Gebruikersavatar
giuliaforjulia
Full Member
Full Member
Berichten: 388
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:21
Locatie: Ermelo

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

za sep 18, 2010 08:27

Schummie je hebt gelijk, vragen staat vrij, daar is het forum voor. Of je wel of niet betaald is aan jezelf maar mag ook iedereen zijn mening over hebben.

heb 3 jaar geleden hetzelfde gehad. Reed onbewust te hard in een van de tunnels en ben op de heen en terugweg geflitst met resp. 18 en 19 km/h te hard. Kreeg ongeveer 2 maanden daarna de bekeuringen in de bus. 2 x 117 euro. Heb die eerst genegeerd. Kreeg 2 maanden later een herinnering. Heb ik ook genegeerd. 3 maanden later kreeg ik weer een herinnering maar nu met een dwangbevel dat ik binnen zoveel tijd moest betalen anders kwamen ze het halen zeg maar. Heb toen maar gewoon betaald. Koers van de euro ten opzichte van de Zw. frank was toen wel gunstiger dus heb ik me nog een paar euro bespaard :D

succes,

gr
Bart
Heb ik ook gehad, niet betaald, voor laten komen en dan 50euro extra betalen voor gerechtskosten en als je niet betaald binnen een maand kun je 2 dagen gaan zitten. Aangezien de auto op m'n vrouw dr naam staat hebben we het maar niet zover laten komen
ciao Bart en Jolanda


156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra


gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: vraag over verbaal in zwitserland

wo okt 06, 2010 18:49

Vandaag op de mat gevallen . :evil:
Kreeg sms je op werk met POST UIT BAZEL.
Liet alles uit mijn handen vallen en ging meteen bellen.
Moet zeggen is gelukkig meegevallen het is een hoop geld maar had op veel meer gerekend.
moeten 184,00 betalen voor 24 km te hard ,was 30 km te hard -6 correctie =24 km dus.

Nou ik ga betalen we weten dat we te hard reden en wat ik zei hard geld maar had op meer gerekend. :lol:

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 16:49

Vandaag op de mat gevallen . :evil:
Kreeg sms je op werk met POST UIT BAZEL.
Liet alles uit mijn handen vallen en ging meteen bellen.
Moet zeggen is gelukkig meegevallen het is een hoop geld maar had op veel meer gerekend.
moeten 184,00 betalen voor 24 km te hard ,was 30 km te hard -6 correctie =24 km dus.

Nou ik ga betalen we weten dat we te hard reden en wat ik zei hard geld maar had op meer gerekend. :lol:
He J,

zal ik 't weekeindje maar schrappen dan........ :wink: dit wordt niks........ 8)

gr Jw
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

franksud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 559
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 18:40
Locatie: grootebroek

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 17:14

Vandaag op de mat gevallen . :evil:
Kreeg sms je op werk met POST UIT BAZEL.
Liet alles uit mijn handen vallen en ging meteen bellen.
Moet zeggen is gelukkig meegevallen het is een hoop geld maar had op veel meer gerekend.
moeten 184,00 betalen voor 24 km te hard ,was 30 km te hard -6 correctie =24 km dus.

Nou ik ga betalen we weten dat we te hard reden en wat ik zei hard geld maar had op meer gerekend. :lol:
He J,

zal ik 't weekeindje maar schrappen dan........ :wink: dit wordt niks........ 8)

gr Jw
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 18:56

Hier ook eentje binnen: "Met de vriendelijke groeten uit Basel". 15 km/u te hard na correctie = € 84 over te maken naar een bank uit Groningen.
Vanavond overmaken en meteen vergeten.

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 19:02

He J,

zal ik 't weekeindje maar schrappen dan........ :wink: dit wordt niks........ 8)

gr Jw[/quote]

Zou je willen, :twisted: zo makkelijk kom je niet van ons af
gr j

De rest van de crew wordt ongeduldig :wink: wanneer horen we iets

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 19:47

ik heb ook maar betaald. Kreeg na een half jaar brief 1, of ik allerlei gegevens op wilde sturen. Was niet aangetekend dus niet ontvangen :wink: . Nummer 2 ook niet aangetekend (dus ook niet ontvangen :) )en stond in dat ze een officieel onderzoek gingen starten en of ik een loonstrookje op wilde sturen, plus tal van andere gegevens . Daarna brief 3 waarin stond dat ik binnen een termijn van 1 maand 620 euro moest aftikken + 2 jaar proeftijd. Ook kon ik in beroep gaan binnen een vastgestelde termijn en de zaak heropenen. Kosten zouden voor mijn rekening zijn en bij hoger beroep moest ik persoonlijk in Swiss verschijnen.

Toch maar betaald uiteindelijk... 620 euro en 2 jaar proeftijd. Reed 60 te hard vorig jaar met de witte Berlina. Vol bepakt (en dan ook echt afgeladen vol!) op LPG! Dat ding bleef maar gaan, geweldige perenkist was dat en dat bleek :twisted: 8) .

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 19:59

Heb ook een boete binnen uit Basel. 84 euri voor 11 km te hard.

Heb gewoon een brief teruggestuurd dat ik daar niet geweest ben en dat ze waarschijnlijk een fout gemaakt hebben.
En tevens aangegeven dat als ze de zaak dan toch doorzetten ik alle foto's, ijkrapport(en), akte van beëdiging van dienstdoende verbalisant(en) en proces verbaal wens te ontvangen ter controle.

Tevens is de verjaartermijn voor verkeersovertredingen een jaar, dus kwestie van nog 9 maanden zand in de zwitserse molen strooien. :twisted: :lol:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 20:59

He J,

zal ik 't weekeindje maar schrappen dan........ :wink: dit wordt niks........ 8)

gr Jw
Zou je willen, :twisted: zo makkelijk kom je niet van ons af
gr j

De rest van de crew wordt ongeduldig :wink: wanneer horen we iets[/quote]

Geen paniek :jumping: , we zullen murg'n mailen.... :wink: hebben er zin in....ben me al geestelijk aan het voorbereiden :needcoffee: .

gr JW
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 21:33

Toch maar betaald uiteindelijk... 620 euro en 2 jaar proeftijd. Reed 60 te hard vorig jaar met de witte Berlina. Vol bepakt (en dan ook echt afgeladen vol!) op LPG! Dat ding bleef maar gaan, geweldige perenkist was dat en dat bleek :twisted: 8) .
Oef, even een hart onder de riem. Ik zit ook al op € 400+ door notabene te laat de APK's erop.
Mijn tip aan iedereen. Geen APK? Meteen schorsen en niet even wachten.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 21:42

Schorsen kan simpel online met je digid op de rdw-site....

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: vraag over verbaal in zwitserland

ma okt 11, 2010 21:43

Mijn tip aan iedereen. Geen APK? Meteen schorsen en niet even wachten.
Ik zeg niet dat je er mee moet gokken, je loopt immers risico met de dekking van je verzekering.
Mijn ervaring is dat je niet langer dan 7 a 8 weken moet wachten met een verlopen APK.
Twee keer mee mogen maken door allerlei drukte er niet aan toe komen, beide op 7 weken. :oops: :oops:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”