Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vragen over het forum

zo apr 19, 2015 20:00

Kennelijk is het eerste probleem dus heel simpel op te lossen als ik naar de reactie van robkg kijk. Het lijkt er alleen op dat niemand van het forum zelf nog naar dit topic kijkt. Ik dus even op zoek naar een contactpagina, maar de verwijzing daarnaar in de FAQ worstelt met hetzelfde probleem, oh wrede ironie. PB-tje naar Ronnie dan maar.
Dat is gekomen door de migratie naar de nieuwe PHPBB3 forum software.

Links verwijzend naar een specifieke posting werken nog wel, links verwijzend naar een positie op een pagina niet meer.

Het laat zich raden dat herstel een monsterklus is.
Klopt niet helemaal Hans. De "t=99&start=9999" werkt zeker nog wel. Het probleem is dat het forum tegenwoordig "forum.alfaclub.nl/viewtopic.php" verwacht in plaats van het oude "www.alfaclub.eu/phpbb/viewtopic.php". Zie de twee links hieronder uit het miniaturentopic. Ik ben er alleen redelijk zeker van dat deze wijziging heel wat ouder is dan de overgang naar PHPBB3. Er zal vermoedelijk een redirect actief zijn geweest die dit opving.

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=54&start=6058
http://www.alfaclub.eu/phpbb/viewtopic. ... start=1964

Het goede nieuws is dus dat het aanpassen van alle index-topics niet zo ingewikkeld is als je dacht: Overnemen in bijv. Word, zoeken en vervangen en terugplaatsen. Alleen moet dat natuurlijk wel per index-topic en er zijn er nogal wat: vaste-topics, miniaturen, boeken, veel van de topics over een specifiek model... En ze worden door verschillende mensen beheerd, waarvan sommigen misschien niet eens meer op het forum actief zijn. Ik hoop dus (zonder al te veel technische kennis over dit onderwerp) dat het nóg veel minder ingewikkeld is om 'gewoon' de redirect weer in te stellen. Misschien dat daar even naar kan worden gekeken.

En zoals je hebt kunnen lezen is het probleem met de doorverwijzingen naar de oude forumtopics van heel andere aard. Het moet niet al te lastig zijn om hierover ofwel terug te melden dat alles weg is (wat ik niet hoop), ofwel deze map weer toegankelijk te maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Vragen over het forum

di mei 19, 2015 22:07

Kennelijk is het eerste probleem dus heel simpel op te lossen als ik naar de reactie van robkg kijk. Het lijkt er alleen op dat niemand van het forum zelf nog naar dit topic kijkt. Ik dus even op zoek naar een contactpagina, maar de verwijzing daarnaar in de FAQ worstelt met hetzelfde probleem, oh wrede ironie. PB-tje naar Ronnie dan maar.
Bij dezen gefixt.
:thumbs: Thanks Ronnie!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

ma jun 15, 2015 13:05

Links naar externe sites openen ineens in hetzelfde tabblad i.p.v. in een nieuw tabblad. Kan die instelling teruggezet worden naar hoe het was?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

ma jun 15, 2015 13:16

Links naar externe sites openen ineens in hetzelfde tabblad i.p.v. in een nieuw tabblad. Kan die instelling teruggezet worden naar hoe het was?
Idd, graag!
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Vragen over het forum

ma jun 15, 2015 14:54

Links naar externe sites openen ineens in hetzelfde tabblad i.p.v. in een nieuw tabblad. Kan die instelling teruggezet worden naar hoe het was?
Ha, en ik dacht al dat ik hier iets verkloot had... #-o

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

wo jun 17, 2015 17:41

Bij mij gaan de externe links in deze posting 'fout'.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

wo jun 17, 2015 18:03

Het is inderdaad niet altijd, een link naar marktplaats wordt in hetzelfde tabblad geopend, als je het dan gezien hebt en wegklikt is opeens het forum weg :D
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=11&t=75095

edit: en bovenstaande link naar het forum zelf ook in hetzelfde tabblad en die van dinky niet!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

wo jun 17, 2015 21:23

Heb de code aangepast zodat ook automatische links worden geopend in een nieuwe tab dit geld overigens alleen voor nieuwe berichten. Bij de reeds geplaatste berichten dient de link te worden aangepast.
:thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

wo jun 17, 2015 23:13

Heb de code aangepast zodat ook automatische links worden geopend in een nieuwe tab dit geld overigens alleen voor nieuwe berichten. Bij de reeds geplaatste berichten dient de link te worden aangepast.
Top, dankjewel!
En ik zal een volgende keer eraan proberen te denken erbij te melden waar het probleem optreedt :oops:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Vragen over het forum

do jun 25, 2015 04:56

Ik had mijn onderschrift gewijzigd, maar nu worden BBcodes niet meer omgezet.
En BBcodes staan ook uit in mijn profiel, en ik kan zo snel niet vinden hoe ik ze weer aanzet.

Check mijn onderschrift om te zien hoe het is geworden.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Vragen over het forum

do jun 25, 2015 19:42

Gebruikerspaneel -> Foruminstellingen -> Wijzig berichtstandaarden = Schakel BBCode in
Die staat bij mij aan. Maar op de pagina

Gebruikerspaneel -> Profiel -> Wijzig onderschrift blijft onder de lijst smilies de volgende tekst staan:

BBCode staat UIT
Smilies staan AAN

En de BBCode wordt nog steeds niet omgezet.
Ik heb ook geporbeerd om BBCode even uit en daarna weer aan te zetten hielp maar dat was niet zo.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

vr jun 26, 2015 00:06

Ik heb Kitaro's onderschrift even gekopieerd en geplakt in mijn eigen profiel, en ondervind hetzelfde probleem.
Vervolgens mijn oude onderschrift weer teruggezet (ook met BB-codes, voor tekstkleur en lettergrootte) en die BB-codes werken nu ook niet meer. Ik heb mijn onderschrift tijdelijk maar even weggehaald.
Ook bij mij "BBcode staat uit" in het scherm bij het wijzigen van het onderschrift, ondanks dat het bij de berichtstandaarden staat ingeschakeld.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: Vragen over het forum

vr jun 26, 2015 19:47

Klopt, bedankt voor het repareren!

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

za jun 27, 2015 13:10

:thumbs:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

za sep 12, 2015 20:38

Sinds een tijdje merk ik dat foto's die origineel een groot formaat hebben, op het forum afgekapt worden aan de rechterkant. ik heb het net nog geprobeerd en een foto van 1800 breed en 822 hoog vanaf mijnalbum.nl wordt aan de rechterzijde afgekapt tot 739 breed en 822 hoog. Ik dacht dat voorheen de limiet 750x500 was. Klikken op de foto opent wel het originele formaat. Ik heb windows 7 en chrome browser. Op mijn Android mobiel gaat het wel goed en zie ik een verkleinde foto met wel alles er op.
Aanvulling: met IE op windows 7 gaat het ook goed, het ligt dus aan chrome.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”