WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 11:41

http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a

Let goed op wat je polisvoorwaarden zijn, dit kon nog wel eens vervelend worden.

Gebruikersavatar
ine-john
Junior Member
Junior Member
Berichten: 79
Lid geworden op: do jun 29, 2006 18:13
Locatie: Stein
Contacteer: Website

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 13:19

Hoi,
Ik heb mijn RZ verzekerd bij Turien&Co via Assicuro private insurance tegen taxatiewaarde.(tel:0800-9990000)
Zij betalen de vervangingswaarde bij schade en de prijzen zijn redelijk.
De Nurnburgring is officieel een tolweg en je bent dus verzekerd.

Groeten,

John

ErwinV6

Re: RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 13:23

Hoi,
Ik heb mijn RZ verzekerd bij Turien&Co via Assicuro private insurance tegen taxatiewaarde.(tel:0800-9990000)
Zij betalen de vervangingswaarde bij schade en de prijzen zijn redelijk.
De Nurnburgring is officieel een tolweg en je bent dus verzekerd.

Groeten,

John
Tot er iets gebeurt, er zijn inmiddels veel verzekeringen die moeilijk doen, het begint eng te worden.............
Mede voor mij de reden om er niet veel meer te komen
:roll:

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 14:22

Zit dat topic ff door te lezen en dan lees ik dat iemand daadwerkelijk geroyeerd wordt door de verzekering omdat via via is gebleken dat hij wel eens op de ring komt :shock: :?
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

GTAsw
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jul 23, 2006 19:09
Locatie: Aalst (Gld)

Re: RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 14:57

Tot er iets gebeurt, er zijn inmiddels veel verzekeringen die moeilijk doen, het begint eng te worden.............
Mede voor mij de reden om er niet veel meer te komen
:roll:
En daarom blijf ik zo ver mogelijk weg van verzekeringsmaatschappijen! :mrgreen:
156 GTA sw '02

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 17:46

Gewoon niet al te druk over maken. Ik snap het hele probleem niet. Als ik daar rijd (of op Zandvoort/Assen e.d) ga ik ervan uit dat ik niet verzekerd ben. Wat mij betreft is dat ook geen probleem. Je weet zelf donders goed wat je daar doet en wat een ander daar doet. Rijden op de Nurburgring is in mijn ogen op eigen risico. Voor iedereen.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

ErwinV6

Re: RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 17:50

Gewoon niet al te druk over maken. Ik snap het hele probleem niet. Als ik daar rijd (of op Zandvoort/Assen e.d) ga ik ervan uit dat ik niet verzekerd ben. Wat mij betreft is dat ook geen probleem. Je weet zelf donders goed wat je daar doet en wat een ander daar doet. Rijden op de Nurburgring is in mijn ogen op eigen risico. Voor iedereen.

Greetz,
Bas
Bas dit is duidelijk een opmerking waar niet over nagedacht is, of iig. weet je niet hoe het werkt op de Nordschleife.
Als jij daar rijdt en er gaat een drijfstang door je blok en door de olie die je verliest gaat er een motor op zijn plaat of er gaat een auto de vangrail in op jouw olie heb JIJ een probleem
en niemand anders, als de verzekering zich terugtrekt, weet je waar je de rest van je leven voor kunt werken, dus misschien toch maar wel over druk maken!? :wink:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 18:01

Ik weet idd wel hoe het daar werkt. Schade aan derden had ik alleen idd even niet zo gauw bij stil gestaan.

Je neemt een bewust risico door op een circuit (al dan niet veredelde Tolweg genoemd) te gaan rijden. Dat daar brokken uit voort kunnen komen is zeker een feit en hoort er bij. De verzekering zal de WA dekking altijd uit moeten keren, omdat het dus een openbare weg is. Daarna zal de maatschappij dat op jou willen verhalen. Maar ja, van een kale kip kun je niet plukken, toch? :wink:

Ik denk ook dat het dus niet slim is om je er al te druk over te maken, maar zorg gewoon dat je een goede WA verzekering hebt. Als je je er wel te druk over maakt, kun je er idd beter niet meer gaan rijden. Dan rij je in mijn ogen ook niet lekker meer rond...

Deze discussie komt vaker voor en is dezelfde discussie of je al dan niet verzekerd bent bij hoge snelheden op de Duitse Autobahn...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 18:10

Wel of niet verzekerd is heel wat anders dan wel of niet aansprakelijk. Maar dat er vervolgens iemand geroyeerd wordt bij de verzekeringsmij, alleen om het feit dat via via ter oren komt dat hij met z'n auto wel eens de NS bezoekt (terwijl hij er nog nooit schade gereden danwel geclaimd is) vind ik echt beschamend.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 18:19

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje schrik van dat topic...

Schade aan je eigen auto of aan de vangrail is tot daar aan toe (die verantwoordelijkheid durf ik ook wel te nemen zou ik zelf de ring op gaan), maar schade aan anderen (dus WA), is een heel ander verhaal, als je onverhoopt letselschade veroorzaakt kan je dus de rest van je leven jezelf blauw betalen....

typisch gevalletje verzekeraars die zo min mogelijk willen betalen... desnoods door de regels zo ver mogelijk te buigen..

anyway, misschien een idee voor een verzekeraar, een nordschleife polis?

ErwinV6

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 18:27

In Engeland staat in de polis duidelijk dat je uigesloten bent op de Nordschleife, enkele maatschappijen doen dat hier ook al........................... :?
Je eigen auto plat rijden vind ik niet zo spanneend maar wat als er 3 motoren vol de vangrail ingaan dankzij jouw olie?
Moet er niet aan denken. :roll:
Toch ga ik binnenkort weer lekker knallen :lol:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 18:27

Ik weet idd wel hoe het daar werkt. Schade aan derden had ik alleen idd even niet zo gauw bij stil gestaan.

Je neemt een bewust risico door op een circuit (al dan niet veredelde Tolweg genoemd) te gaan rijden. Dat daar brokken uit voort kunnen komen is zeker een feit en hoort er bij. De verzekering zal de WA dekking altijd uit moeten keren, omdat het dus een openbare weg is. Daarna zal de maatschappij dat op jou willen verhalen. Maar ja, van een kale kip kun je niet plukken, toch? :wink:

Ik denk ook dat het dus niet slim is om je er al te druk over te maken, maar zorg gewoon dat je een goede WA verzekering hebt. Als je je er wel te druk over maakt, kun je er idd beter niet meer gaan rijden. Dan rij je in mijn ogen ook niet lekker meer rond...

Deze discussie komt vaker voor en is dezelfde discussie of je al dan niet verzekerd bent bij hoge snelheden op de Duitse Autobahn...

Greetz,
Bas
En toch vind ik dat je er terdege van bewust moet zijn vóórdat je het circuit op gaat. Het kan wel een zogenaamde tolweg zijn, toch doet je verzekering moeilijk als daar wat gebeurd. In het ergste geval keert je verzekeraar niet uit en werk je de rest van je leven voor gemaakte schade. En de term 'van een kale kip kun je niet plukken'...dat gaat niet (altijd) op. Jij hebt een baan, je vrouw heeft een baan en loonbeslag is geen vreemd begrip. Dus wil je safe spelen, doe eerst navraag over het hoe, wie en waarom. Althans, dat zou ik adviseren.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 19:45

Ik lees net dat ik zelfs niet ben uitgesloten, voor schade opgelopen op het circuit tijdens bijvoorbeeld trackdays.
Zolang het geen race is natuurlijk
Verzekerd bij ZLM.
b Schade die ontstaat tijdens het deelnemen aan snelheids-,
regelmatigheids- of behendigheidsritten en -wedstrijden. Deze
uitsluiting geldt niet voor puzzelritten:
• waarvan het traject binnen Nederland en eventueel
gedeeltelijk in België en/of Duitsland ligt en
• die niet langer dan 24 uur duren en
• waarbij de snelheid geen invloed heeft op de rangschikking
in het eindklassement.
Alhoewel als je het goed leest, is dat natuurlijk een snelheidsrit.
Maar dat is de ring ook. :roll:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 20:08

als ik het goed begrijp is de NS een stuk openbare weg zonder snelheidslimiet. Daar gelden dan gewoon de normale verzekeringsvoorwaarden, net zoals op andere wegen in welk land dan ook.
Tenzij idd de verzekeringsmaatschappij het bewust uitsluit, of de clausules zo wollig omschreven heeft dat men op zijn minst een poging kan doen eronder uit te komen. Overigens kan een WA verzekering volgens mij geen aansprakelijkheid achteraf afwijzen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Verzekerd met je alfa op de ring?

za jun 12, 2010 20:57

De NS kent wel een snelheidslimiet, hoor... :wink: Op een aantal plekken staat ook gewoon een bord. 90, 70 en 50 ben ik gewoon tegengekomen op de NS 2 weken geleden... Vooral bij Breitscheid. Dit natuurlijk zeker omdat er daar ook auto op en af kunnen...

@ MDP: Tuurlijk moet je je bewust zijn van het feit dat je aansprakelijk gesteld kunt worden. En ook ik weet echt wel dat je daar de rest van je leven voor zou moeten 'boeten'. Maar je neemt ook heel bewust het risico door er te gaan rijden. En tuurlijk hoop je altijd dat je niets gebeurt en zeker dat een ander niets gebeurt door jou toedoen, maar je moet het ook nuanceren. Anders kun je niets meer beginnen, want overal zit een risico aan.... :wink:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”