Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

di mei 17, 2011 19:39

Heb nog even naar de "reputatie" van de verkoper gekeken en deze moet zeker rond de 60.000 afgeronde transacties op z'n naam hebben. Best indrukwekkend....

De laatste maand hebben 5 mensen een negatieve feedback achtergelaten en 339 een positieve, 2 een neutrale (waarvan er minstens 1 positief had moeten zijn omdat ie tevreden is).

Neem in ogenschouw dat minder dan de helft van de kopers de moeite neemt om uberhaupt positieve feedback te geven en dat "men" over het algemeen ERG snel is met het geven van negatieve feedback (wat ik zo lees bij de negatieve is dat het grootste deel daarvan gewoon opgelost wordt) en dan kom je uit op een tevredenheidspercentage van rond de 99.6% wat voor mijzelf meer dan voldoende zou zijn om zaken met de man te doen maar uiteraard geen garanties biedt...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

di mei 17, 2011 22:04

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij invoer BTW moest betalen over een product dat een opgegeven waarde had van 20 Euro... wel over een product met een opgegeven waarde van boven de 100 Euro... en ik geloof dat dat zo'n beetje de gehanteerde regel is als ik kijk naar het bulk van wat hier binnenkomt.

Weet je zeker dat je over een pakketje van 20 Euro totaal (dus incl. verzendkosten) moest betalen? Kan het me bijna niet voorstellen.... Heb 2 (of 3) weken terug de deurgreeprubbers voor de 75 uit de USA laten komen met een opgegeven waarde van US$ 55.00 (39 Euro) en die lag gewoon in de (post)bus... zonder verdere kosten... idem met 2 boeken van 80 Euro... etc etc etc etc.

Als je trouwens op een beurs een kitje koopt... weet je niet per definitie of je van een handelaar of particulier koopt... en "zie" je dus ook niet of je BTW betaalt of niet...

Ik ben nog steeds sterk van mening dat het allemaal te maken heeft met de "zichtbaarheid" van kosten...
En als je dan voor een kitje dat 20 of 25 Euro kostte, naast de verzendkosten ook nog eens 30 Euro extra kwijt bent aan inklaringskosten, dan baal ik van dat gegraai.
Van een "kitje van 20 Euro" is de PRIJS 20 Euro, waar, zoals ik schreef, de verzendkosten nog bij komen. De grens ligt op 45 Euro inclusief verzendkosten. Dat betekent dus, dat je als je net over het randje zit (met goederen die een echte waarde hebben van, jawel, zo'n 20 Euro), 17,50 extra kwijt bent zodat de staat haar 8,50 BTW maar niet misloopt. Dat is de grootste reden dat ik er zoveel moeite mee heb, het is zo geweldig buiten proportie allemaal.
Ik kan me voorstellen dat voor boeken vermoedelijk een andere grens geldt omdat die in het lage BTW-tarief vallen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: kopen op Ebay (usa)

di mei 17, 2011 22:54

Ik zou zeggen... schrijf het MinFin aan..

Ik denk dat Kees Jan best wel gevoelig is voor goede argumenten.

Ministerie van Financiën
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

di mei 17, 2011 23:23

Ik zou zeggen... schrijf het MinFin aan..

Ik denk dat Kees Jan best wel gevoelig is voor goede argumenten.

Ministerie van Financiën
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
Ik denk dat hij vooral gevoelig is voor centjes :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: kopen op Ebay (usa)

wo mei 18, 2011 09:00

Ik denk dat hij vooral gevoelig is voor centjes :lol:
Niet alleen voor centjes heb ik laatst vernomen..... :twisted:

;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”