Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

di apr 26, 2011 23:27

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met eBay en Paypal. Okay je moet de verzendkosten en eventuele inklarings koste e.d. in de gaten houden. Ik kocht een paar jaar geleden een snowboard die net 2 cm te lang was om met de normale post te doen, ipv 19 dollar zou het 150 dollar gaan kosten per pakket dienst. Uiteindelijk is ie in een container meegenomen voor 50 dollar, de meeste verkopers weten vantevoren wel wat de verzendenkosten zijn en invoeren kan je zelf ook wel uitrekenen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

wo apr 27, 2011 06:59

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met eBay en Paypal. Okay je moet de verzendkosten en eventuele inklarings koste e.d. in de gaten houden. Ik kocht een paar jaar geleden een snowboard die net 2 cm te lang was om met de normale post te doen, ipv 19 dollar zou het 150 dollar gaan kosten per pakket dienst. Uiteindelijk is ie in een container meegenomen voor 50 dollar, de meeste verkopers weten vantevoren wel wat de verzendenkosten zijn en invoeren kan je zelf ook wel uitrekenen.
Het is me regelmatig overkomen dat toch niet goedkope spullen via "surface" verstuurd worden, terwijl je expliciet vraagt om verzending met tracking en verzekering. Als het dan niet aankomt ben je maanden bezig om via paypal of je creditcard je geld terug te krijgen, zeker omdat eerst eBay en dan pas de geldpartij zich er mee gaan bemoeien. Opvallend is dat het vanuit de UK vaak minstens net zo lang duurt en er vaker spullen zoekraken dan vanuit de USA. Het is dus niet iets wat specifiek voor de USA is.

Lees vooral de kleine lettertjes als het om echt belangrijke spullen of veel geld gaat. Er zitten allerlei mitsen en maren aan groot geadverteerde zekerheden.

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: kopen op Ebay (usa)

wo apr 27, 2011 08:31

Wij doen erg veel via ebay en zelden of nooit problemen, als ik de keren dat het niet goed gaat in een percentage zou moeten uitdrukken dan haalt dat de 1% niet eens.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

wo apr 27, 2011 09:14

Via Paypal je geld terugkrijgen is slechts een kwestie van een paar klikken en binnen een paar weken is het gedaan, zeker geen maanden. Is tegenwoordig behoorlijk strak geregeld.

Via je credit card je geld terugkrijgen kan langer duren maar is afhankelijk van je credit card maatschappij.

Transit times is geen peil op te trekken... Vanuit Duitsland duurt in de regel veel langer dan uit de USA bv....

Net de pedaalrubbers voor Onzen Earl binnen gekregen uit de USA... Op 21 April (!) via Ebay gekocht... Vanochtend in de postbus... Mij hoor je niet klagen.... maar eigenlijk wel bezopen dat Ricambi Originale daar makkelijker te vinden zijn dan hier...
Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: kopen op Ebay (usa)

za mei 07, 2011 14:58

ik vroeg me eigenlijk af als je in de US iets besteld hoe je dan aangifte moet doen bij de Douane van te voren?
156

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

za mei 07, 2011 20:17

ik vroeg me eigenlijk af als je in de US iets besteld hoe je dan aangifte moet doen bij de Douane van te voren?
Niet.

Doet TPG bij binnenkomst in NL en bij aflevering dien je, indien het idd een belaste zending is, de BTW + inklaringskosten af te tikken.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

za mei 07, 2011 20:35

ik vroeg me eigenlijk af als je in de US iets besteld hoe je dan aangifte moet doen bij de Douane van te voren?
Niet.

Doet TPG bij binnenkomst in NL en bij aflevering dien je, indien het idd een belaste zending is, de BTW + inklaringskosten af te tikken.
ik heb wel iets besteld in de US en dan werd het verzonden via een andere vervoerder en dan krijg je nog een boete er boven op...
156

Gebruikersavatar
Gillezzz
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: vr feb 12, 2010 13:13
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

za mei 07, 2011 21:14

Ik begrijp ook niet helemaal wat nou de manier is om die inklaringskosten zelf vooraf te betalen. Het lijkt nu net alsof die naheffing te voorkomen is en je een boete opgelegd wordt omdat je de zending niet aangemeld hebt, maar op geen enkele site staat duidelijk vermeld hoe je dat dan kunt doen. Dit artikel is wel vrij verhelderend trouwens. Met de juiste TARIC code moet je in theorie kunnen bepalen hoeveel % er betaald dient te worden, maar dan...??

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

za mei 07, 2011 21:27

ik vroeg me eigenlijk af als je in de US iets besteld hoe je dan aangifte moet doen bij de Douane van te voren?
Niet.

Doet TPG bij binnenkomst in NL en bij aflevering dien je, indien het idd een belaste zending is, de BTW + inklaringskosten af te tikken.
ik heb wel iets besteld in de US en dan werd het verzonden via een andere vervoerder en dan krijg je nog een boete er boven op...
Welke vervoerder?

Moet dan wel een mega pakket geweest zijn want anders zou het wel per post gegaan zijn.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 10:21

ik vroeg me eigenlijk af als je in de US iets besteld hoe je dan aangifte moet doen bij de Douane van te voren?
Niet.

Doet TPG bij binnenkomst in NL en bij aflevering dien je, indien het idd een belaste zending is, de BTW + inklaringskosten af te tikken.
ik heb wel iets besteld in de US en dan werd het verzonden via een andere vervoerder en dan krijg je nog een boete er boven op...
Weet je zeker dat het een boete is en niet "gewoon" de verwerkingskosten? Die berekent TNT namelijk ook. 17,50 extra aftikken omdat je 12 euro btw moet betalen, het is meer dan belachelijk.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Gillezzz
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: vr feb 12, 2010 13:13
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 11:57

Zal het wel weer te wollig verwoord hebben, maar dat bedoelde ik dus. Als je zelf weet wat voor artikel je gekocht hebt en de waarde kent moet je dat toch van tevoren kunnen aanmelden zodat je zelf de inklaring kunt doen en die dure verwerkingskosten van de transporteur kunt voorkomen?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 14:12

Nee, helaas niet.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Gillezzz
Member
Member
Berichten: 243
Lid geworden op: vr feb 12, 2010 13:13
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 14:30

Hmmzzzt... Het komt er dus op neer dat je gewoon nooit van tevoren weet wat je precies gaat betalen zodra de zending aangeboden wordt. Afgezien van de douanerechten, omzetbelasting en accijns die je vooraf wel kunt berekenen.

Voor de belangstellenden, hier staat een uitleg van de Douane en hier hoe je de te betalen belasting kunt berekenen of opvragen. Hier een voorbeeld calculatie.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 17:09

hoe zit het dan met opsturen naar de US of A? Moeten USAers dan ook invoerrechten accijnzen en weetikveel wat betalen? En wat is het percentage wat bijvoorbeeld Paypal rekent voor betalingen? :roll:



of hoef je de verkochte waar niet op te sturen nadien je de betaling binnen heb gekregen :-k

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

zo mei 08, 2011 19:04

Zal het wel weer te wollig verwoord hebben, maar dat bedoelde ik dus. Als je zelf weet wat voor artikel je gekocht hebt en de waarde kent moet je dat toch van tevoren kunnen aanmelden zodat je zelf de inklaring kunt doen en die dure verwerkingskosten van de transporteur kunt voorkomen?
idd! het is van de zotte dat je afhankelijk bent van 1 vervoerder die verwerkingskosten berekent, een monopolie?

iemand een idee hoe dit het beste anders te doen?

waarom kun je het zelf niet aangeven bij de douane?

ps: ik dacht dat het boete was maar het waren inklaringskosten :wink:
156

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”