Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

vr sep 10, 2010 23:36

Fijn Rainier, daar schiet iedereen wat mee op.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

vr sep 10, 2010 23:53

Fijn Rainier, daar schiet iedereen wat mee op.
Tuurlijk.
Je hebt immers de keuze: Betalen, of niet betalen.
Eerste is makkelijk, even via de info uit de boete de boel overboeken en klaarrrrr.
In laatste geval krijg je gegarandeerd gezeik vanuit Zwitserland, dus als iemand daarvoor kiest dan kun je meerdere dingen overwegen als verweer waarvan ik slechts 2 voorbeelden geef, welke uiteraard geen garanties geven op de eventuele afloop. :P
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

za sep 11, 2010 12:03

Ik ben ook geflitst in mei na correctie met 168 km, dus met een overschrijding van 48 km/h. Nu heb ik een brief binnen gekregen van Polizei Basel met de vraag of ik destijds de bestuurder van de auto was. Tot op heden heb ik hier nog niet op gereageerd.

Mijn collega heeft exact hetzelfde gehad, hij was geflitst in januari 2009
Eerst krijg je een brief en dan een aangetekende. Beide heeft hij niet op gereageerd, lees: brief niet van postkantoor opgehaald. Tot op heden niets meer van gehoord.

Als ik nu eenmaal aansprakelijkheid erken dan is de kans groter dat ik niet onder de bekeuring uitkom.
Zwitserland is alleen gemachtigd om documenten over te geven naar Nederland. Zij kunnen je dus niet hier in Nederland voor de rechter slepen.
Soms is zwijgen beter dan praten :wink:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

za sep 11, 2010 14:00

Ik zou er niet op rekenen. Ik ken iemand die na 3 jaar negeren is moeten voorkomen voor de Duitse rechter* en de boete was alles behalve mild. Ik zie verder ook niet in waarom je niet zou instaan voor de consequenties voor je 'daden'.

*Zwitserland is geen E.U-land dus het kan zijn dat dit soort zaken door een andere molen gaan.

Gebruikersavatar
Arno Romeo
Member
Member
Berichten: 146
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:34
Locatie: Warmond

Re: RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 02:05

.Ik zie verder ook niet in waarom je niet zou instaan voor de consequenties voor je 'daden'.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil best verantwoordelijk erkennen, maar als het risicio op een bekeuring wellicht meer dan 1000 euro ligt, dan is het mijn inziens niet relevant aan de snelheid die ik toen reed. Vanwegdit "risico" zal ik dan ook niet reageren op de brief uit Basel...

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 08:40

Mag slotje op!

Ik heb hem betaald!

gr Jan

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 16:18

Netjes Jan!
.Ik zie verder ook niet in waarom je niet zou instaan voor de consequenties voor je 'daden'.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil best verantwoordelijk erkennen, maar als het risicio op een bekeuring wellicht meer dan 1000 euro ligt, dan is het mijn inziens niet relevant aan de snelheid die ik toen reed. Vanwegdit "risico" zal ik dan ook niet reageren op de brief uit Basel...
Als je dat niet wilt, moet je niet te snel rijden. Ik heb er geen compassie mee. Als je te hard rijd en dan een boete krijgt moet je niet jammeren achteraf.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 22:04

Netjes Jan!
.Ik zie verder ook niet in waarom je niet zou instaan voor de consequenties voor je 'daden'.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil best verantwoordelijk erkennen, maar als het risicio op een bekeuring wellicht meer dan 1000 euro ligt, dan is het mijn inziens niet relevant aan de snelheid die ik toen reed. Vanwegdit "risico" zal ik dan ook niet reageren op de brief uit Basel...
Als je dat niet wilt, moet je niet te snel rijden. Ik heb er geen compassie mee. Als je te hard rijd en dan een boete krijgt moet je niet jammeren achteraf.
Dan ga jij er dus automatisch vanuit dat ze bij de flitsbrigade geen fouten maken en het altijd klopt. Het is al diverse malen aangetoond dat dit niet zo is en dat je dus ook onterecht een boete kunt krijgen omdat de apparatuur niet goed geijkt of uitgelijnd is, of dat er simpelweg door menselijke fouten van alles niet klopt.
Allemaal zaken waar je in Nederland als burger recht op hebt om dat uit te zoeken door middel van bezwaar maken en gegevens opvragen.
Zelfde redenatie gebruik ik dus ook als er uit het buitenland een snelheidsboete zou komen, laat ze maar eerst bewijzen en ijkingsrapporten tonen dat alles klopt. Blijkbaar doen ze daar in Zwitserland moeilijk over, nou dan hebben ze wat mij betreft gewoon dikke pech. :)

[Opmerking verwijderd]
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 22:14

@Rainier: jouw laatste alinea vind ik niet bepaald netjes!

SCARB moderators
Moderator
Moderator
Berichten: 195
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:47

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

zo sep 12, 2010 22:57

Betreffende alinea verwijderd. Lees de algemene voorwaarden nog eens s.v.p.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

Andretti Molletti

Re: RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

ma sep 13, 2010 10:28

Zeg je gewoon dat je beste vriend die toevallig heel veel op je lijkt.....
Wat lullig voor die vriend van jou!

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

RE: Iemand ervaring met snelheidsboetes in Zwitserland?

ma sep 13, 2010 17:25

Gewoon betalen, ik kreeg onlangs ook e 135,- in de bus uit Swizz. Tijd: 05:30 op een zondagochtend. 140 op de teller waar 110 de max is.

Terecht betrapt, dus gewoon betalen, zo denk ik erover.
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”