Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 02:24

Beste Winterband : Vredestein Snowtrac 3
Bron? Zit net een test in Autovisie te lezen waarin de Good-Year Ultragrip 7 de beste winterband is en de Vredestein op plek 7 eindigt. (van de 10) .
Dat het subjectief is zijn de meningen over verdeeld. Ik zou altijd de winnaar kiezen. Zo kan je het altijd wel moeilijker maken dan het is. Denk jij echt dat als je een noodstop in sneeuw moet maken dat die tiende extra voorkomen had dat je die fietser raakte ? Geef mij maar gewoon de testwinnaar met de juiste bandenspanning en iemand met gezond verstand achter het stuur.
Volgens mij zit je zelf net te bewijzen hoe subjectief deze tests zijn, of denk je dat Diele zijn lijstje uit z'n duim zit te zuigen? :wink:
Verder, als een tiende bandenspanning enig verschil maakt, kan het natuurlijk ook het verschil betekenen tussen een fietser raken of nog net op tijd stil staan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 08:59

Vorig jaar testten ze een Marangoni die al een jaar niet meer werd gemaakt....... Hoe subjectief kan je zijn als je een band afkraakt.
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 11:49

Beste Winterband : Vredestein Snowtrac 3
Bron? Zit net een test in Autovisie te lezen waarin de Good-Year Ultragrip 7 de beste winterband is en de Vredestein op plek 7 eindigt. (van de 10) .
Dat het subjectief is zijn de meningen over verdeeld. Ik zou altijd de winnaar kiezen. Zo kan je het altijd wel moeilijker maken dan het is. Denk jij echt dat als je een noodstop in sneeuw moet maken dat die tiende extra voorkomen had dat je die fietser raakte ? Geef mij maar gewoon de testwinnaar met de juiste bandenspanning en iemand met gezond verstand achter het stuur.
Volgens mij zit je zelf net te bewijzen hoe subjectief deze tests zijn, of denk je dat Diele zijn lijstje uit z'n duim zit te zuigen? :wink:
Verder, als een tiende bandenspanning enig verschil maakt, kan het natuurlijk ook het verschil betekenen tussen een fietser raken of nog net op tijd stil staan.
Ik vroeg om de bron aangezien ik meerdere test heb gelezen de laatste tijd waarin de Good-Year altijd in de top staat. . En een tiende verschil in bandenspanning maakt geen verschil in noodsituaties, hoe naief kan je zijn ?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 12:27

Een tiende bandenspanningsverschil kan net het verschil zijn tussen blokkeren en grip. Zeker als je geen ABS hebt, maakt dat uit, want zodra je de grip kwijt bent, schiet je tientallen meters verder door. Verder kan een tiende bar bandenspanningsverschil al snel een paar meter uitmaken bij stops van 80 of 100 km/h als je wel in allebei de gevallen je grip houdt. Als je het niet gelooft zou ik het vooral gaan uitproberen met je eigen banden. Doe wel per spanning een meting of 10 en gebruik een performancebox of driftbox of zoiets. Rem van ruim meer dan de snelheid waar vanaf je wilt meten, dus als je vanaf 80 wilt meten, meet dan vanaf 100 en ga tellen vanaf 80 km/h. Zo pak je dingen als "reactievermogen" en dergelijke niet mee in je meting. Als je dit goed doet, zal je minder dan 2 meter verschil krijgen in alle 10 je metingen.

De juiste bandenspanning is afhankelijk van een boel omstandigheden, waaronder het merk en type band, het gewicht van de auto, de buitentemperatuur en hoe hard je denkt te gaan rijden. Als een fabrikant van een auto een bepaalde bandenspanning adviseert, is dat voor de band waarmee de auto de fabriek verlaat. Als je een ander merk band op de auto gaat zetten, zal het goed kunnen dat deze band beter presteert als je hem op een andere spanning oppompt. Ik ben tot nu toe nog geen enkele test tegengekomen waarbij vermeld staat dat ze bij elke band hebben getest of dit uitmaakt en welke spanning ze vervolgens gekozen hebben. Tegenwoordig zie je wel eens een test waarbij de betrouwbaarheid van de band bij te lage spanning en te hoge snelheid wordt meegenomen, maar dat gaat om extreme gevallen en dan over of de band klapt of niet.

Het feit dat banden die niet meer geproduceerd worden kennelijk lage prestaties scoren, betekent dat modernere banden kennelijk beter presteren dan oudere modellen. Of is het de veroudering na produktie die zo snel gaat? Ik beide gevallen zou het dus onverstandig zijn om banden die ouder zijn dan een jaar of 5 (??) op je auto te laten zitten. Je zou deze voor een nieuw uitgekomen model moeten vervangen, om zeker te weten dat je vers rubber hebt en de laatste techische ontwikkelingen zijn toegepast.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 12:37

Bron? Zit net een test in Autovisie te lezen waarin de Good-Year Ultragrip 7 de beste winterband is en de Vredestein op plek 7 eindigt. (van de 10) .
Dat het subjectief is zijn de meningen over verdeeld. Ik zou altijd de winnaar kiezen. Zo kan je het altijd wel moeilijker maken dan het is. Denk jij echt dat als je een noodstop in sneeuw moet maken dat die tiende extra voorkomen had dat je die fietser raakte ? Geef mij maar gewoon de testwinnaar met de juiste bandenspanning en iemand met gezond verstand achter het stuur.
Volgens mij zit je zelf net te bewijzen hoe subjectief deze tests zijn, of denk je dat Diele zijn lijstje uit z'n duim zit te zuigen? :wink:
Verder, als een tiende bandenspanning enig verschil maakt, kan het natuurlijk ook het verschil betekenen tussen een fietser raken of nog net op tijd stil staan.
Ik vroeg om de bron aangezien ik meerdere test heb gelezen de laatste tijd waarin de Good-Year altijd in de top staat. . En een tiende verschil in bandenspanning maakt geen verschil in noodsituaties, hoe naief kan je zijn ?
Als je kunt lezen ben je in het voordeel....

Als een tiende bandenspanning enig verschil maakt, maakt het ook verschil in noodsituaties. Waarom zou een noodsituatie een verschil wegvlakken? Een noodsituatie vergroot verschillen juist uit!

Verder, over naïef gesproken, hoe kan een bandentest nou puur objectief zijn? Dat heeft niets met meningen te maken, dat is gewoon onmogelijk. Naast wat al door Whizzman is aangegeven, dat de auto waarmee getest wordt verschil kan maken en dat de ene bandenmaat de andere niet is, dat het dus zeer goed mogelijk is dat de winnaar van 185/65 R14 ergens op de 10e plek uitkomt in een test van 225/45 R17, is het bepalen van de eindscore al per definitie subjectief. Ga maar na wat er allemaal wordt getest. Gedrag bij accelereren, bij remmen, bij bochten, comfort, gelujidsproductie, rolweerstand. Score op droog wegdek, nat wegdek, in de sneeuw, op het ijs, bij hogere temperaturen, bij lagere temperaturen. De beslissing hoe zwaar je de verschillen per onderdeel beoordeelt en voor welk gedeelte je alles laat meewegen in de eindscore is per definitie subjectief.

Als de Goodyear vaak als winnaar uit tests komt, is het ongetwijfeld een erg goede winterband. Maar dat betekent nog niet dat hij ook voor iedereen en in alle situaties altijd de beste moet zijn.

Dus als jij gewoon voor de winnaar van de test gaat, is dat natuurlijk je goed recht (verder dan deze testuitslagen kijk ik zelf ook niet), maar ga nou niet lopen doen alsof dat de hoogste wijsheid is, want dat is het niet.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 12:59

Waar claim ik dat mijn zienswijze de hoogste wijsheid is en waar zeg ik dat deze testen puur objectief zijn? Testen worden meestal gedaan met middenklasse auto's met voorwielaandrijving met ABS. Een type auto waar elk merk wel in vertegenwoordigd is. Auto Motor und Sport doet meestal dan nog een test met een BMW. De A-merken komen over het algemeen altijd goed uit de test. Met Good-Year, Michelin en Pirelli toch meestal wel bovenin. Maar waar praten we over als je weet dat de meeste Nederlanders in de winter gewoon op zomerbanden rijden en tijdens sneeuwdagen heel Nederland ophouden.
Fijn dat het mijn goed recht is om de testwinaar te kiezen . Ik voel het in ieder geval als mijn plicht om in ieder geval op een winterband te rijden ipv op een zomerband ook al is deze dan wat lager geeindigd in de test. :roll:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 13:50

Waar claim ik dat mijn zienswijze de hoogste wijsheid is en waar zeg ik dat deze testen puur objectief zijn? Testen worden meestal gedaan met middenklasse auto's met voorwielaandrijving met ABS. Een type auto waar elk merk wel in vertegenwoordigd is. Auto Motor und Sport doet meestal dan nog een test met een BMW. De A-merken komen over het algemeen altijd goed uit de test. Met Good-Year, Michelin en Pirelli toch meestal wel bovenin. Maar waar praten we over als je weet dat de meeste Nederlanders in de winter gewoon op zomerbanden rijden en tijdens sneeuwdagen heel Nederland ophouden.
Fijn dat het mijn goed recht is om de testwinaar te kiezen . Ik voel het in ieder geval als mijn plicht om in ieder geval op een winterband te rijden ipv op een zomerband ook al is deze dan wat lager geeindigd in de test. :roll:
Als je zegt dat de meningen erover verdeeld zijn dat de tests subjectief zijn, zeg je dat jij ze objectief vind, of niet? En op het moment dat iemand verder kijkt dan jij en je zegt dan dat hij het moeilijker maakt dan het is en dat die ene meter echt het verschil niet zal maken, claim je dat jij het bij het juiste einde hebt en hij niet. Toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 14:23

Nee, ik heb het hier over een testresultaat van Autovisie, niet mijn test. Als ik zeg dat de meningen verdeeld zijn zegt dat toch niks over mijn mening hierover. Als jij denkt dat de tiende lagere of hogere bandenspanning verschil maakt bij een volle remactie in sneeuw moet je dat zeker denken. Ik denk namelijk van niet. Dus hebben we allebei een mening en hebben we allebei de wijsheid niet in pacht. Ik kies voor de testwinnaar en jij komt met allerlei bijzaken waarin je claimt dat de nr 10 (die echt slecht was) bij een andere bandenmaat misschien wel testwinnaar word. Tja, ik ben dan uitgepraat. Rij jij uberhaupt op winterbanden? Zo ja, dan weet je dat dit veel beter rijd en remt in sneeuw . Zo nee,kies alsjeblieft welke band dan ook uit de test van Autovisie want het is in ieder geval beter dan een zomerband ongeacht de maat .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 15:50

Nee, ik heb het hier over een testresultaat van Autovisie, niet mijn test. Als ik zeg dat de meningen verdeeld zijn zegt dat toch niks over mijn mening hierover. Als jij denkt dat de tiende lagere of hogere bandenspanning verschil maakt bij een volle remactie in sneeuw moet je dat zeker denken. Ik denk namelijk van niet. Dus hebben we allebei een mening en hebben we allebei de wijsheid niet in pacht. Ik kies voor de testwinnaar en jij komt met allerlei bijzaken waarin je claimt dat de nr 10 (die echt slecht was) bij een andere bandenmaat misschien wel testwinnaar word. Tja, ik ben dan uitgepraat. Rij jij uberhaupt op winterbanden? Zo ja, dan weet je dat dit veel beter rijd en remt in sneeuw . Zo nee,kies alsjeblieft welke band dan ook uit de test van Autovisie want het is in ieder geval beter dan een zomerband ongeacht de maat .
Dit gaat helemaal nergens meer over...
1) Ik heb het nooit over "jouw test" gehad. Dit gaat over bandentests in het algemeen (en dus ook over die van Autovisie).
2) Whizzman zegt dat bandentests subjectief zijn en daarop antwoord jij dat de meningen daarover verdeeld zijn terwijl je het zelf gewoon met hem eens bent? Dat zal toch niet? Met andere woorden, natuurlijk zegt het wel wat over jouw mening.
3) Ik claim helemaal niet dat de slechtste band uit de Autovisie test ergens anders de winnaar kan worden. Dat zou onzin zijn. Lezen please.
4) Dat ik op winterbanden rijd heeft hier niets mee te maken en dat winterbanden veel beter zijn in sneeuw dan zomerbanden ook niet.

Nogmaals: ik val je keuze helemaal niet aan. Goed dat je op winterbanden rijdt en goed dat je je best doet een goede winterband uit te kiezen. Ik heb zelfs gezegd dat ik mijn keuze ook zo maak, omdat ik niet de kennis heb om verder te kijken. Is niets mis mee, alleen ga ik niet lopen beweren dat iemand die die kennis wel heeft onzin loopt te spuien. En dat is alles waar het om gaat. Zullen we er verder nu maar een punt achter zetten?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

jadatis

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 17:23

Een tiende bandenspanningsverschil kan net het verschil zijn tussen blokkeren en grip. Zeker als je geen ABS hebt, maakt dat uit, want zodra je de grip kwijt bent, schiet je tientallen meters verder door. Verder kan een tiende bar bandenspanningsverschil al snel een paar meter uitmaken bij stops van 80 of 100 km/h als je wel in allebei de gevallen je grip houdt.
De juiste bandenspanning is afhankelijk van een boel omstandigheden, waaronder het merk en type band, het gewicht van de auto, de buitentemperatuur en hoe hard je denkt te gaan rijden. Als een fabrikant van een auto een bepaalde bandenspanning adviseert, is dat voor de band waarmee de auto de fabriek verlaat. Als je een ander merk band op de auto gaat zetten, zal het goed kunnen dat deze band beter presteert als je hem op een andere spanning .....en de laatste techische ontwikkelingen zijn toegepast.
De adviesdrukken die je bij nieuwe europese auto's krijgt zijn vaak dusdanig hoog, dat je wel heel erg verkeerd overbelaad, om schade aan de banden te krijgen.
Ik houdt me sinds 2007 bezig met het uit en omrekenen van bandendruk , met gebruikmaking van de formule en sijsteem, die de banden- en auto- fabrikanten zelf ook nog gebruiken. Belangrijk daarin is het gewicht op de band en de snelheid waarmee je rijdt ( en ook, maar zelden toegepast, de camber-hoek van de banden, uitlijning). En deze formule rekent de minimale druk uit, waarbij geen schade aan de banden optreedt, zo is de bedoeling.
Door de ingevoerde gewichten veilig hoger te houden dan voor het genoemde gebruik, krijg je dus de adviesdruk op de stikker.
Vroeger werdt daar voor normaal gebruik een door de fabrikant bepaald gewicht op de assen ingevoerd, voor 3 personen en een beetje vracht.
Tegenwoordig is normaal gebruik voor 4 personen en vracht , en worden daarvoor de maximaal toelaatbare aslasten ingevoerd.
Te herkennen meestal aan dat de druk achter hoger is dan voor, terwijl de oude normale druk voor hoger dan achter ( voor zwaarder dan achter door motor voorin.).
De formule is hetzelfde gebleven, hoewel die ook voor verbetering vatbaar is, daar heb ik al een artikel over gelezen,maar de gewichten die ingevoerd worden zijn na <> 2000 veranderd. Achter wordt vaak zelfs de maximum druk van de band toegepast.
Hieronder een link naar map op mijn skydrive van hotmail, naar het "grote serieuse bandendruk en aslasten-spel", van waaruit je verder kunt navigeren naar meer mappen en ook het artikel "tire-pressure at reduced loads" wat ik net aanhaalde.
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live ... ndruk-spel
Als je daarmee speelt , zal blijken dat de druk zelfs enkele tienden veilig lager kan , om zo meer grip te krijgen.
Mogelijk geven daarom tegenwoordig winterbanden veel meer grip dan zomerbanden, omdat die minder grip verliezen bij hogere druk, dan zomerbanden.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 19:57

Nee, ik heb het hier over een testresultaat van Autovisie, niet mijn test. Als ik zeg dat de meningen verdeeld zijn zegt dat toch niks over mijn mening hierover. Als jij denkt dat de tiende lagere of hogere bandenspanning verschil maakt bij een volle remactie in sneeuw moet je dat zeker denken. Ik denk namelijk van niet. Dus hebben we allebei een mening en hebben we allebei de wijsheid niet in pacht. Ik kies voor de testwinnaar en jij komt met allerlei bijzaken waarin je claimt dat de nr 10 (die echt slecht was) bij een andere bandenmaat misschien wel testwinnaar word. Tja, ik ben dan uitgepraat. Rij jij uberhaupt op winterbanden? Zo ja, dan weet je dat dit veel beter rijd en remt in sneeuw . Zo nee,kies alsjeblieft welke band dan ook uit de test van Autovisie want het is in ieder geval beter dan een zomerband ongeacht de maat .
Dit gaat helemaal nergens meer over...
1) Ik heb het nooit over "jouw test" gehad. Dit gaat over bandentests in het algemeen (en dus ook over die van Autovisie).
2) Whizzman zegt dat bandentests subjectief zijn en daarop antwoord jij dat de meningen daarover verdeeld zijn terwijl je het zelf gewoon met hem eens bent? Dat zal toch niet? Met andere woorden, natuurlijk zegt het wel wat over jouw mening.
3) Ik claim helemaal niet dat de slechtste band uit de Autovisie test ergens anders de winnaar kan worden. Dat zou onzin zijn. Lezen please.
4) Dat ik op winterbanden rijd heeft hier niets mee te maken en dat winterbanden veel beter zijn in sneeuw dan zomerbanden ook niet.

Nogmaals: ik val je keuze helemaal niet aan. Goed dat je op winterbanden rijdt en goed dat je je best doet een goede winterband uit te kiezen. Ik heb zelfs gezegd dat ik mijn keuze ook zo maak, omdat ik niet de kennis heb om verder te kijken. Is niets mis mee, alleen ga ik niet lopen beweren dat iemand die die kennis wel heeft onzin loopt te spuien. En dat is alles waar het om gaat. Zullen we er verder nu maar een punt achter zetten?
Dat jij zegt dat de Good-Year hoogstwaarschijnlijk gewoon een goede winterband is ,is voor mij de essentie van heel deze discussie. Bij jou blijkbaar niet . punt
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 20:26

Laat maar
Laatst gewijzigd door Gordon op wo dec 08, 2010 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 20:40

Dat jij zegt dat de Good-Year hoogstwaarschijnlijk gewoon een goede winterband is ,is voor mij de essentie van heel deze discussie. Bij jou blijkbaar niet . punt
Volgens reifentest.com, die al heel wat jaartjes langer banden test dan Autovisie, is de Michelin Alpin de beste band :whistle:

Het aardige van reifentest.com is dat je daar afhankelijk van de bandenmaat die je invoert ook geheel andere testresultaten te zien krijgt. Kosta heeft dus wel degelijk gelijk dat bandenmaat, en hoogstwaarschijnlijk dus ook de auto, invloed heeft op de prestaties van de band. Als je "de beste" wil hebben zal je dus ook de testauto erbij moeten kopen; waarschijnlijk een Astra...
Ik geef toe, het begint verwarrend te worden, maar je bedoelt "Whizzman heeft wel degelijk gelijk"... :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 21:53

Reifentest.com is een site waar partikulieren hun ervaringen kunnen delen met de rest van de wereld. Dit zijn dus zeer subjectieve resultaten aangezien elk persoon eigenschappen van een band anders interpreteert .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: alternatief voor winterbanden en sneeuwkettingen?

zo dec 05, 2010 23:07

Laat maar
Laatst gewijzigd door Gordon op wo dec 08, 2010 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”