmans bv.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

di sep 20, 2011 23:10

Tecno's zijn replica's uit eerste helft jaren 90, wel van magnesium en beter geschikt om te gebruiken dan de originele Campa's
1500 a 2000 Euro voor een hele nette set gebruikte wieltjes lijkt me niet verkeerd, alles wat ze minder kosten is pure winst bij eventuele verkoop
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

RE: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

wo sep 21, 2011 00:15

Bedankt, zie verkoopgedeelte straks ;)
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Waarde van originele 14" Tecnomagnesio GTA wielen.

do sep 22, 2011 10:27

TecnoMagnesio zijn de oude mallen van Campagnolo en Campagnolo was ook Magnesiumlegering ! Op Gtv6 had je destijds ofwel BWA Aluvelgen die kosten af magazijn ca. 4.000Bfr terwijl de gelukkigen Magnesium Campagnolo's hadden die kosten 11.262 Bfr 't stuk ! 40 Bfr. is ca. € 1 ...

Ook bvb. TZ, Stratoswielen etc. hebben ze verdergemaakt en de 155Gta in Superturismo had moderne TecnoMagnesio's .

TecnoMagnesio is na de overname door MIM op Alu overgeschakeld : http://www.mim-tm.com/web/azienda/azienda.aspx -> story

maak er ook geen Techno van 't is TecnoMagnesio ! :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

do sep 22, 2011 12:45

Peter,

Mallen van Campa zijn nooit gebruikt voor de TM wielen, de Campa's zijn zandgegoten wielen in Elektron, de TecnoMagnesio's niet, wordt idd wel vaak beweerd
maar je kan aan de wielen zien dat dit nooit kan kloppen, kijk alleen naar de stand van de gaten
trasforma il meglio in massimo

eric61
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 11, 2009 10:44
Locatie: Heemstede

RE: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

ma okt 01, 2012 22:09

Mijn naam is Eric Violier van Arese Classico en ik ben 10 jaar importeur geweest van Tecnmagnesio

Ik ben meerdere malen op de Tecnomagnesio fabriek geweest in Bologna en daar werden wel degelijk velgen gegoten met gebruik van de mallen van Campagnolo.
Ik heb er met mijn neus opgestaan dat twee oude kereltjes velgen goten in zandmallen.
En inderdaad de GTA velgen werden gegoten onder lage druk "basso pressione" noemen de Italianen dat.

Verder hadden nog heel veel oude stock met originele Campagnolo's en ook nog de originele blauwdrukken van velgen.
met andere woorden Tecnomagnesio was gewoon het nieuwe Campagnolo.

Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb.

Alexanderw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 28, 2006 17:06
Locatie: Amsterdam

RE: Waarde van originele 14" technomagnesio GTA wielen.

za nov 03, 2012 20:52

Heb een set onder nijn Giulia, al weer meer dan 15 jaar geleden geleverd door Arese Classico. Prachtig en zeer goede kwaliteit, de velgen zijn nog steeds smetteloos.
Alfa Giulia Biscione '69 en Brera 2.2 JTS 2010

Verleden:
159 SW JTDm 16V 150 pk
156 SW JTD
156 1.8 TS
156 JTD

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”