Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

zo jul 10, 2016 23:16

Ben ik nu echt de enige die de nieuwe layout nog steeds verschrikkelijk vindt?!

Veel en veel te licht, ipv een bouwlamp bij het schilderen, kan ik tegenwoordig mijn monitor met dit forum erop gebruiken...

En jammer dat er bijna overal op geantwoord wordt, behalve als het om het uiterlijk van het forum gaat...
Omdat het een persoonlijke voorkeur betreft kan ik er niet zo heel veel mee.
Heb net een screenshot gemaakt en geopend in photoshop, de kleurwaarde van de letters is RGB 85 85 85, dit zou gewoon 0 0 0 moeten zijn, geen grijs/wit maar gewoon zwart/wit, is veel duidelijker en ik snap niet wat dat met persoonlijke voorkeur te maken heeft.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 07:51

Dankje voor je reactie Bert , het is ook niet dat ik zomaar ff mijn gal loop te spugen hier.

Ben ik dan echt de enige verder die de achtergrond TE vel vindt :?:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 07:58

Zoveel mensen, zoveel meningen.....

En vaak zijn het alleen de klagers die je dan hoort.
En als je een stemming houdt, dan zullen alleen de tegenstanders meedoen,
kijk maar naar de brexit en oekraine.......

Ik vind de layout prima zo. Veel meer van deze tijd.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 12:22

Ben ik nu echt de enige die de nieuwe layout nog steeds verschrikkelijk vindt?!

Veel en veel te licht, ipv een bouwlamp bij het schilderen, kan ik tegenwoordig mijn monitor met dit forum erop gebruiken...

En jammer dat er bijna overal op geantwoord wordt, behalve als het om het uiterlijk van het forum gaat...
Omdat het een persoonlijke voorkeur betreft kan ik er niet zo heel veel mee.
Heb net een screenshot gemaakt en geopend in photoshop, de kleurwaarde van de letters is RGB 85 85 85, dit zou gewoon 0 0 0 moeten zijn, geen grijs/wit maar gewoon zwart/wit, is veel duidelijker en ik snap niet wat dat met persoonlijke voorkeur te maken heeft.
+1
Contrast is echt veel te laag. Met daarop nog eens kleine letters.
Goed, ik zal wel een ouwe lul zijn met matige ogen, maar daar zwerven er hier op dit forum denk ik meer van rond.
Ook zal mijn monitor geen top model zijn. Maar dit is echt zo ongeveer de enige site waar ik moeite met lezen heb. Sites als volkskrant, nu, buienradar, webwereld, telegraaf is allemaal geen probleem. En daar zitten ook sites met wat lager contrast tussen en ook sites met kleine letters, alleen geen van die sites heeft de combinatie.

En inderdaad jammer dat op dit punt nog steeds niet is ingegaan ondanks meerdere meldingen. Natuurlijk is een groot deel van opmaak afhankelijk van persoonlijke voorkeuren, maar leesbaarheid van een letter lijkt mij een wat objectiever punt.

Ook het testje met het screenshot eens gedaan. Moest daarbij wel eerst tot 200% inzoomen, anders zijn de letters zo klein dat de anti-aliasing nagenoeg geen punt van de tekst in de originele kleur laat. En dan kom ik zelfs op een kleur 108,108,108 (6c6c6c) voor de letters, nog een tintje lichter dus.

Edit: De onderschriften zijn overigens nog een stukje lichter (156,156,156 oftewel 9c9c9c). Nu is het wel leuk dat er een alfa type als kleur gekozen is, maar dan zie ik wel liever een 33 of 75. ;-)
En de 'edit' melding wordt wel heel erg subtiel met z'n 189,189,189 op 249,249,249. Op mouse-over springt het rood er dan wel weer uit.
Laatst gewijzigd door Stef33 op ma jul 11, 2016 21:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 13:24

Beste Marley164 & Stef33,

Ik ben het roerend met jullie eens.
Sinds de layout-verandering van dit forum kom ik hier niet zo vaak meer.
Ik voel me hier niet meer echt thuis.
Het bestuur en/of de moderatoren trekken zich van onze mening toch niets aan,
maar laat ik me hier nog maar eens voorzichtig uitdrukken.
Dit forum is beduidend slechter geworden, zo niet een stuk minder interessant
om het nog regelmatig te bezoeken.
Uiteraard heb ik wel alle lof en respect voor de energie die de vrijwillige beheerders in dit forum steken.
Laatst gewijzigd door dirk stegeman op do jul 28, 2016 17:46, 3 keer totaal gewijzigd.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 13:49

Beste Dirk,

Daar ben ik het dan weer niet zo mee eens. Ik denk dat we nog best van geluk mogen spreken dat er een aantal vrijwilligers behoorlijk wat tijd en moeite in het forum steekt. En ik denk ook niet dat 'het bestuur' zich hier direct in mengt. En lees dit draadje eens een stukje terug, volgens mij wordt er toch behoorlijk in gegaan op allerlei punten van kritiek/verbetering. Alleen nou net niet op het contrast puntje. ;-)

Dat jij je bij de nieuwe opmaak niet thuis voelt is jammer, maar dat gaat m.i. toch weer richting persoonlijke voorkeuren. Die hele wijziging had voor mij ook niet gehoeven, maar het went ook wel weer. Als het tenminste wel goed leesbaar wordt!

Het oogt nu wel allemaal meer van deze tijd en dat vinden sommigen juist weer fijn. Waarschijnlijk is de wijziging vooral ingezet om het geheel onderhoudbaar te maken/houden.

Wat mij betreft mag het forum ook verhuizen naar een usenet groep, gewoon in een tekst console, maar daar zullen ook wel weer bezwaren tegen zijn. :-)
Laatst gewijzigd door Stef33 op ma jul 11, 2016 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 13:57

Volgens mij nog niet eerder benoemd, maar sinds de update is dit probleem ook weer aanwezig:
Links naar externe sites openen ineens in hetzelfde tabblad i.p.v. in een nieuw tabblad. Kan die instelling teruggezet worden naar hoe het was?
Dit is een persoonlijke instelling die je op je eigen computer kunt instellen. Ik gebruik bijvoorbeeld de middelste muisknop om pagina`s in een aparte tab te openen.
Dat van die middelste muisknop is voor mij nieuw en blijkt inderdaad bij mijn pc ook te werken. Tot nu toe gebruikte ik altijd rmb->koppeling openen in nieuw tabblad, als ik eraan denk dat de linker muisknop in de gegeven situatie niet handig is.
Maar toch: bij ongeveer alle andere fora ter wereld werkt het zo dat links naar externe sites op een nieuw tabblad openen, waarom daar op dit forum van afwijken?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Vragen over het forum

ma jul 11, 2016 19:57

Hier dan ook een 'oude lul' die graag meer contrast ziet, liever goed leesbaar dan een grafisch hoogstandje.
Wat betreft het openen van links in hetzelfde tabblad, bij mij gebeurt dit nu ook, en enkel op dit forum en sinds de aanpassingen doorgevoerd zijn. Toch een foruminstelling? Ik zou het ook waarderen als deze zaken toch aangepast kunnen worden,
Verder alle lof voor de energie die de beheerders in vrijwillig in het functioneren van dit forum steken.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

do jul 14, 2016 12:08

Beste Marley164 & Stef33,

Ik ben het roerend met jullie eens.
Sinds de layout-verandering van dit forum kom ik hier niet zo vaak meer.
Ik voel me hier niet meer echt thuis.
Het bestuur trekt zich van onze mening toch niets aan, maar laat ik me
hier nog maar eens voorzichtig uitdrukken.
Dit forum is beduidend slechter geworden, zoniet waardeloos.
Beste Dirk,

De opmerking over het bestuur is een beetje voorbarig; binnen de club is er een webteam dat zich met de ICT-taken bezighoudt, waaronder het forum.

De opmerkingen worden door het webteam wel degelijk gelezen en er is al het een en ander aangepast.

Niet alle opmerkingen leiden meteen tot aanpassingen; in het ene geval duurt dat het langer omdat het meer uitzoek- en testwerk vraagt. Soms kan wat een verbetering in de PC-weergave is een verslechtering in de tablet/smartphone weergave zijn.

In een ander geval kan wat de een een verbetering vindt door een ander als achteruitgang worden ervaren, dus niet elke opmerking leidt automatisch tot een wijziging.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vragen over het forum

do jul 14, 2016 18:27

Ik moet zeggen dat ik de huidige kleurstelling echt prima vindt. Alles is super leesbaar, en het schaalt fatsoenlijk. De niet gelezen functie met de grote rode blokken werkt fijn.

Alle functies zitten gewoon op een logische plek en werken perfect zoals ik het ervaar. Citeer melding is echt heel handig, kan me niet herinneren dat ik dat op het oude forum gezien heb.

Enige minpuntje is dat ik af en toe een error krijg dat de pagina niet online is. Keer verversen lost het op

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Vragen over het forum

vr jul 15, 2016 09:06

Nou een klein voorbeeld van wat goed te lezen is....

Ik heb mijn onderschrift aangepast v.w.b. de kleur v/d tekst , en je kan toch niet zeggen dat deze tekst in het grijs beter leesbaar is dan de zwarte tekst hieronder?!

Dit lijkt mij toch een stuk duidelijker!
Nu heb ik nog prima zicht en heb gelukkig nog geen bril nodig oid , maar ook ik vind dit toch een stuk duidelijker en het lijkt mij een niet al te grote aanpassing voor de SCARB webmasters. :idea: :idea:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Vragen over het forum

vr jul 15, 2016 10:32

Ik heb totaal geen last van onscherpte of contrast. Kan het allemaal goed lezen.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over het forum

ma jul 18, 2016 22:55

Nou een klein voorbeeld van wat goed te lezen is....

Ik heb mijn onderschrift aangepast v.w.b. de kleur v/d tekst , en je kan toch niet zeggen dat deze tekst in het grijs beter leesbaar is dan de zwarte tekst hieronder?!

Dit lijkt mij toch een stuk duidelijker!
Nu heb ik nog prima zicht en heb gelukkig nog geen bril nodig oid , maar ook ik vind dit toch een stuk duidelijker en het lijkt mij een niet al te grote aanpassing voor de SCARB webmasters. :idea: :idea:
Dit is inderdaad een stuk duidelijker Marley164! Zou eigenlijk standaard zo moeten zijn :wink: :idea: :idea: :!:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Vragen over het forum

do jul 28, 2016 13:11

Gaat het nog aangepast worden dat (externe) linkjes weer in een nieuw tabblad geopend worden? Dit is gebruikelijk op fora (en websites in het algemeen als het om externe links gaat). Het is vrijwel zeker een setting in de back-end die aan/uit gezet dient te worden (welke automatisch [target="_blank"] toevoegt aan elke link).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Vragen over het forum

do jul 28, 2016 15:29

Duidelijk verhaal, commercieel gaat dat echter juist tegen de wensen van de uitbater van een website in, die wil zijn eigen pagina in een venster behouden na het aanklikken van een link.
Ik denk dat, als er een poll gehouden zou worden, het merendeel van de gebruikers van een forum graag links automatisch in een nieuw venster geopend willen zien. Met een laptop op een muiswiel klikken is daarnaast beste moeilijk als je met het touchpad werkt en met een mobiel apparaat is een muiswiel ook ver te zoeken.

Gaan jullie het contrast van de tekst nog verbeteren of is dit een gelosten hoofdstuk? Ik zou het fijn vinden als het verbeterd wordt (als pleister op de wonde voor het niet openen van links in een nieuw venster ;) ).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”