Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 24, 2010 20:57

Dat is echt triest, lees vooral ook de reacties, die Hakkenberg van de RDW is van de PVV en is tegen de elite met hun voorrechten en oldtimers. Ik moet me inhouden om niet te gaan schelden, ik stond neutraal tegenover de PVV maar het zijn dus gewoon allemaal nietsnutten die met een fles bier lui op de bank zitten te kankeren op alles en iedereen en altijd anderen de schuld geven van hun eigen miserabele bestaan.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

ma aug 30, 2010 12:44

PFFFFFFFFFFFFFFF......................ben ik ff op tijd met mn spider zonder papieren :D

Ik had al zo'n voorgevoel dat er zo iets aan zou komen, vandaar eerst met spoed het kenteken erop en dan lekker verder restaureren.
En dit is nog maar het begin let maar op binnenkort geen import meer belasting vrij op de wegen.
Ze proberen nu eenmaal overal geld te GRAAIEN :evil:

succes voor de mensen die met het probleem zitten er zullen nog wel escapes komen tijdelijk

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

ma aug 30, 2010 21:34

Ik zal eens informeren bij de DIV of ze weten hoe jij verder moet. Zij zitten vlak naast mijn werk.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 31, 2010 20:06

Afbeelding
Dit is de omzendbrief die ze bij de DIV hebben, ze wisten zelf nog niets van de verandering van werkmethode die door de RDW word toegepast. Zelfs bij navraag in brussel kwamen ze niet verder als dat de RDW dit dient aan te vragen. Kan mij best inbeelden dat ze dit niet dagelijks meemaken belgië is nu niet bepaald een uitvoerland voor oldtimers.

Mss kan je proberen zelf de informatie daar op te vragen.

Vergeet dus maar alles over politie en attest verlies is dus iig niet vereist.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 31, 2010 20:19

Maar als de RDW niet wil meewerken? (of er een speciaal prijskaartje aanhangt)

Dan kun je toch proberen om via een inwoner van België een nieuw inschrijfbewijs aan te vragen. (gewoon zeggen dat je de auto in België wil inschrijven)
Bij de DIV is nu toch niet bekend dat deze auto in Nederland staat, of is er al een export document afgegeven?
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 31, 2010 20:40

Als een belg die wilt inschrijven moet de wagen eerst gekeurd worden dan verzekerd worden en dan pas kan hij ingeschreven worden.
En heeft hij dus het gelijkvormigheidsattest en attest verlies nodig. En handelaars platen om het voertuig in een keuringsstation aan te bieden.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 31, 2010 21:44

Als een belg die wilt inschrijven moet de wagen eerst gekeurd worden dan verzekerd worden en dan pas kan hij ingeschreven worden.
En heeft hij dus het gelijkvormigheidsattest en attest verlies nodig. En handelaars platen om het voertuig in een keuringsstation aan te bieden.
Dan ga je voor O platen, keuring is dan een makkie en natuurlijk het attest verlies.
O platen kun je keuren met de platen van je dagelijkse wagen en keuring is goedkoop. Inschrijven kost ook niet de wereld toch?
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

di aug 31, 2010 23:41

Inschrijving is voorlopig nog 61,50 voor een voertuig ouder als 15 jaar, vanaf november komt der weer wat bij(voor de nieuwe nummerplaten).
Keuring +-20€
verzekering(om aanvraag aftestempelen)...?
Voor het attest verlies moet "in principe" de auto ook worden aangeboden bij de politie.Deze doet een controle op algemene staat, echtheid chassisnummer.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

HanRomeo
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo sep 13, 2009 22:29
Locatie: dessel

Re: RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

zo sep 05, 2010 13:04

Als een belg die wilt inschrijven moet de wagen eerst gekeurd worden dan verzekerd worden en dan pas kan hij ingeschreven worden.
En heeft hij dus het gelijkvormigheidsattest en attest verlies nodig. En handelaars platen om het voertuig in een keuringsstation aan te bieden.
een auto kan perfect ingeschreven zijn zonder dat hij verzekerd is betaal je gewoon tax zo zijn mijn 2oldtimers ingeschreven en verzeker ik elk jaar om de beurt de ander blijft ingeschreven.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Wie kan mij helpen aan Belgisch inschrijvingsbewijs

zo sep 05, 2010 13:41

Ingeschreven blijven na dat je verzekering schorst is geen probleem sommige makelaars vragen dan om bvb je plaat in bewaring bij hun te geven sommige vertrouwen je erop dat je er niet meer mee rijdt.

Maar voor een nieuwe inschrijving heb je zoiezo verzekering nodig al is het maar voor 30dagen.(zie art 12http://www.verkeerweb.be/npl_n/aanvr/aanvr.html)
http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexRefr ... %2FDIV.htm
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”