Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: een geval van geld klopperij? (schorsing/apk)

vr apr 15, 2011 10:31

Nu weet ik ook wel, dat het soms niet lukt/ slecht uitkomt, etc........(en dat overkomt mij ook wel eens hoor ;) ) maar je mag toch echt tot 2 maanden voor het verstrijken van de apk vervaldatum al laten keuren, zonder dat de nieuwe keuringsdatum vervroegt wordt..... dus eigenlijk zijn jullie gewoon te laat met de keuringsperikelen begonnen. Wat kan je nu nog (vijf voor twaalf zeg maar) doen? Haasten en hopen, dat het goedkomt..... :oops:
Je hebt gelijk, wat betreft de twee maanden. Omdat ik het echt zeker wilde weten heb ik toch gebeld naar het informatienummer.
De wagen wordt niet gecontroleerd tot en met 2 maanden na vervaldatum APK.
Maar, er mag dan NIET met de wagen gereden worden. Doe je dat toch, dan krijg je wel een boete.

Dat ik tegen deze limiet aan loop heeft niets te maken met het te laat brengen, de wagen staat echt al twee weken bij de garage en is al voor een APK gegaan.
Daar werd ie afgekeurd op de remmen (scheef trekken). Dat ik de wagen niet twee maanden eerder breng heeft te maken met weersomstandigheden.

Het gebakje heeft veel tijd en aandacht nodig.
Te veel tijd en aandacht (lees geld)!

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: een geval van geld klopperij? (schorsing/apk)

vr apr 15, 2011 12:48

Dat ik tegen deze limiet aan loop heeft niets te maken met het te laat brengen, de wagen staat echt al twee weken bij de garage en is al voor een APK gegaan.
Daar werd ie afgekeurd op de remmen (scheef trekken). Dat ik de wagen niet twee maanden eerder breng heeft te maken met weersomstandigheden.
Stel dat je er mee rijd en je veroorzaakt een ongeluk, en er kan worden aangetoond dat jouw remmen niet functioneerden zoals het hoort, kan je voor alle kosten opdraaien. Ik zou zelf dat risico nooit willen lopen, weet uit ervaring dat een ongeluk in een klein hoekje zit, ben een keer aangereden op nog geen 300 meter van mijn vertrek punt af....

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

RE: een geval van geld klopperij? (schorsing/apk)

zo jun 26, 2011 20:44

Deze week de belastingdienst gebeld omdat ik naar een garagebedrijf wilde rijden voor de APK keuring terwijl de auto nog geschorst is.
Deze brief (klik) heb ik ontvangen.
Ik hoop dat het te lezen is. Met je browser kun je gewoonlijk inzoemen.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: een geval van geld klopperij? (schorsing/apk)

zo jun 26, 2011 20:59

Om dit gedoe te voorkomen heb ik altijd een oprijwagen of een autoambulance geregeld.
Scheelt hoop administratieve rompslomp ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”