alfa 166

Exporteren naar Duitsland

di apr 12, 2011 19:55

Hallo,

Ik heb in Nederland een Alfa gekocht. Ga hem over 2 weken ophalen. Wat moet ik voor formaliteiten doen in NL om het voertuig te exporteren? Hij gaat naar Duitsland.


Bedankt voor jullie hulp.

Gebruikersavatar
HV116
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do sep 13, 2007 15:45
Locatie: AC (D)

RE: Exporteren naar Duitsland

di apr 12, 2011 20:57

De kentekenregistratie in NL moet beëindigd worden. Daar is een simpele procedure voor: zie rdw site
Dan in Duitsland de auto Tüv laten keuren, met de papieren naar het Strassenverkehrsamt, auto aanmelden en... :driving:

Succes!

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

RE: Exporteren naar Duitsland

di apr 12, 2011 22:11

Hé allemaal ff wakker worden, er gaat hier iets niet goed. WIJ halen toch uit heel Europa Alfa's hierheen.
Nee gekheid hoor Alfa 166, ga maar fahrn auf der Autobahn mit Ihrem Alfa. :lol:
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: Exporteren naar Duitsland

wo apr 13, 2011 08:13

heb ik gisteren nog gedaan, nja die ging naar oostenrijk.
ik zal het even in stappen uitleggen.
1. Rij de auto naar duitsland (als je de auto uitvoert mag deze niet meer in nederland rijden, dus of je moet hem al in duitsland hebben staan, of met autotransport later er heen brengen)
2 schroef de kentekenplaten eraf.
3 ga met de platen en alle papieren, 1a 1b en 2 naar de rdw,
4 meldt de uitvoer, je noteert dan wat gegevens en verklaart dat de auto niet meer in nederland gebruikt gaat worden,
5 betaal 11,55 of 11,45 weet het ff niet meer,
6 je krijgt een stempel op je papieren en een vrijwaringsbewijs voor je verzekering en wegenbelasting van nederland
7 succes met invoeren in duitsland! Zorg dat je alles origineel hebt (denk daarbij vooral aan de velgen)

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: Exporteren naar Duitsland

wo apr 13, 2011 08:14

owja, je kunt ook een exportkenteken aanvragen voor 14 dagen maar deze moet je dan ook weer apart verzekeren, aangezien ik hier bij de grens woon hebbe we hem alvast even in duitsland geparkeerd,,

alfa 166

RE: Exporteren naar Duitsland

ma mei 02, 2011 16:09

Hartelijk dank voor de vele antwoorden.Het is allemaal gelukt. Ik moet nu hier in Duitsland nog een COC verklaring hebben. Waar krijg ik zoiets?

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”