Gebruikersavatar
bakkebaard
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: za mar 01, 2008 12:53
Locatie: Rotterdam

Import GTV (916)

wo nov 11, 2009 17:16

Ik ben nu al een tijdje links en rechts aan het kijken op internet voor een leuke GTV TS, als daily driver en aangezien ik tot maart in italie zit is 1+1=2..

Wil dus een mooi gebruikt exemplaar op de kop tikken, en de prijzen en km-standen liggen hier een stukje lager dan in Nederland dus vandaar. Maar nu ben ik een beetje verstrikt geraakt in alle procedures die dit allemaal met zich meebrengt. Het internet en de zoekfunctie bieden niet echt veel hulp.

Ten eerste de verzekering, die zijn hier dus torenhoog. Met een minimum-termijn van drie maanden zou een italiaanse verzekering rond de 400 euro gaan kosten dus dat is uitgesloten. Ben nu op zoek naar een verzekeraar die voor de duur van een paar dagen wil afsluiten, maar heb tot nu toe geen succes gehad. Ook ken ik geen Nederlandse verzekeraars die een auto op buitenland kenteken willen verzekeren.
Het is natuurlijk het leukst om terug te kunnen rijden, maar misschien is het dan toch verstandiger om hem op transport te zetten?

Ten tweede de papieren rompslomp, er zijn verschillende verhalen maar is het nu wel of niet aan te raden om naar een notaris te gaan en wat zijn redelijke prijzen?

Enige hulp van ervaring deskundigen is in ieder geval wel welkom!

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: Import GTV (916)

wo nov 11, 2009 17:52

Hou ook rekening met de BPM als je importeerd
''Drive tastefully''

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Import GTV (916)

wo nov 11, 2009 20:35

gewoon mijn gtv kopen joh :wink:

Afbeelding

Zoveel kostie nie :wink:

Gebruikersavatar
bakkebaard
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: za mar 01, 2008 12:53
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Import GTV (916)

do nov 12, 2009 16:17

gewoon mijn gtv kopen joh :wink:
Zoveel kostie nie :wink:
Thanks voor het aanbod, maar is niet waar ik op zoek naar ben.

Gebruikersavatar
bakkebaard
Member
Member
Berichten: 120
Lid geworden op: za mar 01, 2008 12:53
Locatie: Rotterdam

RE: Import GTV (916)

vr nov 13, 2009 14:46

Nou goed...

Ik heb het meeste nu wel op een rijtje, kwa import dan :wink:

Alleen die rotte verzekering nog niet, kent hier iemand een maatschappij die verzekeren op chassisnummer wel aandurft?

Anders heb ik nu een transportbedrijf gevonden (van Zandwijk), die vroeg 500 euro. Volgens mij wel een redelijk bedrag, of zijn er goedkopere bedrijven?

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”