Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

ma jun 20, 2011 18:31

Als je die eenmaal hebt lijkt het mij stug dat deze ingetrokken kan worden.
Ik denk dat de schone, kleine belastingvrije autobezitters er toch anders overdenken. Na 2014 gaat dat toch verdwijnen. Dus ik vrees hier ook het ergste. Ik heb nog geen bericht gehad overigens.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

ma jun 20, 2011 19:06

...Die 110 miljard is Europees geld, dus niet alleen door Nederland bij elkaar gebracht.
Ik hoop overigens niet dat je aan die centen gehecht was, ze komen namelijk nooooooit meer terug.....
Europa zit op dit moment in de Griekse tang. Als Papandreou (zeer bekwaam overigens) er het bijltje bij neergooit, zijn volk wil immers niet mee in de zoveelste bezuinigingsronde, zijn de centjes met 100% zekerheid weg.
Veroordeel de Grieken echter niet, geloof me, het is al enkele jaren bittere armoede voor heel veel mensen daar.

Maak je maar niet druk, als er geen noodfonds was geweest had je dezelfde belastingdruk als nu gehad. De hoge heren vinden altijd wel een bestemming voor "ons" geld.

Patrick.
Patrick,

Ik weet dat jij Griekenland een bijzonder warm hart toedraagt.
Dat t er al jaren niet goed gaat weet ik ook, mn schoonvader komt er al ruim 35 jaar (veel vrienden van m wonen daar, komt er zeker 3x per jaar en is dus niet de gemiddelde toerist, au contraire zou ik eerder willen zeggen)
Hij weet niet beter als dat altijd sappelen was voor de gemiddelde burger daar, hij komt dus ook bij voorkeur niet in de toeristische delen en ziet derhalve veel armoede als je wat verder t binnenland in gaat.
Hij had vergaande plannen zich er permanent te vestigen na vut maar heeft daar van afgezien, mede door alle malaise. Als ik m mag geloven is de bevolking echter nogal van t type 'geen zorgen voor morgen' maw die maakten zich niet zo druk over de toekomst...
Tja in dat licht bezien vind ik die 100 miljard (wie van de overige eu lidstaten m ook mag helpen ophoesten) best zonde centen... :?

T mag toch niet zo zijn dat ondergetekende en leeftijdgenoten tot 67 'onder t juk van de baas moet blijven lopen' :lol: terwijl zorba en zn makkers fluitend in t zonnetje gaan zitten met pakweg 60 jaar van onze belastingknaken?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

ma jun 20, 2011 19:13

Stelletje uitknijpers die Grieken, ik ga wel naar de Antillen op vakantie.... :lol:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

ma jun 20, 2011 20:34

Als je die eenmaal hebt lijkt het mij stug dat deze ingetrokken kan worden.
Ik denk dat de schone, kleine belastingvrije autobezitters er toch anders overdenken. Na 2014 gaat dat toch verdwijnen. Dus ik vrees hier ook het ergste. Ik heb nog geen bericht gehad overigens.
Dat van die nieuwe auto's is een wetswijziging, niet een bestuursmaatregel. Juridisch zit daar een verschil in. Een bestuursmaatregel mogen ze niet terugdraaien als de achterliggende wetgeving niet verandert.

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

di jun 21, 2011 20:55

...Die 110 miljard is Europees geld, dus niet alleen door Nederland bij elkaar gebracht.
Ik hoop overigens niet dat je aan die centen gehecht was, ze komen namelijk nooooooit meer terug.....
Europa zit op dit moment in de Griekse tang. Als Papandreou (zeer bekwaam overigens) er het bijltje bij neergooit, zijn volk wil immers niet mee in de zoveelste bezuinigingsronde, zijn de centjes met 100% zekerheid weg.
Veroordeel de Grieken echter niet, geloof me, het is al enkele jaren bittere armoede voor heel veel mensen daar.

Maak je maar niet druk, als er geen noodfonds was geweest had je dezelfde belastingdruk als nu gehad. De hoge heren vinden altijd wel een bestemming voor "ons" geld.

Patrick.
Patrick,

Ik weet dat jij Griekenland een bijzonder warm hart toedraagt.
Dat t er al jaren niet goed gaat weet ik ook, mn schoonvader komt er al ruim 35 jaar (veel vrienden van m wonen daar, komt er zeker 3x per jaar en is dus niet de gemiddelde toerist, au contraire zou ik eerder willen zeggen)
Hij weet niet beter als dat altijd sappelen was voor de gemiddelde burger daar, hij komt dus ook bij voorkeur niet in de toeristische delen en ziet derhalve veel armoede als je wat verder t binnenland in gaat.
Hij had vergaande plannen zich er permanent te vestigen na vut maar heeft daar van afgezien, mede door alle malaise.
Als ik m mag geloven is de bevolking echter nogal van t type 'geen zorgen voor morgen' maw die maakten zich niet zo druk over de toekomst...
Tja in dat licht bezien vind ik die 100 miljard (wie van de overige eu lidstaten m ook mag helpen ophoesten) best zonde centen... :?

T mag toch niet zo zijn dat ondergetekende en leeftijdgenoten tot 67 'onder t juk van de baas moet blijven lopen' :lol: terwijl zorba en zn makkers fluitend in t zonnetje gaan zitten met pakweg 60 jaar van onze belastingknaken?

Grtz,fRank
Het probleem is dat er zo belachelijk veel ambtenaren zijn in Griekenland (Op een beroepsbevolking van 4,3 miljoen zijn er bijna 975.000 ambtenaren.) Dat is voor geen enkel land op te brengen.
Ik draag Griekenland inderdaad een zeer warm hart toe, helemaal waar. Toch probeer ik duidelijk te maken dat voor het grootste deel van de overgebleven "normale" beroepsbevolking bijna onmogelijk is om
op een normale manier in hun onderhoud te voorzien. Dat de ambtenarij voornamelijk aan zichzelf heeft gedacht met alle plannenmakerij is wel duidelijk, de mensen die die plannen keer op keer moeten betalen
zijn het al enige tijd goed beu.

Voor mij persoonlijk had er geen cent die kant op gehoeven, Griekenland hoort voor mij niet bij Europa, het is een eigen cultuur die door de geschiedenis heen altijd haar eigen boontjes heeft gedopt. Sinds de
val van het kolonelsregime half jaren zeventig is er een markteconomie ontstaan waar andere landen om uiteenlopende redenen altijd geld in hebben gepompt.
De Amerikanen hebben decenia-lang op tientallen locaties legerkampementen gehad vanwege de strategische ligging van Griekenland ten opzichte van het midden oosten / Turkije.
Ook zijn er een bedragen van vele tientallen miljarden Dollars door de jaren heen in de Griekse economie gestoken om er een volwaardige bondgenoot van te kunnen maken.
Ook moest en zou Griekenland volwaardig deelnemer van de E.E.G en de latere Europeesche Unie worden, en je raadt het al, ook uit die hoek begon het geld te regenen.
Het vervelende is dat vrijwel al dat geld in de zakken van een zeer kleine elite is verdwenen. Een klein deel werd geinvesteerd in o.a. infrastructuur en restauraties van erfgoed.

Het bleef door de jaren heen geld regenen. Daar zijn de problemen begonnen. Geef mij grote sommen geld, en ik zorg ook dat het opkomt, piece of cake.
Door die "vreemde" investeringen was het ook helemaal niet nodig om de belastingen en salariëring op het niveau van west Europa te brengen. Met het huidige gemiddelde inkomen is dat ook helemaal
niet mogelijk. Een volwaardige baan van 40 tot 60 uur per week levert in het lagere / middengebied een maandsalaris van € 750,00 tot € 1.000,00 op. Met het huidige prijzenpeil,
wat ongeveer gelijk is aan dat van ons, zit er niet veel ruimte meer in om daar van overheidswege een deel van in te pikken.
De enige reden dat Europa nu wéér geld die kant opstuurt is even debiel als simpel. Er wordt op hoog niveau gedacht dat als er geen geld in de Griekse economie wordt gepompt de eerdere
geldinjecties als verloren moeten worden beschouwd en dus niet meer terugkomen. Ten overvloede, die eerdere geldinjecties zijn gedaan door o.a. het pensioenfonds waar jij al je hele leven
trouw je zure centjes aan overmaakt. De schuld en rentelast is inmiddels zo groot, dat kan simpelweg niet meer worden ingelost. Iedereen die roept dat dat wel kan is echt gek.
Daarom, de stekker eruit, Europees verlies nemen, en Griekenland kan opnieuw beginnen. Dat "in de zon zitten van Zorba en z'n makkers" is echt niet bij.

En geloof me, er wordt wel degelijk hard gewerkt door de gewone Griek.
(Ook al zegt de Telegraaf van niet!)

@ Diele, goede reis en veel plezier!

Back on topic.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

di jun 21, 2011 22:21

@ Patrick

Het is heel simpel : Over een week of drie moeten alle ondernemers in Nederland weer de BTW overmaken naar Minister de Jager.
Als we met zijn allen , maar dan ook alle ondernemers in Nederland , de BTW achterhouden houden gaat het feest niet door... :wink:
Antillen geen geld , Griekenland geen geld , Ondernemers eindelijk een keer vakantiegeld !
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

di jun 21, 2011 23:31

Ach die 3 tientjes voor een 33... 8)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3876
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

wo jun 22, 2011 10:31

Stelletje uitknijpers die Grieken, ik ga wel naar de Antillen op vakantie.... :lol:
Zal ik op Corfu wel even gaan kijken of ons geld goed terecht komt. :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

wo jun 22, 2011 13:10

@ Patrick

Het is heel simpel : Over een week of drie moeten alle ondernemers in Nederland weer de BTW overmaken naar Minister de Jager.
Als we met zijn allen , maar dan ook alle ondernemers in Nederland , de BTW achterhouden houden gaat het feest niet door... :wink:
Antillen geen geld , Griekenland geen geld , Ondernemers eindelijk een keer vakantiegeld !
Lijkt me een fair plan. Count me in...! 8)
Ik heb nog nooit vakantiegeld gehad.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

do jun 23, 2011 07:27

Ik heb nog nooit vakantiegeld gehad.
Als ik het goed begrijp krijgen ze als ze op staatsvakantie zijn ook een zakcentje. Dat gaat uiteindelijk wel gebeuren, als je je BTW niet afdraagt. ;)

JeddoH
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo okt 20, 2010 18:13
Locatie: Ede

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

di sep 06, 2011 19:57

Vandaag dus ook die brief binnen gekregen over mn Alfa 90 2.5 QO :-(!!
Auto is in 1985 gebouwd maar helaas pas eind 87 in gebruik genomen.
Heb hem net op kenteken gezet met de gedachten dat hij wel belastingvrij zou blijven,
niet dus!
Is hier iets aan te doen? Zo ja, hulp aub!!!!!
Hieronder de brief die vandaag is ontvangen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

di sep 06, 2011 21:34

@ Bubbly: De vrijstelling in jouw brief lijkt me te zijn voor een auto die daadwerkelijk meer dan 25 jaar geleden in gebruik is genomen. Het "bouwjaar vs. ingebruikname" verhaal speelde veel minder in 2009 naar ik meen.

Ik heb geen auto's die gebruikmaken van het bouwjaar voor hun vrijstelling maar misschien dat iemand de vrijstellingsbrief van een dergelijk automobiel (ws een 90) kan plaatsen, kunnen we kijken of het gaat om een permanente vrijstelling of een andere vorm.

De regel was overigens altijd al dat de eerste ingebruikname gold... Ik meen zelfs dat men "eerste ingebruikname binnen de Europese Unie" hanteerde... Op een gegeven moment is men echter overgeschakeld op productiedatum ipv die eerste ingebruikname en daarmee werden sommige auto's nipt over die grens van niet naar wel belastingvrij getild... maar ik heb zo'n vermoeden dat de nieuwe maatregeling niet uit de lucht komt vallen en dat men misschien een tijdelijke vrijstelling verleend heeft... vandaar graag een scan van een dergelijke vrijstellingsbrief... dan kunnen we goed lezen...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

Re: RE: straks toch niet meer belastingvrij?

do sep 22, 2011 13:15

Vandaag dus ook die brief binnen gekregen over mn Alfa 90 2.5 QO :-(!!
Auto is in 1985 gebouwd maar helaas pas eind 87 in gebruik genomen.
Heb hem net op kenteken gezet met de gedachten dat hij wel belastingvrij zou blijven,
niet dus!
Is hier iets aan te doen? Zo ja, hulp aub!!!!!
Hieronder de brief die vandaag is ontvangen:

Afbeelding
de brief die jij hier afgebeeld hebt, is door mij ook zo ontvangen, het lijkt me dus duidelijk, vanaf 1 januari wegenbelasting betalen!!

ze hebben de wet aangepast en daarom moeten we nu betalen vanaf 1 januari 2012, dan geldt nl de tenaamstelling weer als datum(in gebruik name)

en de wet aanpassen is makkelijk, zie nu het verhaal van de identiteitspas maar weer :cry:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8814
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

do sep 22, 2011 13:16

Ik voorzie dat de Alfa 90 hiermee nog minder populair zal gaan worden dan hij al was.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Bullettooth
Full Member
Full Member
Berichten: 338
Lid geworden op: vr jan 04, 2008 22:21
Locatie: Ospel

RE: straks toch niet meer belastingvrij?

do sep 22, 2011 13:22

Wellicht dat het e.e.a. gaat leiden tot 'creatief met blik'. :wink:
Huidig:
155 WB V6
156 GTA SW Q2

Gehad:
156 2.0 TS SW Q2
156 1.8 TS berlina
156 1.8 TS SW G3
75 2.0TS '91
75 2.0TS '90
155 2.0TS
155 SB V6
90 3.0 V6.
90 2.0 Motronic.
33 1.7 8v, compleet omgebouwd naar 16v.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”