Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

expert verzekeraar

do sep 01, 2011 21:36

Goeden avond heren, en dames?

Mijn zusje heeft gisteravond een aanrijding gehad met haar 145.
Schade valt mee, een wiel en het linker spatbord. Ophanging is nog ok, en bumper geschaafd

Afbeelding

Over de schuldvraag is wat onenigheid. Hoewel ze pas 30 :!: meter na de kruising is geraakt, ze zou net naar de 3 schakelen. Beweert de tegenpartij, dat ze bij het oprijden van de voorrangsweg niet heeft uitgekeken. dat hij moest uitwijken. en haar net geraakt heeft.
Zijn schade: rechter voorwiel stuk en geschaafde wielkast en bumper.

Lang verhaal kort. Beide verzekeraars willen geen expert laten komen om de schade op te nemen :roll: :evil:
Rechts bijstand is al wel ingeschakeld. kijken hoe dat uitpakt.

Mijn vraag is hoe kan ze dit het best aan pakken?
Kan ze een onafhankelijk iemand inschakelen?
Auto staat nu bij een schade bedrijf.

Alvast bedankt voor het mee denken
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: expert verzekeraar

do sep 01, 2011 22:08

Schadebedrijf schade laten taxeren.
Ander wiel er op en rijden, kan best even duren voor r.b. iets gaat doen.
Welke verzekering loopt haar polis? Politie gebeld? Proces verbaal opgemaakt?
Laat schadebedrijf goede foto's maken en auto uitlijnen. (kan verhaald worden op de tegenpartij, hoort n.l. bij schade.
Heb je vragen hoor ik het wel.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: expert verzekeraar

do sep 01, 2011 22:32

Vandaag een set andere wielen afgeleverd en dan wordt hij idd uitgelijnd. dan kan ze weer rijden
Ze is verzekerd bij Ditzo (Helaas).

Ga er maar vanuit dat dat met het invulen van de formulieren alles fout is gegaan.
Ze is jong, heeft net haar rijbewijs. Haar eerste aanrijding. Geen getuigen. Geen foto,s van de situatie. De politie was te beroerd om te komen. Ze heeft wel gebeld. want ze was het niet eens met de tegenpartij.
Daar heeft De ander handig gebruik van gemaakt door een flauwekul tekening te maken (waarin zij fout zat) en haar het formulier te laten tekenen. :x

Nu zijn er wel foto,s ook van de plek ,duidelijke sporen. En van beide auto,s

Maar ja dat had meteen gemoeten, en ze had dat formulier nooit moeten ondertekenen. Want nu is er geeneen verzekeraar die iets wil doen. (beide kanten)
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: expert verzekeraar

do sep 01, 2011 22:52

Het deel op de achterzijde van het schadeformulier, wat je thuis invult, terwijl je enigzins bijgekomen bent, kan ook dienen voor dit soort informatie.

Ik kan mij in zo'n situatie heel goed indenken dat je overrompeld kan zijn door de tegenpartij, terwijl je nog bijkomt van de klap.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: RE: expert verzekeraar

vr sep 02, 2011 08:16

Het deel op de achterzijde van het schadeformulier, wat je thuis invult, terwijl je enigzins bijgekomen bent, kan ook dienen voor dit soort informatie.
Nee, want de tegenpartij tekent hier niet voor. Alleen de voorzijde geldt: zelfs de tekening incl aantekeningen teken je beide voor.
Alleen het laatste vakje voor commentaar op het voorblad teken je niet voor.

Ik zit met een soortgelijk geval en je moet inderdaad een expert zijn op het gebied van schadeformulieren wil je ook daadwerkelijk
je gelijk halen.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: expert verzekeraar

vr sep 02, 2011 08:35

Dat vind ik eigenlijk ook wat vreemd.
Op het moment dat je een aanrijding hebt gehad. Wordt er verwacht dat je ter plekke het formulier invult. En is het heel moeilijk om daar weer op terug te komen.

Terwijl vaak de schrik er nog flink in zit, en niet iederen is dan meteen helder genoeg om juiste beslissingen te nemen.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: expert verzekeraar

vr sep 02, 2011 08:43

Aan de achterzijde van het formulier, het vakje invullen wie er naar jou mening schuldig is.
Evt foto's mee sturen van de sporen en de situatie, idd bij vertellen dat je vriendin erg geschrokken was ect.
En een andere verzekeraar zoeken als ditzo is geregeld.
Zoek een verzekeraar met een goede tussenpersoon dicht bij huis, bij dit soort gevallen erg makkelijk als je daar met je zooi binnen kan stappen en op zijn/haar buro kan gooien, met de opmerking "regel je dit even voor me".

Jammer dat de meeste mensen tegenwoordig blind voor de goedkoopste verzekeraar gaan ipv voor een goede.

PS werk niet bij een verzekeraar maar heb er wel dagelijks mee te maken.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: expert verzekeraar

vr sep 02, 2011 09:31

Daar heeft De ander handig gebruik van gemaakt door een flauwekul tekening te maken (waarin zij fout zat) en haar het formulier te laten tekenen. :x
Ai ai ai, dan word het heel lastig om nog je gelijk te halen. Beste wat er nog in zou zitten is 50-50, verwacht dat je zu dan voor der eigen schade zal op draaien(denk alleen wa?).
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: expert verzekeraar

vr sep 02, 2011 22:11

Het lijkt er op dat het alsnog wel mee zal vallen.

Er is uiteindelijk wel een getuige. Een vriend van mijn zusje heeft ze gezien. En het schade bedrijf heeft zelf een expert laten komen. Die moet ze nu eerst zelf betalen Mocht ze de schade vergoed krijgen. Dan krijgt ze die kosten terug.

Inmiddels rijdt ze al weer. Met deuk. Maar dat komt wel
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: expert verzekeraar

ma sep 05, 2011 22:28

Aan de achterzijde van het formulier, het vakje invullen wie er naar jou mening schuldig is.
Evt foto's mee sturen van de sporen en de situatie, idd bij vertellen dat je vriendin erg geschrokken was ect.
En een andere verzekeraar zoeken als ditzo is geregeld.
Zoek een verzekeraar met een goede tussenpersoon dicht bij huis, bij dit soort gevallen erg makkelijk als je daar met je zooi binnen kan stappen en op zijn/haar buro kan gooien, met de opmerking "regel je dit even voor me".

Jammer dat de meeste mensen tegenwoordig blind voor de goedkoopste verzekeraar gaan ipv voor een goede.

PS werk niet bij een verzekeraar maar heb er wel dagelijks mee te maken.
Inderdaad, ik kon bij ons ook vaak tegen dat mensen lekker voor het goedkoopste zijn gegaan en dan blijkt ineens bij schade dat de mensen toch niet zo goed verzekerd zijn als ze hadden gehoopt (ik werk voor een internetverzekeraar / tussenpersoon).

Wat veel mensen nog wel is willen vergeten; inzittenden zijn ook getuigen.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”