Zou u het een waardevolle aanvulling voor de SCARB vinden als er een technische expertise is die kan bemiddelen i technische gschillen tussen leden en dealers/grages?

Ja
83%
60
Nee
17%
12
 
Totaal aantal stemmen: 72
Andretti Molletti

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 18:56

ik denk alleen niet dat dit als onafhankelijk gezien wordt in een discussie...
Ach de ANWB autoadvieslijn is ook niet onafhankelijk in die optiek (werkt voor de leden).
Ik ben benieuwd of er iemand juridisch onderlegd/onderbouwd iets over kan zeggen??

Gebruikersavatar
ericj
Full Member
Full Member
Berichten: 400
Lid geworden op: za feb 04, 2006 15:42
Locatie: Den Haag

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 19:41

Ik begrijp het niet meer, een onafhankelijke belangenbehartiging is volgens mij een contradictio in terminis. Bovendien wil je volgens mij (als mogelijk gedupeerde) geen onafhankelijk advies maar een belangenbehartiger die technisch en jurudisch van wanten weet.

Een onhafhankelijke status van de scarb lijkt me sowieso onhaalbaar.

---
Eric

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 19:57

Ik heb nee gestemt

En waarom?

Omdat de SCARB , de TC en het forum een elitair clubje mensen zijn waarbij als je "in de markt ligt" het goed doet ( ik vergeet van mijn leven niet meer een BLR naar duitsland waar een SZ achter een hekje gezet werd terwijl er net zo goed mensen met een Sud Sprint ,33, Guilietta en weet ik wat nog meer, waar een ieder even hard voor moet werken ergens achteraf konden staan) dussss ben je Jan Klaas en heb je een gemiddelde 147/156 verrotte 33, een te grote bek of niets te vertellen op het forum, dan ben je onzichtbaar en kan je een serieuze bemiddeling bij een probleem wel vergeten......en waar ligt het keerpunt?? een GT van 2007 met 150.000km 0f een 156 van 2001 met 59.000 km, een 147 met roest?

In de grote mensen wereld gaat het zo..je koopt een nieuwe auto.op die auto zit 1/2 of 3 jaar garantie na de garantie termijn zou je een serieus coulance termijn kunnen verwachten maar dat blijft coulance..
je geeft je auto aan een dealer,je verwacht als dommerik dat de dealer zijn werk goed doet,doet ie dat niet moet je bij hem je gram halen....
die dealer had met 60.000 de riem moeten vervangen maar jij als domoor hebt weer niet op de rekening gekeken en de dealer op zijn fout gewezen,.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 20:14

.........waar een SZ achter een hekje gezet werd......
Heel herkenbaar.

Ik ben bang dat je gelijk hebt over de clubjes binnen de club. Helaas zal dat niet snel veranderen door de opzet waar democratie geen enkele betekenis heeft. Ik probeer me daar bij neer te leggen, geniet van de meetings en evenementen waar ik aanwezig ben, lach en leer op 't forum en stel vooral de Alfa-vriendschappen op prijs die ik hier opdoe.

Voor de rest ben ik bang dat je wel eens de vinger op de zere plek gelegd zou kunnen hebben. Ik kijk dan ook uit naar een officiele reactie in dit topic door of namens het bestuur waarin duidelijk wordt uiteengezet waarom wel of niet op dit voorstel wordt ingegaan. En eventueel nog een reactie op de daaropvolgende discussie ook. :(
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 20:32

Zie mijn reactie in het ander topic.

Het initiatief is goed maar gaat alleen werken voor de dealer onderhouden auto`s en dan binnen een bepaalde leeftijd. En of de SCARB hiermee aan de gang moet, de consumentenbon, Bovag of ANWB: het blijft moeilijk als je niet aan de gestelde voorwaarden voldoet.

Probleem is gewoon dat Alfa niet serieus wordt genomen door fabrikant en importeur dus zullen ze alle deuren graag dichthouden en is de rechtsbijstand vaak de enige die wat kan......

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 22:58

Misschien moet dit voorstel eens bij de VARLN gedaan worden? Die zullen het misschien wel serieus oppakken, in plaats van het als cafepraat betitelen.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 23:31

Misschien moet dit voorstel eens bij de VARLN gedaan worden? Die zullen het misschien wel serieus oppakken, in plaats van het als cafepraat betitelen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 23:51

Wenselijk JA, realistisch NEE.
Ben jaren lid geweest van de V44 vereniging die nu Volvo Klassieker Vereniging heet. ( maar ik ben al weer op de goede weg zullen we maar zeggen) Heeft 4300 leden, aangesloten bij de FEHAC (dat zijn invloedrijke figuren die met ministeries overleggen over zaken als vrijstelling van heffingen zoals motorrijtuigenbelasting en BPM heffingen bij invoer) een heel goede relatie hebben met de importeur, van onder andere de GIO verzekeringsgroep mogen ze zelfstandig taxaties doen enz. Alles dus goed voor elkaar, maar geen soort geschillencommissie tussen leden en importeur of dealers.
Ik denk dat de machtigste en meest invloedrijke partij in dit soort zaken de media zijn, vooral tv natuurlijk. Kijk maar eens naar Kassa, Radar, Tros opgelicht, Redt mijn vakantie, Smaakpolitie enz. Komt er een journalist of beter nog een camera dan kan ineens alles.
Ik wil het wel even in het algemene houden. Ik heb geen oordeel over de casus van de distributie die stuk gegaan is en het werk van de dealer aan de auto. Dat is wel een zaak van hoor en wederhoor.

Andretti Molletti

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

do okt 21, 2010 23:58

.....Ik kijk dan ook uit naar een officiele reactie in dit topic door of namens het bestuur waarin duidelijk wordt uiteengezet waarom wel of niet op dit voorstel wordt ingegaan.
Die is er nu toch?
Een moderator heeft officiele status en dit topic officieel naar het cafe verplaatst.

Laten we wel zijn, dat miniaturentopic heeft net zoveel met ALFA ROMEO te maken. Plastic speelgoed. Maar goed daar hebben we van onze kant wel begrip voor.

Genesis (hoofdstuk 11, vers 1-9)
Om de macht van dat ongedeelde volk te beperken, dat tegen Gods bevel in bijeenbleef, verwarde Hij hun taal en verspreidde hen over de hele aarde. Zo kwam het dat de toren en de stad niet afgebouwd werden. Volgens de bijbel is dit ook de reden waarom de stad Babel genoemd werd. (In het Hebreeuws betekent Balal "verwarren".) Uit deze ontstaansgeschiedenis van de talen is de uitdrukking 'Babylonische spraakverwarring' (een situatie waarin allen door elkaar praten en niemand er meer wijs uit wordt) voortgekomen

Whizzman: be my guest en zet het op de VARLN! :thumbs:

Gebruikersavatar
Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 502
Lid geworden op: di jan 11, 2005 16:52
Locatie: Oost-Brabant
Contacteer: Website

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 07:18

Mijn topic inzake de d-riem is ook naar de kroeg verschoven :? :? :?
en aan mijn levensgevaarlijke avonturen op de snelweg afgelopen woensdag daar was echt niets leuks aan!!
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 08:25

.....Ik kijk dan ook uit naar een officiele reactie in dit topic door of namens het bestuur waarin duidelijk wordt uiteengezet waarom wel of niet op dit voorstel wordt ingegaan.
Die is er nu toch?
Een moderator heeft officiele status en dit topic officieel naar het cafe verplaatst.
Even voor mijn beeldvorming: "spreekt" de moderator met deze actie namens het bestuur? Dat zou dan wel een zeer teleurstellende en niet onderbouwde actie zijn.

Ben ik dan echt zo naief als ik op een reactie hoop? Waarschijnlijk wel. Zou het bestuur dan echt vooral uit zijn op leuk met hun Alfa's rond rijden, en dit onder de vlag van de SCARB doen zodat (vooral) zij zich als vertegenwoordiger van een grote club liefhebbers kunnen voordoen? Vooraan kunnen staan bij evenementen? Hun kostbare auto's bij ritten op de beste plekken kunnen parkeren? Dat zal toch niet de grootste drijfveer zijn? Er zal toch wel iets van plichtsbesef zijn richting (een groot deel van) de donateurs?

Zullen ze een vraag van een (groot) aantal leden en liefhebbers om een aanvullende dienst of inzet van het club-gewicht richting de buitenwereld zo zonder nader bericht naast zich neer leggen?
In mijn wereldje is er hoop op een reactie van het bustuur, met toelichting die misschien niet door iedereen gedeeld wordt, maar wel duidelijk is.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 08:58

Jongens, schrijf toch met iets meer respect over onze mooie club, die mij al zoveel plezier heeft bezorgd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 09:42

Jongens, schrijf toch met iets meer respect over onze mooie club, die mij al zoveel plezier heeft bezorgd.
Ik haal zelf ook een boel plezier uit sommige activiteiten die door de stichting georganiseerd worden. Dat staat volgens mij helemaal los van wat er hier nu is gebeurd:

Er wordt hier een serieus voorstel gedaan. De enige officiele reactie is, dat het door een vertegenwoordiger van de stichting, in de categorie "niet relevant gebabbel" wordt gezet. Ze nemen niet eens de moeite om iets te schrijven over wat zij er van vinden, maar schuiven het zonder er ook maar een woord aan vuil te maken aan de kant.

In Frankrijk, het land van de wijn en vele buitenlandritten, zegt men "C'est le ton qui fait la musique" en die toon is nu door de stichting vrij duidelijk gezet. Je kan dan verwachten dat er mensen zijn die zich naar dat voorbeeld voegen en als reactie eveneens weinig respect tonen.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 09:44

Blijft een goed initiatief :!: Overige frustraties kun je persoonlijk richten aan degene(n) die het betreft.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Leden belangenbehartiging bij technische geschillen.

vr okt 22, 2010 10:53

Hm...

Ik denk niet dat het verplaatsen van het topic moet worden gezien als een afwijzing van welke soort dan ook. Het café is niet alleen een plek voor "gebrabbel", maar voornamelijk een plek voor alles wat niet binnen de overige categorieën valt, waardoor het verplaatsen met enige goede wil toch wel valt te verdedigen. Het betekent naar mijn bescheiden mening niet per definitie dat het onderwerp niet serieus wordt genomen.

Aan de ene kant is het inderdaad jammer dat dit tot zo ver de enige reactie is vanuit de "officiële" kant, maar ik denk ook dat een mod, wanneer hij z'n mod-pet op heeft, gewoon een mod is en geen vertegenwoordiging van het bestuur.
We komen daarmee weer op de oude discussie (en inmiddels een beetje m'n stokpaardje) uit, dat er eigenlijk een onderdeel voor SCARB-zaken zou moeten komen op het forum. Het is met dit topic maar weer bewezen dat er hier echt goede ideeën worden aangedragen en de vele, overwegend positieve reacties spreken wat mij betreft boekdelen. Het is ook goed dat er hier discussie over kan zijn. Dit topic met alle reacties als geheel zegt veel meer dan een onder-onsje met een bestuurslid ooit zou kunnen doen.

Dat er frustratie ontstaat wanneer het topic door een mod wordt verplaatst, zonder dat er enige "officiële"reactie op het voorstel wordt gegeven is op zich heel begrijpelijk en m.i. volledig te wijten aan het ontbreken van een vorm van communicatie tussen het bestuur en de forumgemeenschap, zoals die er in zo'n speciaal forumonderdeel wel zou zijn.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”