Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

een geval van geld klopperij? (schorsing/apk)

za mar 12, 2011 20:48

hoi vrienden

ik heb sinds begin februari een 75
deze heb ik op 18 feb op kenteken en naam laten zetten eerder kun je niet apk keuren ivm ontbreken van het kenteken

nu wil het geval dat er op 4 mrt 15 dagen na het op kenteken zetten een computer bij de rijksdienst zegt HEEE deze 75 is nog niet gekeurd
meteen 100 euro boeten + 6 euro admin kosten KASSA
ik heb de auto meteen verzekerd en er niet mee gereden anders dan naar de apk en weer terug gerepareerd en weer laten her keuren op 9 mrt

dus binnen een maand een boete van 106 euro on gehoord
terwijl ik dacht dat ik het nog wel snel had gedaan

en ik moet ook nog belasting betalen want er gaat niet meteen een belletje rinkelen van HEEE deze auto is belasting vrij nee wachten tot 1 april en weer bellen met de belasting dienst of het al veranderd is anders zal er dan ook wel weer een brief achter aan moeten dat de auto op 5 mrt belasting vrij is geworden

PFFFFFFFFF

maar de 75 bevalt prima en heb er al plezierige km's in gereden
nu de 164 een nieuwe kachel radiator in en een apk voor 1 april
anders heb ik daar ook nog een boete voor

ciao jan
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Gebruikersavatar
-Luca-
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 22:10
Locatie: Overijssel

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 21:27

Je hebt het achtereenvolgens over het RDW en de Belastingdienst...NATUURLIJK GAAT HET OM GELDKLOPPERIJ! :wink:
Nu:
'02 Alfa 156 Sportwagon 2.0 Jts Selespeed
'01 Aprilia RSV Mille

Oude liefde:
'98 Alfa 146 1.6 Ts verlaagd, Alessio Turbo velgen 15"
'94 Honda CBR 600F

Gebruikersavatar
Richard Kremer
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: do jan 13, 2005 14:57
Locatie: Veendam

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 21:58

Snap niet waar je het over hebt.
Het is toch algemeen bekend dat je een bekeuring kunt krijgen als je geen APK op je auto hebt of je die nou krijgt op dag 1 na het vervallen van de APK of na 6 weken. Geen APK is geen APK en dan is het gewoon betalen zo werkt het in dit landje.
Laatst gewijzigd door Richard Kremer op zo mar 13, 2011 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ALFA loos

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 22:35

Snap niet waar je het over hebt.
Het is toch algemeen bekend dat je een bekeuring kunt krijgen als je geen APK op je auto hebt of je die nou krijgt op dag 1 na het vervallen van de APK of na 6 weken. Geen APK is geen APK en dan is het gewoon betalen zo werk het in dit landje.
Niet helemaal waar... De eerste twee maanden na het verstrijken van de apktermijn krijg je geen automatische-registercontrole-boete, alleen als je gaat rijden kun je natuurlijk wel een boete krijgen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 22:39

Snap niet waar je het over hebt.
Het is toch algemeen bekend dat je een bekeuring kunt krijgen als je geen APK op je auto hebt of je die nou krijgt op dag 1 na het vervallen van de APK of na 6 weken. Geen APK is geen APK en dan is het gewoon betalen zo werk het in dit landje.
Niet helemaal waar... De eerste twee maanden na het verstrijken van de apktermijn krijg je geen automatische-registercontrole-boete, alleen als je gaat rijden kun je natuurlijk wel een boete krijgen. :wink:
Maar kennelijk heeft de topicstarter wel degelijk zo snel een 'registerboete' gekregen :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 22:50

Ik heb ook ooit na 1 maand al een "registerboete" gekregen.
En daartegen bezwaar maken is zinloos.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 23:07

Vreemd.. :? Zo is het mij door een RDW medewerker verteld namelijk.

Het is wel de APK vervaldatum die telt, overschrijfdatum heeft hier niks mee te maken. Het is niet zo dat je een auto met een half jaar verlopen apk kunt kopen en dan 2 maanden hebt om hem te maken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Richard Kremer
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: do jan 13, 2005 14:57
Locatie: Veendam

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

za mar 12, 2011 23:22

Vergeet niet dat ze bij de RDW ook niet stil zitten.
Zal niet lang meer duren dan heb je na 1 of 2 dagen de boete al in huis liggen.
ALFA loos

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 01:29

Je hebt het achtereenvolgens over het RDW en de Belastingdienst...NATUURLIJK GAAT HET OM GELDKLOPPERIJ! :wink:
Probeer je lidmaatschap maar eens op te zeggen.... :evil:

Voor wat betreft de bekeuring voor verlopen APK, de ervaring die ik er mee opgedaan heb is dat een verlopen APK geen probleem oplevert. Uiteraard wel even binnen de 8 weken blijven.
Echter word een wagen overgeschreven op naam, valt in bijna alle gevallen een aandenken in de bus. Zelfde lijkt ook op te gaan als je geflitst bent met een verlopen APK.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 02:21

Snap niet waar je het over hebt.
Het is toch algemeen bekend dat je een bekeuring kunt krijgen als je geen APK op je auto hebt of je die nou krijgt op dag 1 na het vervallen van de APK of na 6 weken. Geen APK is geen APK en dan is het gewoon betalen zo werk het in dit landje.
Als je de wagen APK wilt laten keuren moet hij eerst op kenteken staan, maar zodra hij op kenteken staat kan je een boete krijgen vanwegen een verlopen APK? Dat lees ik hier tenminste uit. Maar dat klopt dan toch niet, wat kan je dan doen om die boete te voorkomen?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 08:06

Giuliettaevo heeft gelijk. De datum waarop je APK verlopen is, is waar het om gaat. na 8 weken verlopen APK, krijg je ook een boete bij een registercontrole. Of de auto van eigenaar verandert nadat de APK is verlopen, is daarop niet van invloed.

Dit is geen geldklopperij (nouja, dat is het sowieso wel) omdat ze anders grappenmakers krijgen die elke maand hun auto op naam van hun partner zetten en weer terug, om automatische apk-boetes te voorkomen.

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 08:35

Snap niet waar je het over hebt.
Het is toch algemeen bekend dat je een bekeuring kunt krijgen als je geen APK op je auto hebt of je die nou krijgt op dag 1 na het vervallen van de APK of na 6 weken. Geen APK is geen APK en dan is het gewoon betalen zo werk het in dit landje.
Als je de wagen APK wilt laten keuren moet hij eerst op kenteken staan, maar zodra hij op kenteken staat kan je een boete krijgen vanwegen een verlopen APK? Dat lees ik hier tenminste uit. Maar dat klopt dan toch niet, wat kan je dan doen om die boete te voorkomen?
Direct na overschrijving schorsen die hap

Gebruikersavatar
brolli21
Moderator
Moderator
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 09:57

Het is tegenwoordig veranderd.

Een maand na het verlopen van de APK datum gaat er automatisch een prent de deur uit bij het RDW.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 10:08

Daar komt bij dat die 8 weken ook niet kloppen: op de dag van verlopen APK moet de auto gekeurd zijn.

Je krijgt (in normale situaties, niet in dit geval) minstens 6 weken van te voren bericht dat de auto gekeurd moet worden. Dit betekend dat je genoeg tijd hebt voor maken afspraak, keuren, reparatie en herkeuring..... (denken ze)

In dit geval zullen ze aanvoeren dat de auto eerst apk klaar had moeten zijn en zogauw de auto van kenteken was voorzien hooguit een dag later afgemeld en goedgekeurd had moeten zijn.

Sterkte met de afhandeling, zal zwaar worden als je er tegen in gaat.

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
de alfist
Full Member
Full Member
Berichten: 283
Lid geworden op: za jun 23, 2007 10:28
Locatie: drachtstercompagnie

RE: een geval van geld klopperij?!!!!!

zo mar 13, 2011 10:27

bij het RDW keurings station wisten ze niet hoe snel je hem moet keuren maar zei die hals je kan hem hier ook laten keuren
vroeger moest de auto ook apk gekeurd worden bij de RDW maar dat hoeft nu niet meer en schorsen kan niet want dan kun je niet naar de apk gaan ja op groene platen

ik heb beroep aan getekend zal wel niets helpen maar niet geschoten is altijd mis
dus een hoop gezeik en nu ook maar afwachten wanneer ze de bella belasting vrij gaan verklaren

ciao jan 8)
164 super 2.0 V6 turbo
alfa 90 2.0 V6 1985
fiat 500 L 1968

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”