Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 23:30

Laat maar
Laatst gewijzigd door Gordon op wo dec 08, 2010 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 23:42

Reifentest is inderdaad de feedback van delticom. Dat is een super-subjectieve site en ik zou die ook zeker niet gebruiken om m'n aankoop op te baseren. Er zijn diverse andere namen en licht gewijzigde sites, allemaal van delticom, die uit dezelfde database gegevens oplepelen.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 09:50

Reifentest.com is een site waar partikulieren hun ervaringen kunnen delen met de rest van de wereld. Dit zijn dus zeer subjectieve resultaten aangezien elk persoon eigenschappen van een band anders interpreteert .
Ziedaar de uitdaging: is het oordeel van iemand die zichzelf deskundig noemt betrouwbaarder dan het oordeel van iemand die het product daadwerkelijk gebruikt? Een test bestaat uit meer dan alleen het eindoordeel dat heel goed mogelijk een compleet andere weging hanteert dan dat jijzelf als belangrijk beschouwt.

Op het punt van prijs-kwaliteit kan een band van 1 Euro heel goed scoren, maar zou jij die dan onder je auto durven hangen?
Nee, ik gooi pertinent geen merken als Wanli, Roadstone, noem ze maar op ,onder mijn auto.
En als je bandentesten van de afgelopen jaren een beetje hebt gevolgd weet je dat deze banden zeer onder de maat scoren en dat zelfs bij alle bandenmaten . :wink:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 09:51

Reifentest is inderdaad de feedback van delticom. Dat is een super-subjectieve site en ik zou die ook zeker niet gebruiken om m'n aankoop op te baseren. Er zijn diverse andere namen en licht gewijzigde sites, allemaal van delticom, die uit dezelfde database gegevens oplepelen.
tyretest.com. Waar toevallig de Good-Year bovenaan staat. :whistle:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 12:26

Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 12:46

Hieronder een link naar map op mijn skydrive van hotmail, naar het "grote serieuse bandendruk en aslasten-spel", van waaruit je verder kunt navigeren naar meer mappen en ook het artikel "tire-pressure at reduced loads" wat ik net aanhaalde.
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live ... ndruk-spel
Als je daarmee speelt , zal blijken dat de druk zelfs enkele tienden veilig lager kan , om zo meer grip te krijgen.
Mogelijk geven daarom tegenwoordig winterbanden veel meer grip dan zomerbanden, omdat die minder grip verliezen bij hogere druk, dan zomerbanden.
Dat ga in vanavond even lekker bestuderen.
Heerlijk sommetjes.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 12:55

Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Voor mij wel. Want als leek moet ik toch ergens mijn keuze van laten afhangen.
Ik zoek naar de meeste punten voor de laagste prijs + als het even kan een lekker merk.
Mijn favorieten merken:
- Pirelli
- Kumho
- Michelin

Het is mij dan om het even of zo'n band nummer 1 of 3 is. Als de band maar niet onderaan het lijstje bungelt.
Hopelijk zijn de lijsten van autobandenmarkt, reifentest .e.d niet gebaseerd op "wie het meest betaalt, staat bovenaan".

Als een minder sexy merk als Wanli of Linglong bij de winterbanden toch hoog scoort en goedkoop zijn, dan ben ik geneigd om deze aan te schaffen.
Je rijdt er tenslotte maar een paar maanden mee.

Volgens mij heb ik verleden jaar op deze wijze een set Nankan's aangeschaft.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 15:03

Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Zegt helemaal niets , betekent daarom helemaal niets . Is er bij jou geen tussen in ? De Good-Year word bij Autovisie, ADAC en door particulieren goed getest. Wat is jouw redenatie dat zo'n band dan niet goed hoeft te zijn?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 15:53

Dat een merk/type hoog scored op die reifentest en aanverwante sites, zegt niets over de band. Dat betekent niet dat de band dus slecht is, of juist goed, als ie slecht op zo'n site beoordeeld wordt. Het betekent vooral helemaal niets. Wie er daar bovenaanstaat, betekent daarom ook helemaal niets.
Voor mij wel. Want als leek moet ik toch ergens mijn keuze van laten afhangen.
Ik zoek naar de meeste punten voor de laagste prijs + als het even kan een lekker merk.
Mijn favorieten merken:
- Pirelli
- Kumho
- Michelin

Het is mij dan om het even of zo'n band nummer 1 of 3 is. Als de band maar niet onderaan het lijstje bungelt.
Hopelijk zijn de lijsten van autobandenmarkt, reifentest .e.d niet gebaseerd op "wie het meest betaalt, staat bovenaan".

Als een minder sexy merk als Wanli of Linglong bij de winterbanden toch hoog scoort en goedkoop zijn, dan ben ik geneigd om deze aan te schaffen.
Je rijdt er tenslotte maar een paar maanden mee.


Volgens mij heb ik verleden jaar op deze wijze een set Nankan's aangeschaft.
Geloof me . Een Wanli, Milestone,Maxxis e.d. zullen niet bovenaan zo'n lijstje staan. Iedereen let op z'n centen maar niet iedereen zal daardoor de zelfde keuze maken. De een kiest uit de bovenste 3 uit de test en dan de goedkoopste, de ander zakt nog een beetje en kiest tussen de nrs. 5,6 en 7 .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 16:08

't is ook nog eens altijd een momentopname ;
't ene merk heeeft net een nieuwe band uit en 't andere merk komt volgend jaar met een nieuwe een 5 jaar oud product aflossen... wedden dat die nieuwe beter is...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 16:40

Geloof me . Een Wanli, Milestone,Maxxis e.d. zullen niet bovenaan zo'n lijstje staan. Iedereen let op z'n centen maar niet iedereen zal daardoor de zelfde keuze maken. De een kiest uit de bovenste 3 uit de test en dan de goedkoopste, de ander zakt nog een beetje en kiest tussen de nrs. 5,6 en 7 .
Dit is toch niet slecht?
http://www.reifendirekt.de/review/107/N ... stcom.html
en deze
http://www.reifendirekt.de/review/107/N ... stcom.html
Maar deze gegevens zouden waardeloos zijn?
Misschien wel want als je even een andere tester aanklikt (ADAC, TCS, Wirtschaft en OAMTC), dan komen er hele andere beoordelingen uit.
Namelijk hele slechte.
http://www.reifendirekt.de/review/107/N ... _adac.html
Mogelijk heeft Wizzman toch gelijk en kun je blijkbaar niet blind op een test afgaan.

Maar als ADAC, ANWB of AutoVisie een uitspraak doet, dan ga ik er wel vanuit dat deze klopt.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op ma dec 06, 2010 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 16:52

Laat maar
Laatst gewijzigd door Gordon op wo dec 08, 2010 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 17:06

Maar Gordon, je kunt toch onmogelijk zelf eerst vijf verschillende banden uitproberen voordat je definitief tot kopen overgaat?
Met andere woorden, ook jij moet toch ergens je keuze op baseren, anders dan je eigen ervaringen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 17:14

Reifentest doet zelf geen enkele test. Het is puur wat mensen die dat interessant vinden om te doen, als oordeel geven op zo'n website. Als Merk X 200 man heeft gevraagd om hun band bovenin die score te krijgen, zal ze dat lukken (geenstijl pollfucken, maar dan commercieel). Het is net het eurovisie songfestival, je hoeft helemaal niet de beste zanger(es) of act te zijn om daar hoog te scoren. Daarom zou ik absoluut geen enkele waarde hechten aan wat reifentest voor waardering aan banden geeft. Dat betekent niet dat een band die bij reifentest veel sterren krijgt ze niet zou verdienen, maar wel dat ze geen waarde hebben, want een slechte band die toevallig goedkoop was, of die door de importeur/fabrikant gepollfucked is, kan ook veel sterren krijgen.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

ma dec 06, 2010 17:26

Laat maar
Laatst gewijzigd door Gordon op wo dec 08, 2010 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”