Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

ma jul 18, 2011 20:59

In Duitsland is een aantal liefhebbers bezig om de "Turbo" stof te laten reproduceren. Deze stof is origineel in de 75 Turbo eerste serie, Turbo Evoluzione en 2.5QV toegepast en volgens mij ook de Alfasud Sprint 1.7QV (en 33 1.5QV??). De stof is erg mooi, maar ook berucht vanwege de snelle slijtage en nieuw niet meer leverbaar.

Ruim 1,5 jaar geleden heb ik hier ook al eens een oproepje geplaatst om te kijken hoeveel geinteresseerden er hier in NL zijn voor deze stof, en daarop kreeg ik diverse reacties. Het topic kan ik nergens terugvinden, dus bij deze maar een nieuwe geplaatst. Want er is Inmiddels nieuws: er zijn proefmonsters beschikbaar en die zien er veelbelovend uit. Ik heb er een paar opgestuurd gekregen en qua kleur en structuur ziet het er erg goed uit. Er is zeker met een oud interieur zoals in mijn 2.5QV nauwelijks kleurverschil zichtbaar, zodat het zich ook lijkt te lenen als reparatiestof. Wel ontbreken in het monster de ingeweven gekleurde rood oranje blauwe "stipjes", maar dit is niet erg storend vind ik. Zie foto:

Afbeelding

Meer info over deze actie is te vinden op het duitse transaxle forum.
Samenvattend:
De stof wordt 140cm breed en kost per meter 58 euro, ex. 19% BTW en ex. transport. Volgens de leverancier is voor een compleet Alfa 75 interieur circa 7 meter nodig, dus zo'n 406 euro ex.

Punt is wel dat er voldoende interesse moet zijn om daadwerkelijk een productiebatch te maken van deze stof. Ik ben zelf wel geïnteresseerd in deze stof voor mijn 2.5QV, dus meld het hier op het forum zodat we hopelijk voldoende mensen kunnen vinden om het door te laten gaan.
Ik heb zelf verder geen ander belang bij deze actie. Ik heb wel aangeboden hier in Nederland te inventariseren hoeveel geïntereseerden er zijn en eventueel wil ik als het doorgaat wel kijken of we een gemeenschappelijke inkoopactie kunnen organiseren.

Dus als je bent geinteresseerd, laat het mij even weten via PB, dan speel ik het door aan de Duitse initiatiefnemers.

Groeten, Martijn
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

wo jul 20, 2011 12:39

He Martijn,

Ik had dit intussen ook meegekregen van de leverancier van mijn org turbo stof (die gast op duitse dat transaxle forum waarover jij me toen getipt hebt. :wink: )

Omdat ik nu een goed interieur heb ondertussen en nog meer dan 1 op voorraad ga ik geen extra stof bestellen, hoe tempting ook.

Wel gaaf dat het uiteindelijk toch geproduceerd gaat worden, mooi initiatief!

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

wo aug 17, 2011 22:13

Ik heb inmiddels ook meerdere stukjes sample stof beschikbaar. Als je daarin geïnteresseerd bent, laat me dat dan even weten.

Martijn
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

do aug 18, 2011 22:25

Ha Martijn,

Bij de 33 zaten er geen kleurtjes tussendoor, dus lijkt het aardig in de buurt te komen.
Ik wil wel eens de stof "matchen" met die in de 33 zelf, is te prijzig om zomaar op de gok te bestellen.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

Re: RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

zo aug 21, 2011 12:42

Ha Martijn,

Bij de 33 zaten er geen kleurtjes tussendoor, dus lijkt het aardig in de buurt te komen.
Ik wil wel eens de stof "matchen" met die in de 33 zelf, is te prijzig om zomaar op de gok te bestellen.

Groeten, Hylke
Hallo Hylke,
Ik heb een stukje sample stof naar je opgestuurd, ben benieuwd hoe deze matcht met de stof in je 33.
Groeten, Martijn
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

zo aug 21, 2011 13:14

Ha Martijn,

Bij de 33 zaten er geen kleurtjes tussendoor, dus lijkt het aardig in de buurt te komen.
Ik wil wel eens de stof "matchen" met die in de 33 zelf, is te prijzig om zomaar op de gok te bestellen.

Groeten, Hylke
Heb bij aanschaf van mijn 75 turbo destijds een extra stoel gekregen die zover ik m kan beoordelen uit ofwel een 33qo of een sprint komt. De stof die daarop zit zit is 100% eender als de stof uit een 75 turbo.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Turbo stof reproductie Alfa 75 /Alfasud sprint

zo aug 21, 2011 13:17

Dan komt de stoel wellicht uit de 33, maar is het niet dezelfde stof :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”