wendola

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

zo jan 09, 2005 21:54

:( je leest niet wat er staat
ik zei dan ook meestal zijn het braaiers en tuurlijk zijn er goede maar das zoeken naar een speld in een hooiberg (je weet nooit een achtergond van die lui en meestal kunnen ze alles zeggen ze
en dan erbij ze zien alles wat recht is krom (grootste gedeelte van de dag aan de vodka :lol:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

zo jan 09, 2005 22:30

:
en dan erbij ze zien alles wat recht is krom (grootste gedeelte van de dag aan de vodka :lol:
Over kort door de bocht gesproken........

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

zo jan 09, 2005 23:01

een gestripte body naar Polen kost rond de 2500 euro

- halen
- stralen
- lassen
- strakmaken
- spuiten binnen/buiten/boven/onder
- terugbrengen

inclusief fotoreportage van het laswerk, en met een week of 5 a 6 terug



Afbeelding
Afbeelding


2 foto's om een indruk te krijgen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

zo jan 09, 2005 23:55

@Graffiaturo;op dit adres wordt dan wel echt vakwerk afgeleverd?Als dat zo is vindt ik het niet eens te veel geld voor alles.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

zo jan 09, 2005 23:59

ja is echt vakwerk wat ik ervan gezien heb, en dat is voor/na en de foto's van het lassen
de eigenaar van de GTV6 is na het laswerk naar polen geweest om te kijken en die was ook zeer te spreken

tuurlijk zit er wel een stofje in ofzoiets, maar dat heb ik geadviseerd lekker te laten zitten en die eruit te poetsen als de auto opgebouwd is

is echt niet duur voor de kwaliteit die geleverd wordt



over 14 dagen komt de volgende GTV6 terug uit Polen welke ik ook kritisch zal bekijken, de 3e gaat dan weer gelijk mee terug die kant op

deze is trouwens begin december naar Polen toegegaan en compleet, dus komt ook weer compleet terug, de+montage meerprijs van 1000 euro, oude spul gaat er weer op/onder
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wendola

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

ma jan 10, 2005 00:59

tja als het voor de handel is oke
maar wil je hem voor je eigen houden en nooit weg doen heb ik er toch twijfels over :(
ieder heeft zen eigen mening natuurlijk :wink:

maar wat ziet men linker oog :wink: roest onder de moterkap of is dat stof en sinnasappel effect :?

als dat niet zo is dan houd ik men :-#
[-o< me

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 10:43

Wil je alsnog in Nederland blijven met je body dan kun je naar Harry Frens toe gaan. www.harryfrens.nl Deze behoort tot een van de beste van Nederland, maar is niet goedkoop. Echter werkt hij alleen nog maar aan Jags en is eigenlijk een Alfa gek. Kortom, misschien kun je wat met de prijs doen aangezien je een Alfa hebt. Let wel, wil je de body snel afhebben, dan kost je dat meer dan wanneer het wat langer duurt.

Dit hebben jullie niet van mij, maar de beste werknemers is zijn bedrijf komen ook uit dat bepaalde land waar de naam begint met een P en eindigd op olen.

mvg

Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 10:59

@Graffiaturo,wordt er na de laswerkzaamheden en voor het spuiten ook nog wat aan roestpreventie gedaan,zoals een epoxyprimer of zo erop zetten?Worden de holle delen zoals dorpels ook nog behandeld of moet je dat zelf nog doen?Misschien is het raadzaam als tie terugkomt uit Polen gewoon een dinitrol behandeling o.i.d.

squadracorse

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 12:58

Heb zelf mijn niet alfa naar www.classicpassion.nl gebracht voor laswerk en strakmaken, uitstekend werk. De eigenaar heeft ook leuke Alfa projecten gedaan.

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 13:09

Zoveel mensen, zoveel meningen:

Ik ben zeer tevreden over Guus Duijzer in Hoornaar. Absoluut vakwerk!

Elk uurtje staat op het factuurtje (nou ja, tje..). Voordeel is dat het werk niet wordt afgeraffeld om maar zoveel mogelijk te verdienen aan een vantevoren afgegeven prijs. Nadeel is dat het aantal uren fors kan oplopen. Maar er zijn prima afspraken te maken over het tempo van de restauratie, zodat je weer wat salaris kunt verzamelen

Dus als het je gaat om de kwaliteit van het las- en spuitwerk moet je hier zijn.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 13:23

Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan Geert Jan Peters in Kampen (lekker dichtbij) hoewel je hier natuurlijk wel erg diep in de buidel moet tasten vrees ik :cry: :cry: .
Ik heb zelf heel goede ervaringen met Geert Jan. De door hem gerestaureerde auto's zijn concourswinnaars, zie o.a. het verhaal over de Talbot op zijn site. Uiteraard heeft vakwerk zijn prijs, maar ik vind het niet overprijsd en zou als ik jou was er zeker even langsgaan om je :idea: op te steken.

Deelrestauraties zijn ook mogelijk, zo heb ik een paar jaar terug bij mijn Spider de dorpel en A-zuil links laten vervangen.

wendola

Re: RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

di jan 11, 2005 13:48

Dit hebben jullie niet van mij, maar de beste werknemers is zijn bedrijf komen ook uit dat bepaalde land waar de naam begint met een P en eindigd op olen.

mvg

Joris[/quote]

je bedoeldt de goedkoopste werknemers :lol:
die pikken jouw boterham in :( die werken voor 6€ per uur maar wel keihard) wat ze heel goed kennen is schuren schuren en schuren


maarja das mijn mening :wink:
enne de tyd zult het leren :wink:

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

wo jan 12, 2005 00:00

Uiteraard spuiten ze er eerst een Epoxyprimer op, das de enige juiste basislaag. tectyleren doen ze niet, maar een kale koets is ook zo gedinitrold, kunnen ze overal lekker bij



NOG een groot voordeel van Polen is:
- ze hebben daar nog niet van die achterlijke milieuwetjes die de goede spullen verbieden ;)
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

wo jan 12, 2005 00:02

Thnx voor de info Graffiaturo :thumbs:

Giulietta d'epoca
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:20
Locatie: Toscana
Contacteer: Website

RE: adres gezocht voor restauratie (alleen body)

wo jan 12, 2005 02:01

Beste Roel,
In Italië is de arbeid uur zeer aantrekkelijk 20/23 Euro per uur , en daar heb je vak mensen (Toscane).
Ik ben daar al verschillende Alfa laten doen en de kwaliteit is top.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”